REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

WITAM WAS W ŚRODĘ

WITAM WAS W ŚRODĘ

Witamy Was w środę 18 listopada

Temat na dziś to: W co się ubrać na jesienny spacer?

 

 Cele na dziś:

- dziecko wybiera ubrania zgodne ze zmieniającymi się warunkami pogodowymi,
- wyjaśnia czym charakteryzuje się ciepła odzież,
- wskazuje ubranie odpowiednie do pory roku,
- przelicza elementy

 

 

 

Przebieg zajęcia:

  1. Na początek wiersz W. Grodzieńskiej „ Chory kotek”

 

Wyszedł kotek na deszczyk
Dostał kaszlu i dreszczy.
Boli głowa i oczy,
Nogi w błocie przemoczył.
Kładzie mama koteczka do dużego łóżeczka.
Bierze kotka za rączkę:
„Oj masz kotku gorączkę”.
Przyszedł tatuś wieczorem
Z siwym panem doktorem.
„Ratuj, panie doktorze,
Bo synkowi wciąż gorzej”
Doktor kotka opukał,
Okularów poszukał.
I powiada: „Dam ziółka, będzie zdrowy jak pszczółka.
Dam i proszki na dreszcze,
Niech poleży dzień jeszcze,
Ale lepsze niż proszki,
Są na deszcze kaloszki.”

2.Pytania do wiersza, dotyczące przyczyn choroby bohatera:
- Dlaczego kotek zachorował?
- Po czym poznajemy, że był chory?
- Kto zaopiekował się chorym kotkiem?
- Co robić, żeby nie zachorować?
- Jak się ubierać, gdy wychodzimy na dwór w deszczową pogodę?

  1. „Co robić, aby się nie przeziębić?” – burza mózgów. Dzieci dzielą się swoimi spostrzeżeniami i wiedzą dotyczącą dbania o zdrowie.
  2. „Tak czy nie?” – zagadki słowne – dziecko ma określić czy dane zachowanie jest korzystne dla zdrowia czy nie. Jeśli „tak” wstaje a jeśli „nie” – siedzi.
    • Gdy pada i wychodzę na spacer to zakładam płaszcz i kalosze.
    • Jem słodycze zamiast warzyw i owoców.
    • Nie myje rąk przed jedzeniem.
    • Myję zęby po posiłku.
    • Gram w piłkę.
  3. „Nasze ubrania” – rozwiązywanie zagadek słownych.
    - Co to za para czeka w domu w kłębek zwinięta
    żebyś ją wreszcie wyjął z kieszeni i nosił na rękach? (rękawiczki)
    - Małe, średnie i duże lubią piesze podróże
    dobrze służy im szczotka, bardzo szkodzą kałuże? (buty)
    - Kiedy wietrzyk wieje, kiedy śnieżek prószy
    nosisz ją na głowie, by nie marzły uszy? (czapka)
    - Kolorowy długi na szyi wiązany, nosisz go na sobie ale nie w upale.
    Gdy nadchodzą chłody wyglądasz w nim doskonale. (szalik)

  4. „Deszczyk” – zabawa matematyczna

Potrzebne będą niebieskie krople deszczu i biała chmurka. (rodzic rysuje chmurkę i krople deszczu, dziecko je wycina).

 

Rodzic opowiada, a dziecko postępują zgodnie z instrukcją.


Pewnego pochmurnego dnia, 2 małe kropelki deszczu siedziały na chmurce (dz. układa na chmurce 2 kropelki deszczu).

Po chwili dołączyły do nich 2 koleżanki (dz. dokłada 2 krople). Ile kropel deszczu jest na chmurce? ( przeliczanie kropelek)

Nagle zawitała do nich jeszcze jedna kropelka deszczu (dz. dokłada 1 kropelkę na chmurkę).  Ile kropelek deszczu jest teraz na chmurce? (przeliczanie kropelek).

 

  1. Na zakończenie możecie posłuchać piosenki Miś i Margolcia „Mokra pogoda”(google).

 

Do zobaczenia jutroJ

 

Oto kanapki, które na wtorkowe śniadanie przygotowali Majka i Jakub. Wygląda apetycznie :)

Data dodania: 2020-11-17 17:25:08
Data edycji: 2020-12-20 17:25:15
Ilość wyświetleń: 242
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej