REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

WITAM WAS W PIĄTEK

WITAM WAS W PIĄTEK

Dzień dobry kochani :)

Temat dzisiejszego zajęcia  : Woda to życie.

 

Proszę przygotować wcześniej : wycięte z białego papieru małe prostokąty ( będą to białe cegiełki do układania schematów wyrazów), wycięte z papieru białe kropelki, klej, 3 kolorowe kartki z bloku rysunkowego, 2 kubeczki  z wodą oraz miskę z wodą.

 

CELE:

- rozwijanie mowy i myślenia,

  • kształcenie zdolności manualnych,
  • utrwalenie nazw figur geometrycznych płaskich.
  • wdrażanie do oszczędzania wody.

 

Przebieg zajęcia:

  • Rozpoczniemy od zabawy dydaktycznej zatytułowanej"Cegiełki" -  prosimy , aby dziecko ułożyło z cegiełek wyrazy: woda, parasol, kropla oraz pogoda ( najpierw dziecko wymienia głoski w wyrazie, a następnie układa tyle białych prostokątów, ile jest głosek w wyrazie np.: w-o-d-a, p-a-r-a-s-o-l itd.)
  • " Kto ma parasol nie boi się deszczu" -  dajemy dziecku kolorową kartkę, klej oraz wycięte kropelki i prosimy, aby ułożyło z nich parasol i nakleiło na kartkę.
  • Teraz pytamy dziecko:
  •  Komu potrzebna jest woda?
  • ludziom,
  • zwierzętom ,
  • roślinom.
  • Czy życie bez wody byłoby na Ziemi możliwe?
  • Dlaczego trzeba szanować wodę?
  • Jak dzieci mogą oszczędzać wodę?

 

  • Zabawa ruchowa: " Kto pierwszy?" - rodzic i dziecko biorą kubeczek z wodą, ustalają trasę wyścigu i idą jak najszybciej do mety. Wygrywa ten , kto pierwszy doszedł do mety i nie rozlał wody.
  • Pokazujemy dziecku zdjęcia: oceanu, jeziora i rzeki i pytamy, w których akwenach jest woda słodka, którą używają ludzie, a w których słona, której nie można pić? ( zdjęcia wyszukujemy na stronach internetowych).
  • Której wody jest na Ziemi więcej ; słonej czy słodkiej?
  • Na zakończenie zapraszam do ćwiczeń oddechowych przy zabawie z papierowymi statkami.
  • https://www.youtube.com/watch?v=hxHqIuvsx2M  na tym linku jest pokazane jak zrobić papierowy statek - rodzic bierze jedną kolorową kartkę, dziecko drugą i wg instrukcji wykonują statki ( oczywiście pomagamy dziecku jeśli będzie taka potrzeba), przy okazji utrwalamy figury geometryczne: prostokąt, trójkąt i kwadrat.
  • Teraz nalewamy do miski wody, kładziemy na wodzie statki i dmuchamy tak, aby płynęły po wodzie.
  • Miłej zabawy i pamiętajcie wodę zużyjcie potem do mycia lub do podlania kwiatków - oszczędzajcie wodę :)

Jesienny pejzaż , który namalował Stasiu S., kolejne to prace Elizy , Lenki ,  Klary , Alicji, Alanka i Ninki - technika plastyczna    " mokre w mokrym", Klara wykonała jeszcze parasol z kropli. Dziękuję za wszystkie piękne prace i pozdrawiam wszystkie dzieci.

Data dodania: 2020-11-12 12:30:34
Data edycji: 2020-11-16 11:22:25
Ilość wyświetleń: 383
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej