REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

WITAMY WAS WE WTOREK (13.04.2021)

WITAMY WAS WE WTOREK (13.04.2021)

TEMAT KOMPLEKSOWY: CHCIAŁBYM BYĆ KOSMONAUTĄ

TEMAT DNIA: Przybysze z kosmosu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – „Kosmonauta”

POTRZEBNY BĘDZIE: OBRAZEK KOSMONAUTY – w plikach do pobrania

Dziecko układa obrazek przedstawiający kosmonautę (pocięty na części). Nazywa postać, którą przedstawia. Próbuje wyjaśnić – kim jest kosmonauta. Omawia jego wygląd. Wypowiada słowo: kosmonauta – rytmicznie (z podziałem na sylaby) za Rodzicem, z różnym natężeniem głosu – cicho, głośno.

 

  1. Opowieść ruchowa „Wyprawa w kosmos” – przy nagraniu spokojnej melodii.

POTRZEBNE BĘDĄ: nagranie spokojnej melodii.

Dziecko naśladuje czynności, o których opowiada Rodzic:

Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się w podróż kosmiczną, aby sprawdzić, czy w kosmosie można spotkać żywe istoty. Założyły skafandry kosmiczne, weszły po drabince do statku kosmicznego, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały. Leciały, leciały, omijały inne statki,

machały rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały na nieznanej planecie. Po drabince wysiadły ze statku i przeskakiwały z kamienia na kamień, których pełno było dookoła. Następnie czołgały się przez gęste trawy do małego jeziorka. Wrzucały do niego drobne kamyczki, aby się przekonać, czy jest głębokie. Nagle zobaczyły dziwną postać. Poruszała się na

szeroko rozstawionych nogach, stawiając duże kroki. Co pewien czas podskakiwała w górę. Dzieci bardzo się przestraszyły. Zaczęły biec w kierunku swojego statku. Dopiero kiedy w nim usiadły, poczuły się bezpieczne, chociaż nieco zmartwione, że bliżej nie poznały mieszkańca planety, którą odwiedziły.

 

  1. Słuchanie rymowanki „Spotkanie z ufoludkiem”, recytowanej przez Rodzica (z wykorzystaniem rysunku opisywanej postaci).

POTZREBNY BĘDZIE: rysunek przedstawiający ufoludka

 

To jest Zieluś piegowaty.

Ma ubranko w białe łaty.

Uszy wielkie jak u słonia,

gruby nos i zęby konia.

Oczka małe, rozbiegane,

włosy długie, rozczochrane.

Brzuch okrągły tak jak bania.

Małe czułki do wąchania.

Skrzydła z ramion mu wystają,

śmieszne nóżki zasłaniają.

Dwa ogony zakrzywione,

Stopy wielkie i czerwone.

Wypowiedzi dziecka na temat wyglądu ufoludka.

 

  1. Wykonanie pracy plastycznej „Jak wyobrażam sobie kosmitę?”

POTRZEBNE BĘDĄ: papier, farby, pędzelek, naczynie z wodą

Malowanie wymyślonej przez dziecko postaci – kosmity. Pracę wykonujemy malując palcem maczanym w farbach w różnych kolorach.

Wypowiedzi dziecka na temat wykonanej pracy – z jakich części się składa, nadawanie jej imienia, wymyślanie nazwy planety, z której pochodzi.

 

  1. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Ufoludki”.

POTRZEBNY BĘDZIE: bębenek

Dziecko biega w różnych kierunkach przy dźwiękach bębenka. Na hasło: Ufoludki! Zamienia się w przybysza z nieznanej planety i wymyśla różne sposoby ich poruszania się.

 

MIŁEJ ZABAWY!

Data dodania: 2021-04-12 19:11:44
Data edycji: 2021-04-12 19:17:12
Ilość wyświetleń: 127
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej