64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Witam Was serdecznie w środę 14 kwietnia :)
Temat na dziś to: Koncert na podwórku.
Cele:
- dziecko rozwija zainteresowanie muzyką klasyczną,
- dziecko poznaje wygląd i brzmienie instrumentów występujących w utworze „Karnawał zwierząt – kury i kogut”,
- dziecko zapoznaje się z pojęciem instrumenty smyczkowe,
- dziecko utrwala nazwy zwierząt hodowlanych,
Przebieg zajęcia:
- Dzisiaj rozpoczniemy od zagadki:
„Nie jest to miasto, ani osada,
Żyje tam rolnik i zwierząt gromada” ( gospodarstwo ).
- Teraz prosimy dziecko, aby wymieniło zwierzęta żyjące w gospodarstwie.
- Jak ludzie dbają o zwierzęta? ( karmią je, wypuszczają na pastwisko, ocieplają ich „domy” na zimę, leczą u weterynarza, gdy są chore).
- Jak się nazywają domy poszczególnych zwierząt?
- dom konia to….(stajnia),
- dom kur i koguta to….( kurnik ),
- dom świni to…..( chlewik),
- dom krów to…..( obora),
- dom psa to….( buda).
- A teraz zapraszamy dziecko do wspólnego wysłuchania utworu : „Karnawał zwierząt – Kury i kogut”.
Jest to muzyka klasyczna skomponowana przez C. Saint-Saensa.
Po wysłuchaniu utworu zadajemy dziecku pytania:
- Na jakich instrumentach grali muzycy? ( skrzypce, altówka, wiolonczela, 2 fortepiany i klarnet).
- Które z nich to instrumenty smyczkowe?
( Instrumenty smyczkowe to instrumenty muzyczne, w których struna wprowadzana jest w stan wibracji - drgania za pomocą smyczka lub szarpania za pomocą palca).
Zabawa przy utworze „Karnawał zwierząt – kury i kogut” – dzieci samodzielnie naśladują ruchem słyszaną muzykę.
Na zakończenie prosimy dziecko, aby posłuchało wiersza. Rodzic czyta wiersz, dziecko razem z nim naśladuje odgłosy zwierząt:
"Kłótnia w zagrodzie" - ćwiczenia ortofoniczne
Rzecz doprawdy niepojeta:
rozkrzyczały się zwierzęta
i powstała wielka draka,
bo ktoś kurze zjadł robaka.
Kura wrzeszczy : ko, ko, ko,
który łobuz zrobił to?
Kaczka na to: kwa, kwa, kwa,
wiesz, że to nie byłam ja.
Pies zaszczekał: hau, hau, hau
tak doprawdy jam tu spał,
lecz nie jada pies robactwa -
pozostawia je dla ptactwa.
A robaczek w dziurce siedzi
i dyskusje zwierząt śledzi.
Śledztwo trwało do wieczora,
gdy księżyca jest już pora
i gdy nuci kot do snu:
miau, miau, miau,
mru, mru, mru.....
Chętne dzieci mogą ulepić z plasteliny ulubione zwierzęta z gospodarstwa wiejskiego. Ponizej zamieściłam zdjęcie - wzór.
Miłego dnia :)
Pozdrawiam serdecznie
Takie piękne prace wykonali Stasiu S. , Lenka , Mikołaj, Klara i Stasiu E. Bardzo dziękuję :)
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10