Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

WITAMY WAS WE WTOREK (28.04.2020r.)

WITAMY WAS WE WTOREK (28.04.2020r.)

DZIŚ ZACHĘCAMY DO ROZWIĄZANIA ZADAŃ TEKSTOWYCH (ZABAW MATEMATYCZNYCH) ORAZ DO WYKONANIA ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Rozwiązywanie zadań tekstowych:

Dziesięć klocków (liczmanów) dla dziecka

 

Dziecko dostaje klocki (lub inne liczmany).

Rodzic podaje zadania, a dziecko stara się je rozwiązać, dokładając klocki lub je odkładając.

 

Zadanie nr 1 Na drzewie siedziało 7 wróbli. (Dziecko układa przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. (Dziecko dokłada jeszcze trzy klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?

 

Dziecko liczy klocki i podaje ich liczbę, odpowiadając na pytanie.

Dziecko układa działanie:

7 + 3 = 10

i odpowiada na pytanie.

 

Zadanie nr 2 Na drzewie było 8 gołębi. (Dziecko układa przed sobą 8 klocków). Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. (Odsuwa 8 klocków). Ile gołębi pozostało na drzewie?

 

Dziecko liczy pozostałe klocki i odpowiada na pytanie.

Dziecko układa działanie:

8 – 8 = 0

i odpowiada na pytanie.

 

  1. Ćwiczenia gimnastyczne:

Rozwijanie świadomości własnego ciała.

  • Wirujący bączek – dziecko ślizga się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach.
  • Chowamy się – w siadzie, przyciąga kolana do głowy, chowa głowę; rozprostowuje się do pozycji leżącej.
  • Gorąca podłoga – biega z wysokim unoszeniem kolan.
  • Na szczudłach – chodzi na sztywnych nogach.
  • Ugniatamy podłogę – w leżeniu na plecach, wciska wszystkie części ciała w podłogę.

 

Zdobywanie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu.

  • Przez tunel – (możliwa do wykonania, gdy biorą w niej udział przynajmniej 2 osoby) dziecko / dzieci / dziecko i Rodzic ustawiają się jedno za drugim w rozkroku, tworzą tunel między nogami.

Ostatnia osoba przemieszcza się na czworakach pomiędzy nogami, do przodu i staje jako pierwsza, następnie robi to druga osoba itd.

  • II wariant zabawy - ustawienie jak wyżej; ostatnia osoba przemieszcza się ślizgiem na plecach pomiędzy nogami, do przodu, i staje jako pierwsza. Itd.
  • Pogoń na kolanach – dzieci / dziecko i Rodzic – jedna osoba ucieka na kolanach, a druga ją goni. Przy powtórzeniu zabawy następuje zmiana ról.

 

Rozwijanie umiejętności dzielenia przestrzeni z innymi przez ćwiczenia w parach.

Prowadzimy niewidomego – jedna osoba zamyka oczy, druga staje zwrócona twarzą do niej i podaje jej ręce; prowadzi osobę z zamkniętymi oczami w różnych kierunkach, a ona się temu poddaje. Potem następuje zamiana ról.

 

 

ZADANIA W KARTACH PRACY:

Karta pracy, cz. 3, s. 63.

Opowiadanie historyjki o wildze. Rysowanie po śladzie drogi kukułki do gniazda wilgi. Odpowiadanie na pytanie o gniazdo kukułki.

 

Karta pracy, cz. 3, s. 64.

Kolorowanie rysunku czajki według wzoru. Czytanie z Rodzicem (lub samodzielnie) nazw części ciała czajki. Rysowanie jajek w każdym polu tak, żeby wszędzie było ich po dziesięć.

 

Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 56–57.

Zapisywanie obliczeń do sytuacji przedstawionych na obrazkach. Czytanie zadań. Wykonywanie do nich ilustracji i zapisywanie obliczeń.

 

DO JUTRA...

Data dodania: 2020-04-27 22:40:04
Data edycji: 2020-04-27 22:46:44
Ilość wyświetleń: 57
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button