64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Witamy Wszystkich już poświątecznie we wtorek!
W tym tygodniu zajmiemy się tym co dzieje się wokół nas, czyli wiosną! Udało nam się przywitać wiosnę jeszcze w przedszkolu, jednak na podstawie wspomnień oraz piosenki, przypomnijcie proszę Rodzice dzieciom jakie są oznaki wiosny.
Prosimy przygotować do zajęć: zieloną krepę lub kawałki zielonego papieru i klej, białą kartkę A3 lub A4, telefon/laptop
Temat: Wiosenny kolor.
1.
Najpierw wysłuchajcie proszę Państwo wraz z dzieckiem i obejrzyjcie obrazki piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=HDZLlBE0Ng8 , a następnie zapytajcie proszę dzieci po czym można zauważyć wiosnę.
Pomocnicze pytania:
Oczywiście inwencja twórcza Państwa w rozmowie z dziećmi mile widziana! Natomiast jedno pytanie i odpowiedź są nam potrzebne do dalszego etapu, mianowicie:
2.
Zachęcamy teraz do zabawy słownej tym wiosennym kolorem, czyli „Gry w zielone”. Zabawę rozpoczyna rodzic, a dziecko odpowiada na jego pytania w zaprezentowany niżej sposób, później zamiana miejsc. Gra ćwiczy pamięć dziecka oraz spostrzegawczość. Gdyby udało się Państwu zaprosić więcej osób do gry, byłaby jeszcze weselsza!
R: Grasz w zielone?
Dz.: Gram!
R.: Masz zielone?
Dz.: Mam. (Dziecko pokazuje dowolny przedmiot w pokoju lub element ubrania w kolorze zielonym)
W przypadku trudności z zadawaniem pytań przez dziecko:
Wersja 1 - zastosować jedno ostatnie pytanie (Masz zielone? Mam) i próbować zadawać je naprzemiennie: raz rodzic, raz dziecko.
Wersja 2 – zaprosić więcej osób do zabawy i dziecko niech tylko odpowiada na pytania, a dorośli będą je kolejno zadawać.
3.
A teraz czas na relaks! Prosimy, aby dzieci wykleiły zielonymi kawałkami krepy lub innego zielonego papieru, wiosenną trawę. Zdradzimy, że ów wiosenna trawa jest początkiem pracy plastycznej, którą dokończymy wspólnie jutro!
Do miłego zobaczenia!
P.S.
Prosimy o przygotowanie na jutro jednej, jeśli się uda to dwóch rolek po papierze toaletowym lub ręczniku kuchennym.
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10