Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

WITAMY WAS W PONIEDZIAŁEK (30.03.2020r.)

WITAMY WAS W PONIEDZIAŁEK (30.03.2020r.)

DZISIAJ KONTYNUUJEMY UTRWALENIE WIADOMOŚCI O WIOŚNIE

ORAZ POZNAJEMY LITERĘ Ł.

 

 

  1. Zaczniemy od zabawy Jaka jest wiosna?

Rodzic cicho wypowiada kolejne litery alfabetu, a wybrane dziecko w dowolnej chwili mówi: stop. Dziecko podaje określenie, jakie według niego pasuje do wiosny. Musi ono zaczynać się

na głoskę, na której zatrzymał się Rodzic, np.

k – wiosna jest kolorowa

p – wiosna jest pachnąca

s – wiosna jest słoneczna

r – wiosna jest radosna

 

  1. Wysłuchanie wiersza Bożeny Głodkowskiej „Wiosna i moda”.

Pod koniec zimy wiosna

wyjęła żurnali stosik.

– W co mam się ubrać? – dumała

– co w tym sezonie się nosi?

Założyć sukienkę w kropki?

A może golf? No i spodnie?

Co wybrać, by być na czasie

i nie wyglądać niemodnie?

Torebkę wziąć czy koszyczek?

Na szyję apaszkę cienką,

na głowę – kapelusz z piórkiem

czy lepiej beret z antenką?

(W tym czasie... – Gdzież ta wiosna?

– pytali wszyscy wokół.

– Zaspała? Zapomniała?

Nie będzie jej w tym roku?)

I przyszła w zielonych rajstopach,

w powiewnej złocistej sukience

i miała wianek z pierwiosnków,

a w ręce trzymała kaczeńce.

Pachniała jak sklep z perfumami –

wszak była calutka w kwiatach,

sypała płatkami jak deszczem –

i tak już zostało do lata.

 

 

  1. Rozmowa na temat wiersza.

Jaki problem miała wiosna?

W co postanowiła się ubrać?

Jak wyglądała?

 

  1. Zabawa ruchowa z elementem równowagi – „Bociany na łące”.

Dzieci są bocianami. Chodzą po łące, wysoko unosząc kolana.    Co pewien czas zatrzymują się, stają na jednej nodze, wystawiają złączone dłonie przed siebie, rytmicznie poruszają nimi jak dziobem i powtarzają: Kle, kle, kle, żabki mi się chce.

 

  1. Odkrywanie litery ł, Ł.

 

  • Dzieci dzielą słowo łodyga na głoski i na sylaby.
  • Liczą, ile w słowie jest sylab, a ile głosek.
  • Wymieniają kolejno wszystkie głoski.
  • Następnie podają przykłady innych słów, w których głoskę ł słychać na początku (łopata, łuk, łubin…), na końcu (dół, muł, stół…) oraz w środku (bułka, pałac, igła…).
  • Budowanie schematu słowa łodyga. (Klocki dla dziecka)

Dzieci układają tyle klocków, ile sylab słyszą w słowie łodyga.

Następnie układają tyle klocków, ile głosek słychać

w słowie łodyga. Wymawiają głoski głośno, dotykając kolejno klocków.

  • Dzieci głośno wymieniają głoski w słowach.

Wypowiadają głoskę ł:

długo: łłłyyyy…

krótko: ł, ł, ł, ł, ł…

  • Głoska ł jest spółgłoską, oznaczamy ją na niebiesko. Prosimy, aby dzieci zaznaczył niebieskim kolorem głoskę ł (małą i wielką) w niepotrzebnej gazecie.
  • Dzieci przypominają, kiedy stosujemy wielką literę.

 

  1. Zabawa „Kolano do rączki, rączka do kolana”. (dzieci ją dobrze znają)

Zapraszamy do zabawy, którą należy wykonać przed uzupełnianiem kart pracy.

Dzieci mówiąc rymowankę wykonują następujące ruchy: prawym łokciem dotykają lewego kolana, a następnie lewym łokciem dotykają prawego kolana mówiąc: „Kolano do rączki, rączka do kolana i tak już ćwiczymy z uśmiechem od rana”.

Zabawę powtarzamy trzykrotnie.

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=48

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=50

 

  1. PRACA DLA CHĘTNYCH:

Zadaniem dzieci będzie wypełnienie wielkiej drukowanej litery ł (karta pracy do pobrania poniżej) dowolnym materiałem, np. wydzieranką z kolorowego papieru, gazet lub plasteliną.

 

DO ZOBACZENIA JUTRO…

Data dodania: 2020-03-29 21:56:11
Data edycji: 2020-03-29 22:16:20
Ilość wyświetleń: 117
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button