REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

WTOREK (17.11.2020) - DAWNIEJ I OBECNIE

WTOREK (17.11.2020) - DAWNIEJ I OBECNIE

 

 

WTOREK

(17.11.2020)

 

Witam Was we wtorek!

 

Temat dnia: Dawniej i obecnie

Cel:

  • porównywanie liczebności zbiorów.

 

 

Zabawa Dawniej i dziś:

 

Rodzic pokazuje dziecku obrazki przedmiotów używanych dawniej oraz tych, które zastępują je obecnie, np.: tary i miski - pralki; szczotki - odkurzacza itp. Dziecko nazywa przedmioty przedstawione na obrazkach, łączy je w pary.

 

 DAWNIEJ

 

DZIŚ

 

 

 

 

 

Porównywanie liczebności zbiorów. Wprowadzenie znaków: >, <, =.

 

Zabawa Czego jest więcej?

 

Do zabawy potrzebujemy: klocki (w dwóch kolorach, np.: zielone i czerwone) oraz kartki z znakami <, >, =

 

I.

 

Rodzic umieszcza przed dzieckiem cztery klocki w kolorze zielonym i cztery w kolorze czerwonym:

Pytanie do dziecka:

  • Ile jest figur w kolorze zielonym, ile w kolorze czerwonym?

Następnie rodzic układa między klockami znak = :

 

Rodzic informuje dziecko, że ten znak oznacza, że klocków w obu kolorach jest tyle samo, a odczytuje się go: cztery równa się cztery.

 

 

 

II.

 

Następnie rodzic umieszcza jeszcze jeden zielony klocek i pyta dziecko:

Pytania do dziecka:

  • Czy ten zapis jest prawidłowy?
  • W jaki sposób można poprawić to zadanie?

Dziecko powinno zaproponować dołożenie jednego czerwonego klocka:

 Rodzic wspólnie z dzieckiem dokłada klocek i razem odczytują zapis: pięć równa się pięć.

 

 

 

III.

 

Rodzic zabiera tym razem jeden klocek w kolorze czerwonym:

 

Pytania do dziecka:

  • Czy tak może być?
  • Czy 5 to tyle samo, co 4?
  • Jak to poprawić?

Tym razem na propozycje dziecka, która będzie taka jak poprzednio, rodzic się nie zgadza i mówi, że można to poprawić inaczej (w inny sposób). Zamiast znaku równości (=) umieszcza znak większości (>) między klockami:

 

Rodzic wspólnie z dzieckiem odczytuje zapis: pięć to więcej niż cztery.

 

 

 

IV.

 

Następnie rodzic odejmuje zielony klocek, a dokłada klocek czerwony:

Pytania do dziecka:

  • Czy teraz zapis jest prawidłowy?
  • Jak go poprawić?

 

Rodzic umieszcza między klockami znak mniejszości (<):

Rodzic wspólnie z dzieckiem odczytuje zapis: cztery to mniej niż pięć.

 

 

 

Ćwiczenia w samodzielnym stosowaniu znaków:

Rodzic układa klocki, np.:

  • dwa czerwone i dwa zielone,
  • jeden czerwony i trzy zielone,
  • trzy czerwone i trzy zielone itd.

Zadaniem dziecka jest ułożenie prawidłowego znaku między klockami.

 

 

 

MIŁEGO DNIA! DO ZOBACZENIA JUTRO!

 

 

 

Źródło obrazów: pixabay.com

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-11-16 15:57:57
Data edycji: 2020-11-17 10:12:37
Ilość wyświetleń: 396
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej