REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

ZABAWY DOMOWE - PONIEDZIAŁEK 12.04.2021

ZABAWY DOMOWE - PONIEDZIAŁEK 12.04.2021

Dzień dobry. Witam Was w poniedziałek 12 kwietnia :)

 

W tym tygodniu będziemy rozmawiali o zwierzętach z gospodarstwa wiejskiego.

 

Temat kompleksowy: W gospodarstwie.

 

Temat dnia: Na wsi.

 

CELE:

  • dziecko poznaje charakterystyczne cechy wyglądu zwierząt hodowlanych,
  • dziecko zapoznaje się z rolą zwierząt hodowlanych w życiu człowieka,
  • dziecko naśladuje odgłosy zwierząt z gospodarstwa wiejskiego.

Część wstępna:

"Zwierzęta" -  zabawa słowno - ruchowa. Rodzic mówi cechy wyglądu i zachowania zwierząt, a dziecko odgaduje o jakie  zwierzę chodzi, a nastepnie naśladuje je ruchem:

  • Jest biała w czarne łaty (krowa),
  • Są żółte, małe i dziobią ziarenka (kurczaczki),
  • Ma brodę i rogi (koza),
  • Jest różowa i lubi brodzić w błocie ( świnka)
  • Ma grzywę , ogon i kopyta (koń),
  • Jest biała i puszysta (owca)

A teraz proszę posłuchać piosenki pt.:" Dziadek fajną farmę miał"  ( tytuł proszę wpisać na YOUTUBE)

Pytania dotyczące treści piosenki:

  • Jakie zwierzęta hodował na farmie dziadek?
  • Jak odzywały się: kury, krowy, świnki i kaczki?

Czas na zabawę ruchową:

  • "Koniki" - zabawa bieżna, dziecko biega truchtem i galopem w różnych kierunkach,
  • "Koniki grzebią nogą" - ćwiczenia równowagi,
  • "Koniki na biegunach" - ćwiczenia zręczności, dziecko kładzie się na brzuchu i łapie za stopy tworząc "kołyskę",
  • "Konie ciągną wóz" - zabawa bieżna w parach.

Znaczenie zwierząt w życiu człowieka:

Rodzic wymienia produkty, a dziecko nazwę zwierzęcia od którego pochodzą te produkty:

  • mleko (krowa, koza)
  • wełna ( owca),
  • ser ( krowa, koza, owca),
  • pierze ( gęś, kaczka, kura),
  • mięso ( świnia, krowa, kura, kaczka, gęś, baran)
  • jajka( kura),
  • masło (krowa).

A teraz proszę, aby nazwę każdego z tych zwierząt podzielić najpierw na sylaby, a nastepnie na głoski np.: kro - wa, k-r-o-w-a.

 

Na zakończenie posłuchajcie jeszcze raz piosenkę o dziadku i jego farmie naśladując głosy zwierząt, które hodował.

 

Chętne dzieci mogą wykonać pracę plastyczną : świnkę lub krówkę z rolki od papieru toaletowego, wzór zamieszczam poniżej. Najperw oklejamy rolkę papierem różowym dla świnki, białym dla krówki i doklejamy czarne łaty. Następnie w tych kolorach wycinamy głowę i ogonek zwierzęcia i dorysowujemy oczy , nos dla świnki, a dla krówki dodatkowo buzię.

 

Miłej zabawy i pracy :)

Pozdrawiam serdecznie.

Data dodania: 2021-04-12 06:19:58
Data edycji: 2021-04-12 07:17:17
Ilość wyświetleń: 273
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej