REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

WITAMY WAS W ŚRODĘ 3.06.2020

WITAMY WAS W ŚRODĘ 3.06.2020

WITAMY WAS W ŚRODĘ

Dziś będziemy ważyć… CO JEST CIĘŻSZE, A CO LŻEJSZE?

Potrzebna będzie waga szalkowa. W bardzo łatwy sposób można ją samemu wykonać. Zajrzyjcie do załącznika…

 

Zapoznanie z wagą szalkową.

Wspólne wykonanie wagi a następnie nazywanie jej części.

 

Ćwiczenia z zastosowaniem wagi szalkowej.

Będą potrzebne różnego rodzaju klocki: drewniane, sześcienne oraz miś.

Rodzic mówi, że będą porównywać wagę (masę) misia i klocków.

  • Pierwsza sytuacja.

Rodzic kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – trzy klocki.

Co jest cięższe? Po czym to poznałeś?

Co jest lżejsze? Po czym to poznałeś?

  • Druga sytuacja.

Rodzic kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – cztery klocki.

Co jest cięższe? Co jest lżejsze?

Po czym poznałeś, że cztery klocki ważą tyle co miś?

(Ilość klocków musi być taka, aby ich masa równoważyła masę misia).

  • Trzecia sytuacja.

Rodzic kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – pięć klocków.

Co jest cięższe? Po czym to poznałeś?

Co jest lżejsze? Po czym to poznałeś?

 

  • Ćwiczenia w porównywaniu masy przedmiotów.

Potrzebne będą: różne przedmioty, np.: klocki, piłeczki, lalki, misie, waga szalkowa.

Dziecko porównuje masę wybranych przedmiotów i określa, co jest cięższe, co jest lżejsze.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 55.

Kolorowanie w każdej parze cięższego przedmiotu. Kończenie rysowania wag według wzoru.

Do jutra...

Data dodania: 2020-06-03 00:00:00
Data edycji: 2020-06-04 07:45:32
Ilość wyświetleń: 174
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej