REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

WIOSENNE PRACE NA WSI (24.04.2020r.)

WIOSENNE PRACE NA WSI (24.04.2020r.)

WIOSENNE PRACE NA WSI

24.04.2020r.

Wiosna na wsi V

 

Dzień dobry! Zadania na dziś:

 

Rozmowa z dziećmi na temat wiosennych prac na wsi.:

 

Oglądanie strony gazety ze zdjęciami przedstawiającymi prace na wsi (Karta Pracy, cz.4 strona 10) Określanie, co to za prace. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedną łopatę więcej niż w poprzednim.

 

Pole

Na polach rozpoczęły się prace: orka, bronowanie kultywatorami gleby oraz jej wałowanie, a następnie siew i sadzenie roślin.

  • Dawniej nie było traktorów. Co wykorzystywano do prac polowych?
  • Co robią ludzie w ogródkach? Co jest im potrzebne do pracy?

 

Sad

W sadzie wiosną (w marcu) właściciele przycinają gałęzie drzew i krzewów, opryskują drzewa, bielą wapnem ich pnie.

  • Dlaczego są wykonywane takie prace?

 

Zwierzęta wiejskie

Rolnicy przez cały rok codziennie muszą dbać o zwierzęta, np.: krowy muszą być dojone kilka razy dziennie.

  • Czy praca rolnika jest łatwa? Jak myślicie?

 

Oglądanie obrazków narzędzi ogrodniczych:

Dzieci oglądają obrazki narzędzi ogrodniczych: grabi, łopaty, motyki, taczki (Karta Pracy, cz.4 strona 11).

  • Dzielą ich nazwy na sylaby.
  • Określają, do czego służą kolejne narzędzia.
  • Jakie znacie inne narzędzia ogrodnicze?
  • Rysowanie narzędzi ogrodniczych po śladach.
  • Czytanie z rodzicem lub samodzielnie ich nazw.
  • Łączenie rysunków z nazwami. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedne grabie mniej niż w poprzednim.

 

Kolorowanie rysunku Praca w ogrodzie :

Dla każdego dziecka: wyprawka, karta M, kolorowanka Praca w ogrodzie, kredki.

 

 

 

 

 

„Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury”

 

 

 

Zabawa w sklep:

  • Rodzice wraz z dziećmi budują sklep z artykułów dostępnych w domu. Do zabawy można użyć papierowych pieniędzy wykonanych przez dziecko. Rodzic przypomina dziecku o używaniu słów grzecznościowych: proszę, dziękuję.

 

Czy wszystko można kupić za pieniądze?

  • Rozmowa z dzieckiem na temat wartości. Wspólne wykonanie plakatu pt.: „To jest cenne/wartościowe dla naszej rodziny”.

 

 

 

MIŁEGO DNIA! DO ZOBACZENIA W PONIEDZIAŁEK! :)

 

 

 

Data dodania: 2020-04-23 21:56:27
Data edycji: 2020-04-23 22:03:29
Ilość wyświetleń: 377
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej