REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

WITAMY WAS W PONIEDZIAŁEK (12.04.2021)

WITAMY WAS W PONIEDZIAŁEK (12.04.2021)

TEMAT KOMPLEKSOWY: CHCIAŁBYM BYĆ KOSMONAUTĄ

TEMAT DNIA: Zmartwienie księżyca

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Oglądanie filmu przedstawiających przestrzeń kosmiczną

https://www.youtube.com/watch?v=K_KqWr4oHmA

 

  1. Zabawa konstrukcyjna „Budujemy statek kosmiczny”

POTRZEBNE BĘDĄ: różne rodzaje klocków

Dziecko buduje z klocków statek kosmiczny, którym można byłoby udać się w podróż kosmiczną.

 

  1. Zabawa bieżna „Statki kosmiczne”

 Dziecko i Rodzic stają jedno za drugim, opierając ręce na partnerze. Poruszają się w dowolnych kierunkach – odbywają podróż kosmiczną. Gdy dotrą na miejsce przykucają – ich statek wylądował na nieznanej planecie. Następnie zamieniają się miejscami i kontynuują podróż.

 

  1. Rozwiązywanie zagadki:

Czasem ma kształt bułki,

czasem - srebrnego rogala.

Kiedy słońce gaśnie,

on na niebie się zapala.

Wśród gwiazdek, wysoko,

świeci się z daleka,

można już do niego

dolecieć rakietą.

Dziecko rysuje kształt księżyca palcem w powietrzu. Wypowiada się na temat: Czy widziało księżyc i jak on wyglądał?

 

  1. Słuchanie opowiadania Joanny Papuzińskiej „Jak nasza mama zreperowała księżyc”

Mama opowiadała potem, że obudziła się w nocy, bo księżyc świecił jej prosto w twarz.

Wstała z łóżka, aby zasłonić okno. I wtedy usłyszała, że ktoś pochlipuje na dworze. Więc wyjrzała przez okno, ciekawa, co tam się dzieje. I zobaczyła, że księżyc świeci na niebie z bardzo smutną miną, a po brodzie, osłoniętej małą, białą chmurką, płyną mu łzy.

– Co się stało? – spytała nasza mama. – Dlaczego płaczesz?

– Buuu!.... – rozpłakał się wtedy księżyc na cały głos. – Chciałem zobaczyć, jak wygląda z bliska wielkie miasto, spuściłem się na dół, zaczepiłem o wysoką wieżę i obtłukłem sobie rożek!

Księżyc odsunął białą chmurkę i mama zobaczyła, że ma utrącony dolny róg. Wyglądał zupełnie jak nadłamany rogalik.

– Co to będzie! – lamentował księżyc. – Kiedy zrobię się znów okrągły,  będę wyglądał jak plasterek sera nadgryziony przez myszy! Wszyscy mnie wyśmieją!

– Cicho – powiedziała mama. – Cicho, bo pobudzisz dzieci. Chodź tu, na balkon, połóż się na leżaku i poświeć mi, a ja spróbuję wymyślić jakąś radę na twoje zmartwienie.

Księżyc podpłynął do balkonu i ułożył się ostrożnie na leżaku. A mama nałożyła szlafrok, pantofle i poszła do kuchni. Cichutko wyciągnęła stolnicę, mąkę, jaja, śmietanę i zagniotła wielki kawał żółciutkiego ciasta. Z tego ciasta ulepiła rożek, taki, jakiego brakowało księżycowi.

– Siedź teraz spokojnie – powiedziała – to ci przyprawię ten twój nieszczęsny rożek.

Okleiła mama księżycowi brodę ciastem, równiutko, i wylepiła taki sam rożek, jak ten, co się obtłukł. Potem wzięła jeszcze parę skórek pomarańczowych i tymi skórkami, jak plastrem, przylepiła ciasto do księżyca.

– Gotowe! – powiedziała. – Za kilka dni rożek ci przyrośnie i będziesz mógł te plasterki wyrzucić.

Ale pamiętaj, na drugi raz nie bądź gapą, omijaj sterczące dachy i wysokie wieże. Przecież mogłeś się rozbić na kawałki!

 

  1. Rozmowa na temat opowiadania.

− Kto płakał w nocy i obudził mamę? Co się stało księżycowi?

− O co martwił się księżyc? Na jaki pomysł wpadła mama?

− Z jakich składników zrobiła ciasto?

− Czego użyła do przyklejenia brakującego rożka?

− O co mama poprosiła księżyc?

 

  1. Zabawa ruchowo-naśladowcza „Rakieta”.

Dziecko przykuca, dłonie trzyma na udach. Na słowa Rodzica: Uruchamiamy rakietę zaczyna rytmicznie uderzać w uda; najpierw powoli, potem coraz prędzej. Na słowo: Start – wyciąga do góry ręce i głośno krzyczy: Uuuuu... (rakieta odleciała). Zabawę powtarzamy kilka razy.

 

MIŁEJ ZABAWY!

Data dodania: 2021-04-11 18:09:28
Data edycji: 2021-04-11 18:12:28
Ilość wyświetleń: 141
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej