REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

STOLICA, WISŁA, SYRENKA (12.05.2020r.)

STOLICA, WISŁA, SYRENKA (12.05.2020r.)

STOLICA, WISŁA, SYRENKA

(12.05.2020r.)

Moja ojczyzna II

 

Dzień dobry Drodzy rodzice oraz Entliczki-Pentliczki!

1. Na początku proponuję ułożenie zdań z podanymi słowami.

Wyrazy: stolica, Wisła, syrena.
Dzieci losują wyrazy. Odczytują je samodzielnie lub z pomocą rodzica. Następnie układają zdania z odczytanymi słowami.

2. Teraz proponuję kilka ćwiczeń gimnastycznych:

  • Ćwiczenie mięśni brzucha Jak najdalej w przód.
    Dziecko w siadzie prostym, trzyma w obu rękach maskotkę. Wykonuje skłon tułowia w przód, sięgając rękami jak najdalej w kierunku stóp (kolana proste).
    • Skręty Na prawo, na lewo.
    Dziecko w siadzie skrzyżnym, trzymają maskotkę na głowie, przytrzymuje ją rękami, łokcie ma na zewnątrz. Wykonuje skręty tułowia w prawo i w lewo; co pewien czas wykonują kilka rzutów i chwytów maskotki.
    • Skrętoskłony
    Witamy stopy.
    Dziecko w siadzie rozkrocznym, maskotkę trzyma oburącz w górze; wykonuje skrętoskłon do lewej stopy – przywitanie jej (podczas ćwiczenia dziecko stara się nie zginać kolan, maskotkę trzymają obiema rękami).
    • Ćwiczenie mięśni grzbietu
    Oglądamy maskotkę.
    Dzieci leży na brzuchu, trzyma maskotkę w obu rękach przed twarzą. Unosi głowę, prostują ręce; ogląda kręgle, wytrzymuje przez chwilę. Potem powrót do leżenia – odpoczynek.
    • Ćwiczenie mięśni brzucha
    Spotkanie.
    Dziecko leży na plecach, trzyma maskotkę w obu rękach wyciągniętych za głową. Jednocześnie wznosi obie ręce i nogi – dąży do spotkania nóg z maskotką; potem powraca do pozycji wyjściowej.
    • Ćwiczenie mięśni grzbietu i brzucha
    Z nóg do rąk.
    Dziecko leży na plecach, maskotkę trzyma pomiędzy stopami. Przekazuje maskotkę do rąk za głową i powracają do siadu. Ponownie wkładają maskotkę pomiędzy stopy i od nowa wykonuje ćwiczenie.

    Proszę poprosić dzieci o przygotowanie dziesięciu klocków, patyczków lub innych liczmanów.

    3.
    Zabawa dydaktyczna
    Dodaj lub odejmij.
    Dla każdego dziecka: liczmany, kartoniki z liczbami od 1 do 10.

    Dziecko siedzi, a przed nim znajdują się liczmany. Dziecko losuje kartonik z liczbą. Dobiera sobie kolejno odpowiednią liczbę liczmanów i układają je przed sobą, kładąc obok swój kartonik z liczbą.
    Potem oddaje swój kartonik rodzicowi. Losuje kolejny kartonik z liczbą. Teraz liczba liczmanów dziecka nie odpowiada liczbie umieszczonej na kartoniku. Dziecko dobierają lub oddaje liczmany tak, aby ich liczba była zgodna z liczbą umieszczoną na kartoniku. Potem dziecko mówi, ile miało liczmanów, ile ma teraz, czy odjęła czy dodała liczmany, oraz pisze na kartce odpowiednie działanie.
    Np. dziecko miało kartonik z 8 ułożyło przed sobą osiem liczmanów. Potem dostało kartonik z 4 i oddało cztery liczmany. Na koniec napisało działanie: 8 – 4 = 4 

Jestem pewna, że doskonale Wam poszło, więc teraz czas na kolejne ciekawe zadanie.

4. Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów.

• Określanie, ile wody jest w butelce.
Potrzebne będzie: kilka butelek z plastiku, np. o pojemności 1l z różną zawartością wody zabarwionej farbą.

Butelki muszą być dobrze zakręcone. Rodzic stawia przed dzieckiem zakręconą butelkę z wodą.
Pyta dziecko: Ile jest wody w butelce – dużo, mało?
Potem przewraca butelkę i pyta: Czy jest w niej tyle samo wody?
• Ustawianie butelek według wzrastającej w nich ilości wody.
Potrzebne będą: butelki z różną ilością barwionej wody.
Rodzic ustawia butelki na stoliku przed dzieckiem.
− Dziecko określa, w której butelce jest najwięcej barwionej wody, a w której najmniej. − Ustawia butelki według ilości zawartego w nich płynu – od tej z najmniejszą ilością, do tej z największą.
− Dmucha w kolejne odkręcone butelki. Porównują dźwięki wydawane przez nie.
• Zapoznanie z miarą płynów.
Potrzebne będą: butelki o różnej pojemności np. 0,5l, 1l, 1,5l.
Rodzic pokazuje butelki – 0,5l, 1l, 1,5l.
Mówi dziecku, że miarą pojemności płynów jest 1l – 0,5l to jest połowa 1l, a 1,5l – to litr i jeszcze połowa litra.
• Sprawdzanie ilości napojów w dwóch różnych butelkach (jedna niska i szeroka, a druga – wąska i wysoka) za pomocą wspólnej miary.
Potrzebne będą: butelki z wodą, kubek.
Dziecko przelewa do kubka wodę z jednej butelki, a potem z drugiej butelki i liczą, ile kubków wody było w jednej, a ile w drugiej butelce, Określają, gdzie wody było więcej (było tyle samo).

5.
Zabawa ruchowa z butelkami plastikowymi.
Potrzebna będzie: plastikowa butelka.

Dziecko dostaje butelkę, Ustawia ją względem siebie według poleceń rodzica:
− połóż butelkę przed sobą, za sobą,
− połóż ją po swojej prawej stronie, po swojej lewej stronie,
− turlaj butelkę po podłodze.


6.
Wykonanie pracy plastycznej Nasze godło.
Potrzebne będą: wyprawka, karta 22, nożyczki, czerwona farba, pędzel, korona.


- Wycinanie z karty rysunku godła i pomalowanie go na czerwono, tak aby kształt orła został biały

- Naklejanie korony – naklejka na głowie orła.


Zdjęcia prac plastycznych mogą Państwo przysłać na adres e-mail: moja.grupa@o2.pl


ZADANIA W KSIĄŻKACH NA DZIŚ

Dziś ponownie do wykonania są cztery karty pracy, w związku z czym zalecam podzielić ich ilość wykonywaną przez dzieci jednorazowo na mniejsze części, uwzględniając przy tym ich możliwości.

Karta pracy, cz. 4, s. 30, 31, 32, 33
• Określanie, co zwiedzali w Warszawie Olek, Ada, mama i tata z rodzicami mamy.
• Oglądanie zdjęć warszawskich syrenek. Rysowanie po śladach rysunków bez odrywania kredki od kartki.
• Oglądanie zdjęcia, zwracanie uwagi na poziom soku w szklankach.
• Dzieci rysują szlaczki po śladzie, a potem samodzielnie. Następnie kolorują butelki, rysują je po śladzie a potem samodzielnie według wzoru.

Wyprawka, karta 22


Miłego dnia! Do jutra!

 

Źródło zdjęcia głównego:
https://pixabay.com/pl/photos/warsaw-warszawa-2091918/

Data dodania: 2020-05-11 21:24:56
Data edycji: 2020-05-11 21:30:05
Ilość wyświetleń: 208
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej