REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Wtorek 13.04.2021

Wtorek 13.04.2021

Temat dnia:  Dbamy o porządek 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cele dziecko:

  • Wdraża sie  do dbania o własne środowisko.
  • Zapoznaje sie z życiem mrówek, ich wyglądem, znaczeniem dla środowiska,

 

 

1. „Nie śmiecimy” – oglądanie obrazków, kolorowanie tych ramek, na których jest wiodoczna właściwa postawa człowieka.

     Omawianie znaków zakazu, kolorowanie ich. 

         Zabawy z porami roku, Wiosna, s. 24.

 

2.  „Małe mrówki” – rozmowa na temat kształtu i budowy mrowiska na podstawie  ilustracji ukazującej przekrój mrowiska.

   

  Opis mrówki z wykorzystaniem ilustracji:

    • Mrówka jest czarna, czerwona ma podłużny kształt. 

   • Jej ciało składa się z trzech członów: głowy, tułowia i odwłoka

   • Na głowie znajdują się oczy oraz długie, bardzo ruchliwe czułki, którymi mrówka wącha
      i smakuje, dzięki czemu rozpoznaje inne mrówki z tego samego mrowiska, znajduje
      pożywienie oraz drogę do gniazda.

   • Na głowie są też szczęki (żuwaczki) służące do rozdrabniania pokarmu i przenoszenia
      różnych rzeczy, z których jest budowane mrowisko

   • Na głowie są też szczęki (żuwaczki) służące do rozdrabniania pokarmu i przenoszenia
      różnych rzeczy, z których jest budowane mrowisko

 

  Mrówki żyją i pracują w podziemnym gnieździe – na powierzchni widzimy tylko niewielką jego część.                                                              Ich kolonie liczą nawet po kilkadziesiąt tysięcy osobników. Mrówki budują mnóstwo korytarzy za pomocą własnych szczęk,                      którymi kopią, tną, gryzą, przenoszą ziemię.                                                                                                                                                                  W mrowisku panuje określona hierarchia: królowa matka znosi jaja, wejścia pilnują mrówki-żołnierze, pracują mrówki-robotnice,     które zdobywają pożywienie, opiekują się jajami, sprzątają. 

 

Pożyteczna rola mrówek w środowisku:
• niszczą szkodniki drzew,
• roznoszą nasiona,
• zjadają martwe szczątki roślin.

 

„Pracowity jak mrówka”- wyjaśnienie pojęcia dziecku. 

 

3.  „Mój znak” – rysowanie znaku zakazującego niewłaściwego zachowania.
      Dziecko otrzymują kartkę w kształcie koła. Zadaniem  jest wymyślić znak związany z ochroną środowiska                                                        (np. przekreślone ognisko).

 

 

Pozdrawiamy i życzymy miłej zabawy :) 

 

Wśród zdjęć znajdziecie dwie pracowite mróweczki :) 

 

zródło:   podziemny-swiat-wilga4.jpg (800×600) (kreatywnezycie.pl) 

     Ant-Colony-2.jpg (1135×600) (newhistorian.com) 

Data dodania: 2021-04-12 18:57:29
Data edycji: 2021-04-12 22:25:52
Ilość wyświetleń: 183
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej