REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

WITAM WAS W PIĄTEK

WITAM WAS W PIĄTEK

Temat: Mały człowiek duża sprawa,  mały człowiek ma swe prawa.

 

Cele:

- wie, że dzieci mają swoje prawa

- umie wypowiadać się na podany temat

 

Przebieg zajęć:

-Witam wszystkich, którzy wstali „prawą nogą”

są weseli, sympatyczni i gotowi do zabawy.

Niech do mamy, taty i rodzeństwa pomachają ręką i ładnie się uśmiechną.

 

-Witam również tych, którzy wstali „lewą nogą”

są niewyspani, smutni, źli, zmęczeni.

Niech udają, że machają rękami i zrobią „kwaśną minę”.

 

A teraz, żeby trochę osłodzić te kwaśne miny proponuję zabawę pt.  .”Pokaż proszę”

Pokaż proszę gdzie masz oczy

Gdzie masz uszy, a gdzie nos

Pokaż rękę, pokaż nogę

Gdzie na głowie rośnie włos?

Podnieś rękę, tupnij nogą

Kiwnij głową tak lub nie

Klaśnij w ręce, skocz do góry

I uśmiechnij się.

 

Wprowadzenie do zajęć – O czym będziemy rozmawiać?

Dzisiaj porozmawiamy o Waszych prawach, o prawach małego człowieka. Święto to jest obchodzone w Polsce 20listopada, w rocznicę uchwalenia Konwencji o Prawach Dziecka. Janusz Korczak kiedyś napisał „ Dziecko ma prawo do korzystania ze swoich praw, niezależnie od rasy, koloru, płci, języka, narodowości, wyznania lub pochodzenia społecznego”. To prawda ,że dziecko to mały człowiek, który uczy się żyć. My dorośli mamy Wam w tym pomagać. Zapoznajcie się proszę z wierszem.

 

 Wiersza „Prawa dziecka” M. Brykczyńskiego:

 

Niech się wreszcie każdy dowie

I rozpowie w świecie całym,

Że dziecko to także człowiek,

Tyle, że jeszcze mały.

Dlatego ludzie uczeni,

Którym za to należą się brawa,

Chcąc wielu dzieci los zmienić,

Spisali dla nich

mądre prawa.

Więc je na co dzień i od święta,

Spróbujcie dobrze zapamiętać.

Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,

A szczególnie do robienia czegoś niedobrego.

Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi

I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.

Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić wyzywać,

I każdego mogę na ratunek wzywać.

Jeśli mama albo tata, już nie mieszka z nami,

Nikt nie może mi zabraniać spotkać ich czasami.

Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,

Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.

Mogę żądać aby każdy uznał moje prawa

A gdy różnią się od innych, to jest moja sprawa.

Tak się tu w wierszu poukładały,

Prawa dla dzieci na całym świecie,

Byście w potrzebie z nich korzystały

Najlepiej jak umiecie.

 

Rozmowa na temat przeczytanego wiersza

- Co to są prawa?

- Kto ma swoje prawa?

-Czy potrzebne są prawa dla dzieci?

- Jakie prawa mają dzieci?

 

Dzieci mają prawo do:

– miłości i szacunku

- życia w rodzinie

– prywatności

– radości

– niewiedzy

– niepowodzenia i łez

– zabawy i wypoczynku

– nauki

– wyrażania własnych myśli i uczuć

– przeciwstawienia się złu

– leczenia

– do życia bez przemocy

Uświadomienie dzieciom, że zawsze mogą liczyć na pomoc ze strony dorosłych i nie są sami ze swoimi problemami.

 

5.Zabawa integracyjna „Mały człowiek”.

Dziecko ilustruje ruchem treść wiersza:

Mały człowiek, duża sprawa. (dziecko przykuca, wstaje  i zatacza rękami  koło)

Mały człowiek ma swe prawa. (dziecko rękami wskazują siebie)

Strzegąc praw tych należycie, (dziecko krzyżuje ręce i przykłada do siebie)

układamy dziecku życie. (dziecko klaszcze, a następnie wita się przez podanie ręki).

 

A na koniec posłuchajcie piosenki pt. „Piosenka o prawach dziecka” (YouTub)

 

Miłego dnia. Do zobaczeniaJ

 

Data dodania: 2020-11-19 18:47:39
Data edycji: 2020-11-28 12:17:50
Ilość wyświetleń: 176
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej