REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

WTOREK (10.11.2020) - PRZEGANIAMY ROBACZKA PRÓCHNIACZKA

WTOREK (10.11.2020) - PRZEGANIAMY ROBACZKA PRÓCHNIACZKA

 

 

 

 

Dzień Dobry!

 

 

PRZEGANIAMY ROBACZKA PRÓCHNIACZKA

(10.11.2020r. - WTOREK)

 

Cel:

Dziecko:

  • wie, że należy myć zęby przynajmniej dwa razy dziennie.

 

  1. Rodzic czyta dziecku krótki wierszyk, a następnie pokazuje mu postać Robaczka Próchniaczka:

 

Dbać o zęby zawsze trzeba – wie to każdy przedszkolaczek,

Więc szczoteczkę chwytaj prędko, by nie straszył cię Próchniaczek.

Umyj zęby po śniadaniu i przed snem umyj też,

I wyszczotkuj je dokładnie, kiedy coś słodkiego zjesz.

 

Źródło ilustracji: miesięcznik BLIŻEJ PRZEDSZKOLA, 3.150/2014

 

Zadania dla dziecka po wysłuchaniu wiersza:

  • Dziecko opisuje Robaczka Próchniaczka i opowiada z pomocą rodzica, dlaczego jest taki groźny i jaką chorobę wywołuje (próchnica).
  • Kiedy myjemy zęby? (rano - po śniadaniu, wieczorem – przed snem, gdy zjemy coś słodkiego).

 

  1. Złote zasady mycia zębów. Omówienie z dzieckiem zasad mycia zębów na podstawie filmu edukacyjnego pt.: „Jak należy szczotkować zęby?”:

 

Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=vj157cQpYhk&ab_channel=ADMINadmin

 

Pytania, które można zadać dziecku po obejrzeniu filmu:

  • Kiedy należy myć zęby?
  • Co jest nam potrzebne do mycia zębów?
  • Ile pasty nakładamy na szczoteczkę?
  • Co dzieje się z zębami, gdy zapomnimy o ich umyciu?

(Gdy nie umyjemy zębów, pomiędzy nimi pozostają malutkie kawałki jedzenia. Zęby są przez to brudne, a Robaczek Próchniaczek grasuje na nich, zostawiając czarne kropki próchnicy).

 

 

  1. Zabawa - „Szczotkowanie”:

Rodzic zaprasza dziecko do łazienki, nakłada pastę na szczoteczkę, a następnie włącza piosenkę (https://www.youtube.com/watch?v=r3b0qAWR9F4&ab_channel=Ma%C5%82gorzataKopciewska) lub ustawia budzik na 2 minuty i informuje dziecko, że skończy myć zęby wtedy, gdy skończy się piosenka/ zadzwoni budzik.

 

 

  1. Zabawa ruchowa – „Mam cię, Robaczku!”:

Dziecko ustawi się w jednym końcu pokoju, a rodzic w drugim. Dziecko odgrywa role „Robaczka Próchniaczka, Rodzic – „szczoteczki”. Rodzic odwraca się plecami do dziecka, a „Robaczek” powoli skrada si e w jego kierunku. Gdy rodzic odwraca się i woła: „Mam cię , Robaczku!”, dziecko zatrzymuje się bez ruchu. Jeżeli dziecko się poruszy, wraca na start.

 

 

ZADANIE DODATKOWE:

  1. Karta mycia zębów:

Zachęcamy do wydrukowania i uzupełniania karty mycia zębów. Dziecko codziennie po umyciu zębów (rano i wieczorem) koloruje odpowiedni kwadrat.

 

 

POZDRAWIAM I DO ZOBACZENIA W CZWARTEK!

PANI KASIA 

 

 

 

ŹRÓDŁO:

www.akademia-aquafresh.pl

 

 

 

 

Data dodania: 2020-11-09 21:52:21
Data edycji: 2020-11-10 13:10:59
Ilość wyświetleń: 1271
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej