Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

STRAŻNICY PRZYRODY (27.04.2020r.)

STRAŻNICY PRZYRODY (27.04.2020r.)

„STRAŻNICY PRZYRODY”

27.04.2020r.

Dbamy o przyrodę I

 

 

Dzień dobry, Entliczki - Pentliczki!

W tym tygodniu krąg tematyczny, którym będziemy się zajmować to „Dbamy o przyrodę”

 

1. Na początku proszę, aby dzieci odpowiedziały na pytanie: Co to jest las?

 

2.Drodzy Rodzice, proszę o przeczytanie dzieciom wiersz A. Widzowskiej pt. „Strażnicy przyrody”

 

Kuku, kuku! - echo niesie.

To kukułkę słychać w lesie.

- Kuku, czekam! Kuku, dzieci

Czy sprzątniecie swoje śmieci?

Płaczą sarny i jeżyki:

- Ach! Zamienią las w śmietniki!

Rudy lisek wyszedł z norki.

- Dzieci to są mądre stworki.

O! Zbierają już butelki

i zakrętki, i papierki.

Wiedzą, że ze szkiełka w lesie

straszny pożar się rozniesie!

Hyc! Wyskoczył zając Kicek.

- Chcecie poznać tajemnicę?

Każdy maluch las szanuje

i porządku w nim pilnuje.

Wie, że drzewo i roślina

oczyszczają dym z komina.

- Prawda - szepnął wilczek młody.

- Dzieci bronią swej przyrody.

Nikt nie goni nas z patykiem

i nie płoszy zwierząt krzykiem.

Po mrowiskach też nie skaczą.

Przecież wtedy mrówki płaczą!

Odezwała się sarenka:

- Pamiętają o ziarenkach,

w zimie dokarmiają ptaki.

Lubią nas te przedszkolaki!

Cieszmy się więc do rozpuku

i śpiewajmy: Kuku, kuku!

 

3.Rozmowa z dziećmi na temat wiersza:

  • Co robiły dzieci w lesie?
  • Co mówiły zwierzęta o dzieciach?
  • Jak wy zachowujecie się w lesie? 

4.Przed poznaniem nowej litery proponuje zabawę dramową:

 Zabawa dramowa – My, drzewa.

Dzieci są drzewami. Rodzic opowiada, co działo się z lasem, drzewami, a dzieci wcielają
się w role drzew i uzewnętrzniają stany emocjonalne w zależności od kolejnych opisywanych zdarzeń. Rodzic opowiada:

 

Dawno temu lasy były czyste, pełne ptaków i innych zwierząt. Drzewa były szczęśliwe, wesoło się uśmiechały, słuchając śpiewu ptaków siedzących na ich gałęziach. Mijały lata, powoli zachodziły zmiany – wycinki, bezmyślne niszczenie drzew. Zaczęło to złościć drzewa. A gdy na dodatek pojawiły się śmieci, które ludzie wywozili do lasu – drzewa wystraszyły się, co się z nimi stanie. Czy zginą w tych górach śmieci? Czy uschną? Dzisiaj smutno patrzą na to, co się dzieje. Może dzieci im pomogą?

 

5. Zabawy z literą h, H

(hamak, Hubert)

  • Dzieci dzielą słowo hamak/ Hubert na sylaby i na głoski.
  • Liczą sylaby i głoski w tym słowie.
  • Podają inne słowa rozpoczynające się głoską h (herbata, hiena, hak …) mające ją na końcu (druh …) i w środku (bohater…)
  • Starają się znaleźć u siebie w domu jak najwięcej przedmiotów, które zawierają w swojej nazwie głoskę h.
  • Dzieci układają tyle klocków (lub innych przedmiotów), ile sylab słyszą w słowie hamak/ Hubert – rozsuwają przedmioty i mówią głośno sylaby.
  • Układają tyle klocków (lub innych przedmiotów) , ile głosek słychać w słowie hamak/ Hubert; wymawiają głoski głośno, dotykając przedmiotów.
  • Dzieci wypowiadają głoskę h:   

długo: hhhyyyy…   

krótko: h, h, h, h …

  • Określają, czy głoska h jest spółgłoską czy samogłoską.

(głoska h jest spółgłoską – oznaczamy ją na niebiesko)

 

  • Dzieci przypominają, kiedy używamy wielkiej litery.

 

 KARTY PRACY:

W związku z nową literą dzieci będą miały dość dużo kart pracy do wykonania, w związku z czym zalecam podzielić ich ilość wykonywaną przez dzieci jednorazowo na mniejsze części, uwzględniając przy tym możliwości dzieci.

 

Karty Pracy, cz.4, s. 12,13

Kart Pracy Nowe Przygody Olka i Ady. Litery i Liczby, cz.2, s.70-73.

 

Miłego dnia! :)

Do jutra!

 

Źródło grafiki:

https://pixabay.com/pl/photos/hamak-beach-piasek-paestum-relaks-4450326/

https://bestphotoeditingapps.org/want-to-save-the-planet-know-how-can-people-do-their-bit-for-the-environment/

Data dodania: 2020-04-26 22:52:15
Data edycji: 2020-04-27 09:51:59
Ilość wyświetleń: 92
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button