REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

WITAM WAS WE WTOREK

Temat dnia: Zabawy z wodą

Cele operacyjne:
1) Dziecko bada właściwości wody ,za pomocą zmysłów / wzroku , smaku , węchu dotyku / i potrafi je opisać
2) Wyciąga wnioski z przeprowadzonych doświadczeń, wie i potrafi ogólnie określić, kiedy woda zmienia się w lód/ bardzo zimno/, a kiedy w parę/ bardzo gorąco /.
3) Potrafi wymienić przynajmniej cztery wartości czy sposoby
wykorzystania wody. 
4) Rozumie potrzebę zakręcania wody i dokładnie zakręca kran po myciu.
5) Potrafi obrazować ruchem wskazane czynności .

Pomoce: 
- przegotowana woda w przezroczystym naczyniu, lód / kostki, gotująca woda w szklance, lusterko, woda z mydłem , słomki, nagranie z muzyką marszową.

 

Przebieg zajęcia :


  1. Rozwiązywanie zagadki o wodzie .


„Służy do mycia , służy do picia
Bez niej na ziemi nie byłoby życia”

 

  1. „Woda” – zabawy badawcze

Dziecko ma kubek z wodą mineralna lub przegotowaną. Dziecko może spróbować wody, sprawdzając jej właściwości:(rodzic zadaje pytania)

- jaki woda kolor?

- jaki woda ma smak?

- czy można przenieść wodę w rękach bez pojemnika?

-jaką wodę można pić?

 

  1.  „Czy to też woda ?” – stany skupienia wody

Rodzic pokazuje dziecku kostkę lodu, dziecko dotyka, bierze do ręki i odkłada na talerzyk, żeby się rozpuściła, przeszła w stan ciekły.

Następnie rodzic wlewa wodę do czajnika i gotuje. Razem z dzieckiem obserwują co wydobywa się z czajnika, kiedy woda się gotuje. Rodzic przykłada nad parą tackę i razem z dzieckiem obserwują skraplanie się wody.

 

  1. „Woda, lód, gaz’’ – zabawa ruchowa

Dziecko porusza się w rytm muzyki po pokoju na sygnał

- woda – uderza palcami o podłogę mówiąc: kap, kap

- lód – zatrzymuje się, nie mogąc się poruszyć

- gaz- podnosi ręce do góry, mówiąc: szsz, szsz,

 

  1.  Ruch twórczy – obrazowanie czynności przy których wykonywaniu  potrzebna jest woda

- myjemy ręce,

- zęby, pierzemy,

- pijemy wodę,

- pływamy,

- podlewamy kwiaty.

 

  1.  „Deszczowe stwory” – praca plastyczna

Malowanie niebieską farbą na białej kartce deszczowych stworków.

 

  1. Podsumowanie w formie zabawy twórczej / dedukcja/ pytaniem,

Co by było gdyby na całym świecie zabrakło wody?

 

 

W związku z tym, że w środę 11 listopada będziemy obchodzić Rocznice Odzyskania Niepodległości przez Polskę obejrzyjcie proszę na You Tube filmik „Polak Mały”- polskie symbole narodowe.

Zachęcamy również do wzięcia udziału do ogólnopolskiej akcji „Szkoła do hymnu” 2020r, organizowanej przez MEN.

 

Do zobaczenia w czwartekJ

 

 

Data dodania: 2020-11-09 14:54:04
Data edycji: 2020-11-09 14:58:12
Ilość wyświetleń: 221
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej