Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

WIOSENNA ŁĄKA (21.05.2020r.)

WIOSENNA ŁĄKA (21.05.2020r.)

WIOSENNA ŁĄKA

(21.05.2020r.)

Łąka w maju IV

 

 

Dzień Dobry!

Zadania na dziś:

 

Karta pracy, cz. 4, s. 43:

Odszukanie na obrazku ukrytych zwierząt. Nazywanie ich. Określanie, dlaczego trudno było je odszukać. Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów z roślin zielnych.

 

 

Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań:

Potrzebujemy:

  • Chusteczka (higieniczna lub materiałowa);

 

Dziecko dostaje chustkę. Rodzic wypowiada zdania. Jeżeli dziecko uzna, że zdanie jest prawdziwe, porusza chustką nad głową. Jeżeli sądzi, że nie jest prawdziwe – siedzi bez ruchu.

 

Czy to prawda, czy to fałsz?

Gdy odgadniesz, sygnał dasz:

  • Konik polny w wodzie gra.
  • Żaba dwie głowy ma.
  • Biedroneczki są w kropeczki.
  • Motyle mają ciepłe czapeczki.
  • Stokrotka jest czerwona.
  • Ważka jest większa niż wrona…
  • Dzięki pszczołom otrzymujemy miód.

 

 

Kolorowanka - Łąka w maju:

Potrzebujemy:

  • wyprawka: karta L;
  • kredki.

 

 

Zabawa z elementem dramy - Jestem…:

Potrzebujemy obrazki przedstawiające mieszkańców łąki (motyla, pszczołę, bociana, żabę, konika polnego). Dziecko losuje obrazek przedstawiający mieszkańca łąki. Za pomocą ruchów i głosu przedstawia go, nie pokazując obrazka. Rodzic/ rodzeństwo odgadują, jakie zwierzę przedstawia obrazek.

 

 

 

DLA CHĘTNYCH:

Wycieczka na łąkę:

Jeżeli maja Państwo taką możliwość, to zachęcam do wybrania się na pobliską łąkę.

Może w weekend Wam się uda.

 

Rozmowa przed wycieczką - Co nas czeka na łące?:

Zwrócenie uwagi, co można zobaczyć na łące. Rodzic zadaje pytanie dziecku:

  • W jaki sposób można spędzać czas na łące?

Zachęcanie do wnikliwej obserwacji napotkanych podczas wycieczki roślin i zwierząt.

 

 

Na łące:

  • Poszukiwanie roślin i zwierząt, o których była mowa w tym tygodniu (np.: mak, mniszek, ślimak, biedronka, motyl itp.).
  • Opisywanie ich rzeczywistego wyglądu.
  • Obserwowanie zachowania owadów, słuchanie wydawanych przez nie odgłosów.
  • Obserwowanie roślin poruszanych wiatrem, rozpoznawanie ich i nazywanie.
  • Zbieranie znanych roślin w celu wykonania zielnika.
  • Robienie bukietów z kwiatów.

 

Swobodne wypowiedzi dziecka na temat wrażeń z wycieczki na łąkę:

  • Co mu się najbardziej podobało?
  • Co je zainteresowało, zdziwiło?
  • Co najbardziej chciałyby zapamiętać?
  • O czym opowiedzieć pani w przedszkolu?
  • Jakiego koloru było na łące najwięcej?

 

 

Miłego dnia!

 

Źródło zdjęcia głównego:

pixabay.com

 

 

 

Data dodania: 2020-05-20 18:50:52
Data edycji: 2020-05-21 17:40:36
Ilość wyświetleń: 80
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button