REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

ZABAWY DOMOWE - ŚRODA 14.04.2021

ZABAWY DOMOWE - ŚRODA 14.04.2021

 

Witam Was serdecznie w środę 14 kwietnia :)

 

Temat na dziś to: Koncert na podwórku.

 

Cele:

- dziecko rozwija zainteresowanie muzyką klasyczną,

- dziecko poznaje wygląd i brzmienie instrumentów występujących w utworze „Karnawał zwierząt – kury i kogut”,

- dziecko zapoznaje się z pojęciem instrumenty smyczkowe,

- dziecko utrwala nazwy zwierząt hodowlanych,

 

Przebieg zajęcia:

- Dzisiaj rozpoczniemy od zagadki:

„Nie jest to miasto, ani osada,

 Żyje tam rolnik i zwierząt gromada” ( gospodarstwo ).

- Teraz prosimy dziecko, aby wymieniło zwierzęta żyjące w gospodarstwie.

- Jak ludzie dbają o zwierzęta? ( karmią je, wypuszczają na pastwisko, ocieplają ich „domy” na zimę, leczą u weterynarza, gdy są chore).

- Jak się nazywają domy poszczególnych zwierząt?

- dom konia to….(stajnia),

- dom kur i koguta to….( kurnik ),

- dom świni to…..( chlewik),

-  dom krów to…..( obora),

- dom psa to….( buda).

 

- A teraz zapraszamy dziecko do wspólnego wysłuchania utworu : „Karnawał zwierząt – Kury i kogut”.

Jest to muzyka klasyczna skomponowana przez C. Saint-Saensa.

https://youtu.be/YE5PhNVbwzY

 

Po wysłuchaniu utworu zadajemy dziecku pytania:

  • Jakie zwierzęta wyobrażaliście sobie słuchając tego utworu?
  • O co walczyły kury z kogutem?

- Na jakich instrumentach grali muzycy? ( skrzypce, altówka, wiolonczela, 2 fortepiany i klarnet).

- Które z nich to instrumenty smyczkowe?

( Instrumenty smyczkowe to instrumenty muzyczne, w których struna wprowadzana jest w stan wibracji - drgania za pomocą smyczka lub szarpania za pomocą palca).

 

Zabawa przy utworze „Karnawał zwierząt – kury i kogut” – dzieci samodzielnie naśladują ruchem słyszaną muzykę.

Na zakończenie prosimy dziecko, aby posłuchało wiersza. Rodzic czyta wiersz, dziecko razem z nim naśladuje odgłosy zwierząt:

 

"Kłótnia w zagrodzie" - ćwiczenia ortofoniczne

 

Rzecz doprawdy niepojeta:

rozkrzyczały się zwierzęta

i powstała wielka draka,

bo ktoś kurze zjadł robaka.

Kura wrzeszczy : ko, ko, ko,

który łobuz zrobił to?

Kaczka na to: kwa, kwa, kwa,

wiesz, że to nie byłam ja.

Pies zaszczekał: hau, hau, hau

tak doprawdy jam tu spał,

lecz nie jada pies robactwa - 

pozostawia je dla ptactwa.

A robaczek w dziurce siedzi

i dyskusje zwierząt śledzi.

Śledztwo trwało do wieczora,

gdy księżyca jest już pora

i gdy nuci kot do snu:

miau, miau, miau,

mru, mru, mru.....

 

Chętne dzieci mogą ulepić z plasteliny ulubione zwierzęta z gospodarstwa wiejskiego. Ponizej zamieściłam zdjęcie - wzór.

Miłego dnia :)

Pozdrawiam serdecznie 

Takie piękne prace wykonali Stasiu S. , Lenka , Mikołaj, Klara i Stasiu E. Bardzo dziękuję :)

 

Data dodania: 2021-04-13 16:16:51
Data edycji: 2021-04-15 19:17:03
Ilość wyświetleń: 356
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej