REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

WITAMY WAS WE WTOREK (28.04.2020r.)

WITAMY WAS WE WTOREK (28.04.2020r.)

DZIŚ ZACHĘCAMY DO ROZWIĄZANIA ZADAŃ TEKSTOWYCH (ZABAW MATEMATYCZNYCH) ORAZ DO WYKONANIA ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Rozwiązywanie zadań tekstowych:

Dziesięć klocków (liczmanów) dla dziecka

 

Dziecko dostaje klocki (lub inne liczmany).

Rodzic podaje zadania, a dziecko stara się je rozwiązać, dokładając klocki lub je odkładając.

 

Zadanie nr 1 Na drzewie siedziało 7 wróbli. (Dziecko układa przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. (Dziecko dokłada jeszcze trzy klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?

 

Dziecko liczy klocki i podaje ich liczbę, odpowiadając na pytanie.

Dziecko układa działanie:

7 + 3 = 10

i odpowiada na pytanie.

 

Zadanie nr 2 Na drzewie było 8 gołębi. (Dziecko układa przed sobą 8 klocków). Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. (Odsuwa 8 klocków). Ile gołębi pozostało na drzewie?

 

Dziecko liczy pozostałe klocki i odpowiada na pytanie.

Dziecko układa działanie:

8 – 8 = 0

i odpowiada na pytanie.

 

  1. Ćwiczenia gimnastyczne:

Rozwijanie świadomości własnego ciała.

  • Wirujący bączek – dziecko ślizga się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach.
  • Chowamy się – w siadzie, przyciąga kolana do głowy, chowa głowę; rozprostowuje się do pozycji leżącej.
  • Gorąca podłoga – biega z wysokim unoszeniem kolan.
  • Na szczudłach – chodzi na sztywnych nogach.
  • Ugniatamy podłogę – w leżeniu na plecach, wciska wszystkie części ciała w podłogę.

 

Zdobywanie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu.

  • Przez tunel – (możliwa do wykonania, gdy biorą w niej udział przynajmniej 2 osoby) dziecko / dzieci / dziecko i Rodzic ustawiają się jedno za drugim w rozkroku, tworzą tunel między nogami.

Ostatnia osoba przemieszcza się na czworakach pomiędzy nogami, do przodu i staje jako pierwsza, następnie robi to druga osoba itd.

  • II wariant zabawy - ustawienie jak wyżej; ostatnia osoba przemieszcza się ślizgiem na plecach pomiędzy nogami, do przodu, i staje jako pierwsza. Itd.
  • Pogoń na kolanach – dzieci / dziecko i Rodzic – jedna osoba ucieka na kolanach, a druga ją goni. Przy powtórzeniu zabawy następuje zmiana ról.

 

Rozwijanie umiejętności dzielenia przestrzeni z innymi przez ćwiczenia w parach.

Prowadzimy niewidomego – jedna osoba zamyka oczy, druga staje zwrócona twarzą do niej i podaje jej ręce; prowadzi osobę z zamkniętymi oczami w różnych kierunkach, a ona się temu poddaje. Potem następuje zamiana ról.

 

 

ZADANIA W KARTACH PRACY:

Karta pracy, cz. 3, s. 63.

Opowiadanie historyjki o wildze. Rysowanie po śladzie drogi kukułki do gniazda wilgi. Odpowiadanie na pytanie o gniazdo kukułki.

 

Karta pracy, cz. 3, s. 64.

Kolorowanie rysunku czajki według wzoru. Czytanie z Rodzicem (lub samodzielnie) nazw części ciała czajki. Rysowanie jajek w każdym polu tak, żeby wszędzie było ich po dziesięć.

 

Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 56–57.

Zapisywanie obliczeń do sytuacji przedstawionych na obrazkach. Czytanie zadań. Wykonywanie do nich ilustracji i zapisywanie obliczeń.

 

DO JUTRA...

Data dodania: 2020-04-27 22:40:04
Data edycji: 2020-04-27 22:46:44
Ilość wyświetleń: 214
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej