64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
TEMAT KOMPLEKSOWY: CHCIAŁBYM ZOSTAĆ SPORTOWCEM
TEMAT DNIA: Małe piłki i duże piłki
Dziecko na hasło: Małe piłki podskakują delikatnie na palcach (Rodzic wyjaśnia, że małe piłki są lekkie). Gdy usłyszy hasło: Duże piłki, podskakuje ciężko na całych stopach (Rodzic wyjaśnia, że duże piłki są ciężkie).
POTRZEBNE BĘDĄ: dwie obręcze w różnych kolorach, małe i duże piłki.
Rodzic przygotowuje dwie obręcze w różnych kolorach, np. czerwoną i żółtą, oraz siedem piłek: trzy małe i cztery duże. Rodzic umawia się z dzieckiem, że do czerwonej obręczy będą wkładać duże piłki, a do żółtej – małe piłki. Potem kolejno pokazuje piłki, a dziecko wskazuje obręcz, do której ma je włożyć.
Porównanie liczby piłek. Rodzic pyta dziecko:
− Których piłek jest więcej: dużych czy małych?
− O ile więcej?
Na drugie pytanie większość dzieci nie odpowie poprawnie, dlatego Rodzic układa piłki w pary, mówiąc głośno, co robi:
pierwsza para – pierwsza duża piłka z pierwszą małą piłką,
druga para – druga duża piłka z drugą małą piłką,
trzecia para – trzecia duża piłka z trzecią małą piłką,
czwarta para – czwarta duża piłka i... ta piłka nie ma pary.
− Której piłki brakuje? Czyli – o ile więcej jest dużych piłek?
POTRZEBNE BĘDĄ: skakanki, piłka.
Rodzic układa w jednym końcu pokoju koło ze skakanek. Dziecko z drugiego końca toczy kolejno piłkę do wyznaczonego celu.
MIŁEJ ZABAWY!
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10