REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

ZABAWY DOMOWE - WTOREK 13.04.2021

ZABAWY DOMOWE - WTOREK 13.04.2021

TEMAT DNIA: ZWIERZĘTA W GOSPODARSTWIE

 

CELE:

 - utrwala umiejętność przeliczania elementów w zbiorze

- kształtuje umiejętność porównywania liczebność dwóch zbiorów

- rozwija pamięć po przez zapamiętywanie zwierząt występujących wierszu

- uważnie słucha wiersza

 

Potrzebne będą: po dwie sylwety zwierząt występujących w wierszu, sznurek bądź wełenka,

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ :

 

1.„Rozmowy zwierząt” – słuchanie wiersza Anny Surowiec

Zadaniem dziecka jest wysłuchać  wiersz  i zapamiętać jak najwięcej zwierząt występujących wierszu.

 

W gospodarstwie już od rana

Rzec się dzieje nie słuchana

Obudziły się zwierzęta

I dyskusja rozpoczęta .

Ku ku ryku !ku ryku!

Kto tak pieje przy kurniku ?

A to kogut

Woła kury do kurnika

Ko ko ko ko ko, a to kto ?

To jest kura –złoto piórka

Grzebie w ziemi pazurkami

Szuka miejsca z robaczkami .

Kwi kwi kwi kwi kwiczy świnka,

Co różowy ryjek ma

Kwi kwi ha ha

Kto tak czysty jest jak ja

No to kaczka kwacze tak :

Kwa kwa kwa kwa

Idź do rzeki umyj ryjek

Będziesz ładna tak, tak,  tak .

Usłyszała to też krowa ,zaryczała :

Muuuu, muuu, muuu .

Słuszne rady dajesz tu,

Więc się umyj świnko  już.

Konik zarżał i ha ha.

Tak skończyła się historia ta.

 

Dziecko wymienia zwierzęta występujące.

 

2.” Tyle samo” – tworzenie zbiorów równolicznych

Zadaniem dziecka jest utworzyć dwa zbiory równoliczne  np. 3 krowy , 3 kaczki

 

  1. „ Więcej – mniej” porównywanie zbiorów równolicznych z różnicą o jeden.

Zadaniem dziecka jest utworzyć jeden  zbiór o dowolnej liczbie elementów , a drugi o jeden element większy , a następnie mniejszy . Dziecko samodzielnie wybiera zwierzęta. Przelicza ilość zwierząt w dwóch zbiorach.

  1. „Robimy grę dydaktyczną Zwierzątkowe memory” – wykonanie gry

Kolejne etapy pracy:

- omówienie jak można zrobić grę „memory”

- ustalenie reguł ( wygrywa ten kto zbierze największą ilość par, podczas odkrywania grający nazywa obrazki starając się prawidłowo wymówić słowo lub naśladując mowę zwierząt

- wycięcie kwadratów (20 SZTUK)

- rysowanie na dwóch kwadratach takich samych zwierząt

- ułożenie par – sprawdzenie

- rozłożenie na stole kartoników z zwierzętami tak, żeby nie było widać obrazków

- rozegranie gry

 

 

Udanej zabawyJ

Do zobaczenia jutroJ

Data dodania: 2021-04-12 18:06:05
Data edycji: 2021-04-12 18:10:18
Ilość wyświetleń: 230
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej