Dziecko jest pieskiem. Naśladuje czynności wymieniane przez Rodzica:
pieski jedzą – dziecko pochylone, na czworakach, głośno mlaska,
pieski szczekają – głośno, a potem cicho szczeka,
pieski śpią – zwinięte w kłębek, lekko pochrapuje,
pieski są zmęczone bieganiem – wysuwa język na brodę, piesek jest zziajany,
pieski biegają za swoimi ogonkami – kręci się w kółko na czworakach.
Nauka prostej wyliczanki:
A, a, a, pieski dwa,
e, e, e, bawią się,
i, i, i, trzeci śpi.
Ćwiczenia drobnych ruchów rąk:
Robienie piąstek jedną ręką, potem drugą, następnie – obiema.
Ruszanie palcami.
Witanie się palców – dotykanie się palców obu dłoni (kciuka z kciukiem, wskazującego ze wskazującym itd.).
Oglądanie zdjęć psów różnych ras. Wskazanie przez Rodzica – zdjęcia dalmatyńczyka. Dziecko próbuje powiedzieć – jak wygląda dalmatyńczyk? Czy znacie bajkę, w której jest ponad 100 dalmatyńczyków?