64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
STOLICA, WISŁA, SYRENKA
(12.05.2020r.)
Moja ojczyzna II
Dzień dobry Drodzy rodzice oraz Entliczki-Pentliczki!
1. Na początku proponuję ułożenie zdań z podanymi słowami.
Wyrazy: stolica, Wisła, syrena.
Dzieci losują wyrazy. Odczytują je samodzielnie lub z pomocą rodzica. Następnie układają zdania z odczytanymi słowami.
2. Teraz proponuję kilka ćwiczeń gimnastycznych:
Jestem pewna, że doskonale Wam poszło, więc teraz czas na kolejne ciekawe zadanie.
4. Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów.
• Określanie, ile wody jest w butelce.
Potrzebne będzie: kilka butelek z plastiku, np. o pojemności 1l z różną zawartością wody zabarwionej farbą.
Butelki muszą być dobrze zakręcone. Rodzic stawia przed dzieckiem zakręconą butelkę z wodą.
Pyta dziecko: Ile jest wody w butelce – dużo, mało?
Potem przewraca butelkę i pyta: Czy jest w niej tyle samo wody?
• Ustawianie butelek według wzrastającej w nich ilości wody.
Potrzebne będą: butelki z różną ilością barwionej wody.
Rodzic ustawia butelki na stoliku przed dzieckiem.
− Dziecko określa, w której butelce jest najwięcej barwionej wody, a w której najmniej. − Ustawia butelki według ilości zawartego w nich płynu – od tej z najmniejszą ilością, do tej z największą.
− Dmucha w kolejne odkręcone butelki. Porównują dźwięki wydawane przez nie.
• Zapoznanie z miarą płynów.
Potrzebne będą: butelki o różnej pojemności np. 0,5l, 1l, 1,5l.
Rodzic pokazuje butelki – 0,5l, 1l, 1,5l.
Mówi dziecku, że miarą pojemności płynów jest 1l – 0,5l to jest połowa 1l, a 1,5l – to litr i jeszcze połowa litra.
• Sprawdzanie ilości napojów w dwóch różnych butelkach (jedna niska i szeroka, a druga – wąska i wysoka) za pomocą wspólnej miary.
Potrzebne będą: butelki z wodą, kubek.
Dziecko przelewa do kubka wodę z jednej butelki, a potem z drugiej butelki i liczą, ile kubków wody było w jednej, a ile w drugiej butelce, Określają, gdzie wody było więcej (było tyle samo).
5. Zabawa ruchowa z butelkami plastikowymi.
Potrzebna będzie: plastikowa butelka.
Dziecko dostaje butelkę, Ustawia ją względem siebie według poleceń rodzica:
− połóż butelkę przed sobą, za sobą,
− połóż ją po swojej prawej stronie, po swojej lewej stronie,
− turlaj butelkę po podłodze.
6. Wykonanie pracy plastycznej Nasze godło.
Potrzebne będą: wyprawka, karta 22, nożyczki, czerwona farba, pędzel, korona.
- Wycinanie z karty rysunku godła i pomalowanie go na czerwono, tak aby kształt orła został biały
- Naklejanie korony – naklejka na głowie orła.
Zdjęcia prac plastycznych mogą Państwo przysłać na adres e-mail: moja.grupa@o2.pl
ZADANIA W KSIĄŻKACH NA DZIŚ
Dziś ponownie do wykonania są cztery karty pracy, w związku z czym zalecam podzielić ich ilość wykonywaną przez dzieci jednorazowo na mniejsze części, uwzględniając przy tym ich możliwości.
Karta pracy, cz. 4, s. 30, 31, 32, 33
• Określanie, co zwiedzali w Warszawie Olek, Ada, mama i tata z rodzicami mamy.
• Oglądanie zdjęć warszawskich syrenek. Rysowanie po śladach rysunków bez odrywania kredki od kartki.
• Oglądanie zdjęcia, zwracanie uwagi na poziom soku w szklankach.
• Dzieci rysują szlaczki po śladzie, a potem samodzielnie. Następnie kolorują butelki, rysują je po śladzie a potem samodzielnie według wzoru.
Wyprawka, karta 22
Miłego dnia! Do jutra!
Źródło zdjęcia głównego:
https://pixabay.com/pl/photos/warsaw-warszawa-2091918/
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10