64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Witamy Was w środę 18 listopada
Temat na dziś to: W co się ubrać na jesienny spacer?
Cele na dziś:
- dziecko wybiera ubrania zgodne ze zmieniającymi się warunkami pogodowymi,
- wyjaśnia czym charakteryzuje się ciepła odzież,
- wskazuje ubranie odpowiednie do pory roku,
- przelicza elementy
Przebieg zajęcia:
Wyszedł kotek na deszczyk
Dostał kaszlu i dreszczy.
Boli głowa i oczy,
Nogi w błocie przemoczył.
Kładzie mama koteczka do dużego łóżeczka.
Bierze kotka za rączkę:
„Oj masz kotku gorączkę”.
Przyszedł tatuś wieczorem
Z siwym panem doktorem.
„Ratuj, panie doktorze,
Bo synkowi wciąż gorzej”
Doktor kotka opukał,
Okularów poszukał.
I powiada: „Dam ziółka, będzie zdrowy jak pszczółka.
Dam i proszki na dreszcze,
Niech poleży dzień jeszcze,
Ale lepsze niż proszki,
Są na deszcze kaloszki.”
2.Pytania do wiersza, dotyczące przyczyn choroby bohatera:
- Dlaczego kotek zachorował?
- Po czym poznajemy, że był chory?
- Kto zaopiekował się chorym kotkiem?
- Co robić, żeby nie zachorować?
- Jak się ubierać, gdy wychodzimy na dwór w deszczową pogodę?
Potrzebne będą niebieskie krople deszczu i biała chmurka. (rodzic rysuje chmurkę i krople deszczu, dziecko je wycina).
Rodzic opowiada, a dziecko postępują zgodnie z instrukcją.
Pewnego pochmurnego dnia, 2 małe kropelki deszczu siedziały na chmurce (dz. układa na chmurce 2 kropelki deszczu).
Po chwili dołączyły do nich 2 koleżanki (dz. dokłada 2 krople). Ile kropel deszczu jest na chmurce? ( przeliczanie kropelek)
Nagle zawitała do nich jeszcze jedna kropelka deszczu (dz. dokłada 1 kropelkę na chmurkę). Ile kropelek deszczu jest teraz na chmurce? (przeliczanie kropelek).
Do zobaczenia jutroJ
Oto kanapki, które na wtorkowe śniadanie przygotowali Majka i Jakub. Wygląda apetycznie :)
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10