REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

WITAMY WAS WE WTOREK 21.04.2020

WITAMY WAS WE WTOREK 21.04.2020

WITAMY WAS WE WTOREK.. JUŻ OD MIESIĄCA MAMY WIOSNĘ… POGODA NAS ROZPIESZCZA… PRZYRODA WYBUDZIŁA SIĘ ZE SNU I WOKOŁO BARDZO SIĘ ZAZIELENIŁO… JEDNAK BY KORZYSTAĆ Z UROKÓW PRZYRODY MUSIMY O NIĄ DBAĆ

 

Jak możemy dbać o przyrodę?

Karty pracy, cz. 4, s. 14–15.

Oglądanie obrazków. Ocenianie, czy Olek i Ada są przyjaciółmi przyrody. Rysowanie, jak dzieci dbają o przyrodę. Słuchanie nazw roślin chronionych przedstawionych na zdjęciach.

 

Dziś trochę matematyki… zabaw badawczych i gimnastyki

Klasyfikowanie z użyciem kart logicznych.

Dostrzeganie cech wspólnych danych roślin i cech je różniących.

 

Segregowanie obrazków ze względu na jedną cechę.

Potrzebne będą: wyprawka – karta H, karta I, nożyczki.

Dziecko wycina kwiaty.

Rodzic pyta:

 Przyjrzyj się kartom. Co jest na nich przedstawione?

 Jak można je rozdzielić?

(Dziecko podają różne propozycje, np. osobno duże kwiaty, osobno małe kwiaty; rozdzielanie według kształtów kwiatów).

 Rozłóż karty na dwie grupy tak, aby w jednej z nich były obrazki dużych kwiatów, a w drugiej małych kwiatów.

  Rozłóż karty według kolorów.

− Rozłóż karty według przedstawionych na nich kształtów kwiatów.

 

Segregowanie kart ze względu na dwie cechy równocześnie.

Potrzebne będą: Wycięte wcześniej z wyprawki kartoniki z kwiatami

Rodzic podaje polecenia:

- Pokaż kartoniki z małymi, żółtymi kwiatami.

Dziecko musi wybrać karty przedstawiające: małe żółte kwiaty róży, pierwiosnka, tulipana.

- Pokaż kartoniki z małą czerwoną różą i dużą czerwoną różę. Zadaniem dzieci jest wskazanie kartoników z cechami wspólnymi i ich nazwanie (czerwone kwiaty róży).

itd.

Zabawy badawcze – Gdzie jest powietrze?

Potrzebne będą: balon, słomka do napojów, kubeczek z wodą, paski bibuły zawieszone na nitce.

  • Przypomnienie informacji na temat powitrza – gdzie się znajduje (otacza nas); czy ma kolor (bez koloru), kształt (przyjmuje kształ pomieszczeń lub rzeczy w których się znaduje); zapach (bezwonne)
  • Nadmuchiwanie balonów – obserwowanie ich powiększania się, wypuszczanie powietrza z balonów w kierunku własnej twarzy.
  • Wciąganie powietrza do płuc i wydychanie go przez słomkę do napojów do kubeczka z wodą – obserwowanie powstających bąbelków.
  • Dmuchanie na paski bibuły zawieszone na nitce.
  • Obserwowanie drzew poruszanych wiatrem.

Rodzic wyjaśnia, że powietrza nie można zobaczyć ani powąchać, lecz można poczuć, ale tylko wtedy, gdy porusza się jako wiatr. Należy podkreślić znaczenie powietrza dla życia ludzi i zwierząt oraz jego wszechobecność wokół nas.

 

Zabawa ruchowa – Gęsty las – rzadki las.

Na hasło: Gęsty las, dziecko podbiega do rodzica, a na hasło: Rzadki las, dziecko biega po pomieszczeniu lub na dworze.

 

Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 74.

Opowiadanie o tym, co się dzieje na obrazku. Rysowanie w prawym górnym rogu słoneczka, w lewym górnym rogu – chmurki, w prawym dolnym rogu – żabki, a w lewym dolnym rogu – kwiatka.

 

Zapraszamy na gimnastykę – potrzeby będzie strój sportowy i piłka (ewentualnie, kubeczki i krzesło)

https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE

ŹRÓDŁO: Andrzej i niezapomniana zabawa - WF Dla Dzieci Online #3 - Treningi dla Twojego Dziecka w Domu 

                                                                                  Do jutra... a jutro święto... Ciekawe kto wie jakie...

NA CZWARTEK...

Potrzebne będą: do wyboru !!! - cebulki hiacyntów lub innych kwiatów, fasola, rzeżucha, ziarna jakiegoś zboża, ziemia ogrodnicza, do rzeżuchy wata, konewka z wodą, łopatka, doniczka

Data dodania: 2020-04-17 20:36:59
Data edycji: 2020-04-20 20:37:04
Ilość wyświetleń: 218
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej