REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Wtorek 10.11.2020

Dzień dobry Kokoszki i Drodzy Rodzice,

 

To kolejny dzień naszej pracy na stronie grupy. Mam nadzieję, że zajęcia będą interesujące.

 

Temat dnia: Pełna lodówka

Cele zajęć:

− dziecko odpowiada na pytania dotyczące opowiadania,

− dziecko ćwiczy rzucanie i chwytanie piłki.

Środki dydaktyczne: opowiadanie W. Chotomskiej „Lodówka”, obrazek otwartej lodówki ze znajdującymi się tam produktami, karteczki z cyframi, piłka.

 

1.Określanie rodzaju i liczby produktów na poszczególnych półkach lodówki.


Rodzic pokazuje dziecku obrazek otwartej lodówki (LODÓWKA załącznik 1). Dziecko numeruje półki cyframi napisanymi na kartkach:1, 2, 3, 4. Potem mówi, co jest na pierwszej, drugiej, trzeciej i czwartej półce. Liczy produkty na poszczególnych półkach, porównują ich liczbę.

2. Słuchanie ciekawostek na temat lodówki.

Pierwszą lodówkę skonstruował szkocki lekarz w XVIII wieku. Było to urządzenie bardzo

prymitywne i latem nie spełniało swojej roli. Prototyp dzisiejszej lodówki skonstruował Amerykanin J. Gorrie w 1849 roku. Na początku lodówki wykorzystywano tylko w przemyśle. Dopiero w 1917 roku pierwsze lodówki trafiły do mieszkań w Stanach Zjednoczonych.
W Polsce pojawiły się dopiero po roku 1945.

3. Słuchanie opowiadania W. Chotomskiej pt. „Lodówka”.

Dopóki w kuchni nie było lodówki – jedni mieszkali w kredensie, a inni koczowali pod gołym

niebem. Na balkonie albo za oknem. Ale tylko w zimie, bo w lecie każdy bał się upału.

Trzęsły się nóżki w galarecie,

bo im za ciepło było w lecie,

rzewnymi łzami łkała zupa:

– Czuję, że szkodzi mi ten upał!

Jęczała szynka, schab się zżymał,

salceson mówił: – Co za klimat!

Bał się upału gar z bigosem,

sznycel rozpaczał nad swym losem.

– Ten upał całkiem nas rozkłada! –

biadały kiszka i sztufada,

i wzdychał tłusty kołdun w cieście:

– Ach, kiedyż będzie zimno wreszcie?

A teraz wszyscy szykują się do przeprowadzki.

Bo lodówka już jest i nie trzeba nocować

ani na balkonie, ani za oknem.

Fikają zimnych nóżek tacki,

ogromnie rade z przeprowadzki,

łzami radości płacze zupa:

– Już mi nie będzie szkodził upał!

Schab na półmisku szynkę klepie,

salceson woła: – Będzie lepiej!

Skacze do góry gar bigosu,

sznycel już nie klnie na swój los,

cieszy się kiszka i sztufada

z tej przeprowadzki też jest rada,

i krzyczy głośno kołdun w cieście:

– W lodówce zimno będzie wreszcie!

I po kolei, jeden za drugim, wprowadzają się do lodówki nowi lokatorzy. A mieszkańcy kredensu patrzą na to przez szybki i nie mówią nic.
Ale w głębi ducha każdy marzy o tym, żeby jak najprędzej przenieść się ze starej kamienicy kredensu do nowego budownictwa lodówkowego.

 

Rozmowa na temat opowiadania.

− Gdzie przechowywano żywność, gdy nie było lodówek?

− Czy żywność cieszyła się z przeprowadzki?

− Dlaczego przechowujemy produkty w lodówce?

 

4. Podział nazw produktów znajdujących się w lodówce na głoski.

Dziecko stoi z jednej strony pokoju, rodzic z drugiej. Rodzic podaje nazwy produktów, a dziecko dzieli je na głoski i wykonują tyle kroków, ile głosek ma dana nazwa (jedna głoska – jeden krok).


5. Ćwiczenia gimnastyczne.

Potrzebna będzie piłka.

Dziecko i rodzic tworzą parę.

  • Toczenie piłki do partnera.

Dziecko leży przodem, trzymając piłkę w dłoniach przed głową. Partner siedzi na piętach, około 1,5–2 m przed dzieckiem, przodem do niego. Dziecko unosi łokcie nad podłogą i odepchnięciem toczy piłkę do rodzica.

  • Rzut piłki do partnera.

Dziecko leży przodem i, tak jak poprzednio, trzyma piłkę. Przed nim siedzi na piętach rodzic. Osoba trzymające piłkę przenosi ją nad kark, unosząc łokcie nad podłogę, a następnie rzuca piłkę do partnera.

  • Podawanie piłki bokiem.

Dziecko i rodzic siedzą w rozkroku, z wyprostowanymi nogami, tyłem do siebie, w odległości około 0,5 metra. Wykonują skręt tułowia
z przekazaniem piłki partnerowi (jedna osoba wykonuje skręt w prawą stronę, druga – w lewą). Następnie wykonują skręt tułowia w przeciwną stronę i ponownie przekazują piłkę.

  • Podawanie piłki do siebie.
  • Rzucanie i łapanie piłki.

Dziecko podrzuca piłkę w górę i stara się ją złapać w dłonie.

  • Toczenie piłki wokół siebie.

Dziecko siedzi z nogami wyprostowanymi i złączonymi. Trzyma dłońmi piłkę leżącą na podłodze przy biodrach. Dzieci toczą piłki po podłodze wokół bioder i wyprostowanych nóg. Po wykonaniu trzech okrążeń piłki w prawą stronę należy wykonać następne trzy okrążenia w lewą stronę.

  • Utrzymanie piłki na podudziach.

Dziecko leży tyłem z nogami ugiętymi, uniesionymi nad podłogą. Na ustawionych poziomo podudziach kładą piłkę. Starają się jak najdłużej utrzymać piłkę na nogach.

  • Podskoki z piłką ułożoną między kolanami.

Dziecko stoi z piłką ułożoną między kolanami. Utrzymując piłkę w tej pozycji, podskokami posuwają się po pokoju.

  • Odbieranie piłki stopami.

Dzieci i rodzic siedzą przodem do siebie. Rodzic chwyta piłkę wewnętrzną stroną stóp i ściska ją (kolana powinny być ustawione szeroko). Dziecko kładzie od góry stopy na piłce i, zawijając palce pod podeszwy, stara się palcami stóp zabrać piłkę. Po zabraniu piłki następuje zmiana ról.

 

PONADTO:

W związku z jutrzejszymi obchodami Narodowego Święta Niepodległości proszę zapoznać dzieci z bajką pt. „Z albumu Dziadka - historia Józefa Piłsudkiego opowiedziana dla dzieci”, którą znajdą Państwo pod poniższym linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=NkE9rno3ggg

 

6. Słów kilka o symbolach narodowych. (SYMBOLE NARODOWE Załącznik 2)

Każdy wolny kraj ma swoje symbole narodowe. Ma je również Polska. Czy znasz polskie symbole narodowe?
Pierwszym z nich jest godło Polski – Orzeł Biały. Wiesz co orzeł ma na głowie?
Następny symbol to flaga, jest biało - czerwona. Gdzie i kiedy możemy zobaczyć flagę Polski?
A jaki jest trzeci symbol? Hymn narodowy „Mazurek Dąbrowskiego”. Czy wiesz jak powinniśmy się zachowywać podczas śpiewania hymnu?

Wysłuchajcie wraz z rodzicami hymnu https://www.youtube.com/watch?v=_5VZNXrywo


7. Wykonaj godło Polski

Potrzebne będą: kartka z godłem, którą wsadzono do książki nr 2, kredki oraz nożyczki.

Zadaniem dziecka jest pokolorowanie rysunku godła Polski według wzoru, a następnie wycięcie obrazka.

W trakcie wykonywania zadania dzieci mogą słuchać piosenek Zozi – „Jest takie miejsce – Polska” oraz „Co to jest niepodległość?”, które znajdą Państwo pod poniższymi linkami:

https://www.youtube.com/watch?v=PYd5i93h1Ls

https://www.youtube.com/watch?v=-mI645aCTgo

 

Kochane Kokoszki, za Wami kolejny dzień intensywnej pracy. Jestem pewna, że świetnie sobie poradziliście. Nadszedł czas na odpoczynek i zapewne wyczekiwaną zabawę. Jutro macie wolne z okazji Narodowego Święta Niepodległości.
Przygotujcie się na kolejne zadania, tym razem przygotowane przez Panią Agnieszkę,
już w czwartek.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

Pani Asia

Data dodania: 2020-11-09 18:23:30
Data edycji: 2020-11-09 19:18:13
Ilość wyświetleń: 185
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej