W TYM TYGODNIU ZASTANOWIMY SIĘ JAK NALEŻY DBAĆ O ZDOWIE.
TEMAT DNIA: „Czyści jak kotki”
Rozwiązywanie zagadki:
Znany jest z czystości,
Znany jest z urody.
Wciąż się łapką myje,
Chociaż nie ma wody. (KOT)
Słuchanie wiersza Romana Pisarskiego „Kot”
Kotek myje łapki obie
i futerko czyści sobie.
Bez ręcznika się obywa,
mydła także nie używa!
Kot wygląda zawsze schludnie,
rano, wieczór i w południe.
Kotek, kotek wlazł na płotek,
myje się starannie.
Ja w łazience kran odkręcę,
będę myć się w wannie.
Rozmowa na temat wiersza.
− Jakie zwierzę myje się, nie używając wody?
− Co jest potrzebne dzieciom do mycia?
Ćwiczenia ortofoniczne: naśladowanie głosu kota.
Zabawa „Pokaż, do czego służy”.
POTRZEBNE BĘDĄ: Obrazki przyborów toaletowych lub przybory toaletowe
Rodzic rozkłada na stoliku obrazki/przedmioty przedstawiające przybory toaletowe. Dziecko ogląda je, nazywa.
Następnie siada na dywanie, a Rodzic odwraca obrazki lub zakrywa przybory toaletowe tak, żeby były niewidoczne. Dziecko losuje jeden obrazek, odkrywa przedmiot. Jego zadaniem jest przedstawienie tylko za pomocą ruchów, do czego służy wybrany przedmiot.
Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Między szczeblami drabiny”.
POTRZEBNE BĘDĄ: Szarfy skakanki lub paski wycięte z papieru
Rodzic układa na dywanie drabinę z dostępnego materiału. Dziecko kolejno przechodzi między szczeblami drabiny tak, aby jej nie popsuć.