Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

WITAMY WAS W PIĄTEK

WITAMY WAS W PIĄTEK

WITAMY WAS W PIĄTEK, PIĄTECZEK. PIĄTUNIO... MAMY NADZIEJĘ, ŻE LUBICIE DO NAS ZAGLĄDAĆ...

DZIŚ DOWIEMY SIĘ LUB SOBIE PRZYPOMNIMY WIADOMOŚCI NA TEMAT: ZNACZENIA WODY W ŻYCIU CZŁOWIEKA

Zaczniemy od zabawy "Marcowa pogoda".

Przygotujcie starą gazetę... każdy bierze fragment (jedną stronę) gazety i wykonuje poniższe zadania:
• spaceruj z gazetą, wachlując się nią – wieje lekki wiatr,
• zwijaj gazetę i uderzaj się nią w różne części ciała – wieje mocny wiatr,
• rozkładaj gazetę na podłodze, uderzaj w nią palcami – pada deszcz,
• rozrywaj gazetę na kawałki; rób to szybko i nerwowo – jest burza,
• zbieraj kawałki gazety, robiąc z nich kule – przyroda uspokaja się po burzy,
• rzucaj papierowe kule do kosza – powoli nadchodzi wiosna.

 

Rozmowa na temat: Znaczenie wody w życiu człowieka.
Kilka ciekawostek na temat wody.
Na Ziemi znajduje się bardzo dużo wody, a np. na Księżycu nie ma jej wcale. Jest ona bardzo
potrzebna: do picia, mycia, podlewania. Po zużyciu woda jest oczyszczana w oczyszczalniach
ścieków. Aby zapewnić stały dopływ wody do naszych domów, buduje się na rzekach tamy,
tworząc tzw. zbiorniki wodne. Woda jest też źródłem energii, którą wykorzystano w młynach
wodnych. W przeszłości takie młyny służyły do mielenia ziarna na mąkę. Energię spadającej
wody wykorzystuje się też do wytwarzania elektryczności w elektrowniach wodnych.
Rozmowa na temat wartości wody.
− Do czego jest potrzebna woda?
− Kto potrzebuje wody?


Poznanie obszarów wodnych występujących na świecie.
Przygotujcie globus:

Pytanie dorosłego do dziecka:

− Jak nazywa się ten przedmiot?
− Co przedstawia?
− Jakie kolory na nim widzicie?
− Jakiego koloru jest najwięcej?
−Co on oznacza?
−Jak nazywa się takie obszary wody?
Dziecko wskazuje oceany, morza. Dorosły odczytuje ich nazwy.

Dorosły wyjaśnia, że Ziemia widziana z kosmosu jest cała błękitna przez wodę, która na naszej planecie występuje w dużej ilości.

Przygotujcie mapę lub ilustarcję mapy w internecie
Wskazywanie morza, jezior, rzek na mapie fizycznej Polski.
- nazywają najdłuższe rzeki Polski – Wisłę i Odrę

- wodzą palcem po mapie wzdłuż rzek (od źródeł do morza).

Zwracanie uwagi na czystość wód, ich znaczenie dla życia ludzi, zwierząt i roślin.
− Czy można wrzucać śmieci do rzek i jezior?
− Co się stanie, jeśli do rzek, jezior lub innych zbiorników wodnych będziemy wrzucać śmieci lub wylewać różne niebezpieczne substancje?
Rozmowa na temat znaczenia wody.
− Co by było, gdyby nie było wody?
− Czy można bez niej żyć?
− Czy woda może ludziom zagrażać?

  • ZABAWA RUCHOWA: Dorosły czyta a dziecko wykonuje polcenia
    Idź do przodu cztery kroki i zrób w miejscu dwa podskoki.
    Teraz w lewo kroków pięć, przysiad, podskok, ściśnij pięść.
    Idź do tyłu cztery kroki i zrób w miejscu trzy podskoki.
    Teraz w prawo kroki dwa i od nowa – tralala.

DLA CHĘTNYCH...

Przeczytajcie opis sami lub z dorosłym i przygotujcie niezbędne przedmioty

Zabawa badawcza – Co pływa? Co tonie?
• Wymawianie przez dorosłego nazw wybranych przedmiotów z podziałem na głoski. Podawanie całych nazw przez dziecko, np.: m-o-n-e-t-a, i-g-ł-a…
• Wypowiedzi dziecka dotyczące jego przewidywań, na temat: Co się stanie, kiedy wrzucimy te przedmioty do wody?
• Sprawdzanie zachowania się w wodzie drobnych przedmiotów wybranych przez dziecko
(monety, igły, korka, gumowej kaczuszki, gwoździa, agrafki, plasteliny…).
• Dzielenie się swoimi spostrzeżeniami na temat przedmiotów, które pływają w wodzie i które w niej toną. Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: Dlaczego tak się dzieje? Wyjaśnianie, co wpływa na taki stan rzeczy.

Do zobacznia w poniedziałek... Miłego wekendu ...

Data dodania: 2020-03-26 15:15:45
Data edycji: 2020-03-26 19:36:51
Ilość wyświetleń: 107
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button