REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Wtorek - 14.04.2020

Wtorek - 14.04.2020

Dzień dobry! Witam po świętach!

 

Dzisiaj jest wtorek. Jeden dzień po świętach.

 

Temat kompleksowy: Teatr.

 

Temat dnia: Pacynka, jawajka, marionetka i kukiełka.

 

Cele:

- dziecko wie, czym różnią się: pacynka, jawajka, kukiełka i marionetka

- rozwija mowę

- rozwija sprawność manualną poprzez wykonanie maski

 

1. Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej „Teatr”

 

Teatr to miejsce jest niezwykłe,

zaczarowana każda chwila,

kurtyna w górę się unosi

i przedstawienie rozpoczyna.

 

Na scenie dzieję się historie

wesołe, smutne, zagadkowe,

można do kraju baśni trafić

i poznać światy całkiem nowe.

 

Można się wzruszyć, rozweselić,

nauczyć wielu mądrych rzeczy,

uważnie patrzeć, pilnie słuchać,

ciekawym być i bardzo grzecznym.

 

- wyjaśnienie pojęć np. kurtyna, przedstawienie, teatr

 

Dzieci odpowiadają na pytania związane z wierszem:

- Jakim miejscem jest teatr?

- Co dzieje się na scenie?

- Co nam daje teatr?

- Jak należy zachować się w teatrze?

 

2. Rozmowa na temat różnych lalek teatralnych. Książka s 74. (w załączniku)

Oglądanie obrazków, słuchanie nazw lalek i ich powtarzanie. Dzielenie tych wyrazów na sylaby, liczenie sylab.

 

Odpowiadanie na pytania:

- Ile jest pacynek, ile jawajek, kukiełek i marionetek?

- Których lalek jest najwięcej? Których lalek jest najmniej?

- Ile jest razem marionetek i jawajek?

- Ile jest razem kukiełek i marionetek?

 

3. Wykonanie maski – praca plastyczna. Dwie możliwości:

 

Pierwsza: Spód talerzyka papierowy malujemy farbami według własnego uznania. Twarz może być zabawna lub groźna, mieć długie zęby lub gęstą brodę. Kto to będzie już zależy od was. Może to być człowiek lub zwierzątko. Po wyschnięciu maski wycinamy otwory na oczy, nos i usta. Po bokach, blisko brzegu maski robimy igłą małe otwory i przewlekamy przez nie tasiemkę, sznurek czy gumkę (w tym mogą pomóc rodzice).

 

Druga: To samo możemy zrobić z kartki z bloku technicznego :)

 

Stawiamy na samodzielność dzieci.

 

4. Zadania z kart pracy na dziś.

 

Zaczynamy karty pracy część 4 (kto nie ma, wszystko jest w załączniku).

- karta pracy cz 4, s 12 – dzielenie na głoski nazw zdjęć

- karta pracy cz 4, s 13 – Łączenie liniami rysunków pacynek

 

 

Miłej pracy. Pozdrawiam

Agnieszka Grolewska

 

PS. Maski przysłali: Grzesiu, Paweł, Zosia, Zuzia, Kuba, Antoś, Piotr, Gabryś, Martyna, Maja, Franek i Stasiu. Jak wrócimy do przedszkola, trzeba zrobić przedstawienie z tymi maskami:). Mam nadzieję, że nikogo nie pominęłam. 

 

 

Data dodania: 2020-04-13 22:07:35
Data edycji: 2020-04-15 17:35:55
Ilość wyświetleń: 552
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej