64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
WTOREK
(17.11.2020)
Witam Was we wtorek!
Temat dnia: Dawniej i obecnie
Cel:
Zabawa Dawniej i dziś:
Rodzic pokazuje dziecku obrazki przedmiotów używanych dawniej oraz tych, które zastępują je obecnie, np.: tary i miski - pralki; szczotki - odkurzacza itp. Dziecko nazywa przedmioty przedstawione na obrazkach, łączy je w pary.
DAWNIEJ
DZIŚ
Porównywanie liczebności zbiorów. Wprowadzenie znaków: >, <, =.
Zabawa Czego jest więcej?
Do zabawy potrzebujemy: klocki (w dwóch kolorach, np.: zielone i czerwone) oraz kartki z znakami <, >, =
I.
Rodzic umieszcza przed dzieckiem cztery klocki w kolorze zielonym i cztery w kolorze czerwonym:
Pytanie do dziecka:
Następnie rodzic układa między klockami znak = :
Rodzic informuje dziecko, że ten znak oznacza, że klocków w obu kolorach jest tyle samo, a odczytuje się go: cztery równa się cztery.
II.
Następnie rodzic umieszcza jeszcze jeden zielony klocek i pyta dziecko:
Pytania do dziecka:
Dziecko powinno zaproponować dołożenie jednego czerwonego klocka:
Rodzic wspólnie z dzieckiem dokłada klocek i razem odczytują zapis: pięć równa się pięć.
III.
Rodzic zabiera tym razem jeden klocek w kolorze czerwonym:
Pytania do dziecka:
Tym razem na propozycje dziecka, która będzie taka jak poprzednio, rodzic się nie zgadza i mówi, że można to poprawić inaczej (w inny sposób). Zamiast znaku równości (=) umieszcza znak większości (>) między klockami:
Rodzic wspólnie z dzieckiem odczytuje zapis: pięć to więcej niż cztery.
IV.
Następnie rodzic odejmuje zielony klocek, a dokłada klocek czerwony:
Pytania do dziecka:
Rodzic umieszcza między klockami znak mniejszości (<):
Rodzic wspólnie z dzieckiem odczytuje zapis: cztery to mniej niż pięć.
Ćwiczenia w samodzielnym stosowaniu znaków:
Rodzic układa klocki, np.:
Zadaniem dziecka jest ułożenie prawidłowego znaku między klockami.
MIŁEGO DNIA! DO ZOBACZENIA JUTRO!
Źródło obrazów: pixabay.com
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10