REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

WITAM WAS W CZWARTEK 19 LISTOPADA

WITAM WAS W CZWARTEK 19 LISTOPADA

Witam wszystkich serdecznie:)

 

 

 

 

 

 

Temat na dziś: Dbamy o nasze zdrowie.

 

  • CELE:

- Rozwijanie mowy i myślenia ,

  • nauka wiersza Joanny Myślińskiej.
  • Wzbogacenie i utrwalenie języka literackiego w toku uczenia się wiersza na pamięć,
  • Kształtowanie zamiłowania do czystości, nawyków higienicznych.

 Pomoce: wiersz Joanny Myślińskiej pt.: „Dbaj o zdrowie”, kółeczka  z narysowanymi minkami smutnymi i wesołymi , skoczna muzyka.

 

Przebieg:

-Rozmowa: „W jaki sposób dbamy o czystość i swój wygląd?” - wypowiedzi dziecka na podstawie własnych doświadczeń,

- Na stole  rozkładamy przedmioty związane z higieną (np. grzebień, szczoteczka do zębów, pasta do zębów, mydło, ręcznik, chusteczki) – dziecko i rodzic na zmianę mówią zagadkę o   przedmiocie, który  mają na myśli.

- „Dbaj o zdrowie”- słuchanie wiersza Joanny Myślińskiej:

„ Gdy zdróweczko dopisuje,

świat się śmieje i raduje,

 a więc każdy ci to powie: „Musisz dbać o swoje zdrowie".

Jedz warzywa i owoce i przesypiaj wszystkie noce,

znaj higienę osobistą, myj się zawsze wodą czystą.

Bo kto zdrowia nie szanuje, ten niestety wciąż choruje".

 

Rozmowa na temat wiersza.

- Kiedy człowiek jest wesoły, zadowolony?

- W jaki sposób należy dbać o swoje zdrowie?

- Co to znaczy „dbać o higienę osobistą”?

 

„Wyprawa po zdrowie” - zabawa ruchowo – naśladowcza. Dziecko

tańczy w rytm skocznej muzyki, na przerwę w muzyce zatrzymuje się i wykonuje jedno polecenie  związane z dbaniem o zdrowie:

- Myjemy zęby,

 - Gimnastykujemy się (dzieci wykonują dowolne ćwiczenie), Idziemy na spacer,

- Czeszemy włosy,

- Myjemy ręce,

-  Kładziemy się spać (ostatnie polecenie).

 

Kończenie rymowanek przez dzieci. Odpowiedź na pytanie: dlaczego? (po każdej rymowance)

- Gdy jem dużo gruszek to boli mnie … (brzuszek)

- Gdy długo siedzę przed telewizorem w nocy, to zmęczone są moje … (oczy)

- Gdy myję się mało to swędzi me … (ciało)

  • Gdy późno idę spać to rano trudno mi … (wstać) -
  • Kto krzyczy, swawoli, tego często głowa … (boli) .

„Dbaj o zdrowie” - nauka wiersza. (Rodzic czyta kolejno wersy, a dziecko powtarza)

 

„Wesoła czy smutna minka?” – zabawa. Dajemy dziecku  dwie minki- "smutną i wesołą”,

Rodzic mówi zdania, a dziecko musi podnieść odpowiednią minkę. Jeśli to jest złe podnoszą smutną, jeśli dobre – wesołą.

- Tomek już od dwóch godzin gra na komputerze.

- Ewa umyła jabłko i zjadła je z apetytem.

 - Kasia idąc do przedszkola wzięła parasol, bo padał deszcz.

  • Ula nie umyła zębów wieczorem, bo była zmęczona. (itp.)

Na zakończenie jeszcze raz powtarzamy wiersz pt.:”Dbaj o zdrowie”

 

Miłego dnia:)

 

Uwaga!

Drodzy Rodzice przypominamy, że 25 listopada jak co roku będziemy obchodzić Dzień Pluszowego Misia, jednak z wiadomych przyczyn inaczej niż zwykle, dzieci nie będą mogły przynieść do przedszkola swoich ulubionych misiów. Jednak będą zabawy z ich misiami, ale inaczej. Państwa pomoc będzie tutaj niezbędna. Prosimy zatem zróbcie zdjęcie ulubionego misia Waszego dziecka, wydrukujcie je (najlepiej w formacie A4) i przynieście do przedszkola jak najszybciej, aby przeszły kwarantannę w szatniach oddziałowych. Taki wydruk lub zdjęcie staną się bazą do naszych zabaw, dlatego prosimy o przyłączenie się do współpracy. 

Dziękujemy :)

Data dodania: 2020-11-18 14:25:10
Data edycji: 2020-12-20 17:28:36
Ilość wyświetleń: 394
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej