REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Środa - 29.04.2020

Środa - 29.04.2020

Witamy Was w środę:)

 

Dzisiejszy temat:Muzykalna folia

 

Cele :

 -przedstawianie i kojarzenie obrazów w wyobraźni

 

 

Zabawy folią – Folia i wydawane przez nią dźwięki.

 

Szukamy dźwiękówdziecko chodzi swobodnie po pokoju, omijając folię rozłożoną na środku, następnie podchodzi i próbuje wydobyć z folii jakiś dźwięk.

 

Co przedstawia ta muzyka? słucha nagrania utworu muzyki poważnej, próbuje werbalnie wyrazić swoje wrażenia. Wypowiada się o tym, z czym kojarzy im się słuchana muzyka. Następnie ponownie słucha nagrania i próbuje przełożyć swoje wyobrażenia na ruch.

 

Jaka jest folia?rozmawiają rodzic z dzieckiem na temat właściwości folii; jej wykorzystywania – np. do okrycia mebli, podłogi podczas malowania.

 

Z czym kojarzy się folia?biorą folię do rąk i próbują nią poruszać – mówią, z czym im się kojarzy (powierzchnia wody).

Poruszają folią w górę i w dół, wolno i szybko – obserwują, jakie fale powstają i jaki dźwięk wydaje folia. Rodzic wrzuca na folię małe, miękkie piłeczki lub balony – dziecko tak porusza folią, aby one nie spadły. Tworzą jak największe fale.

 

Inscenizujemy wierszdzieci siadają wokół folii; rodzic mówi wiersz Niedokończona bajka, a dziecko zastanawia się, w jaki sposób mogłoby go zainscenizować z wykorzystaniem folii. Przy powtarzaniu przez rodzica kolejnych wersów wiersza dziecko podaje swoje propozycje jego interpretacji z wykorzystaniem folii, realizuje swoje pomysły.

 

Na zakończenie samodzielnie wymyśla, co mogłoby się jeszcze zdarzyć w tej bajce, i ilustruje swoje opowiadanie z wykorzystaniem folii.

 

Wielkie morze, wielkie góry,                                                                                                           W lśniącej zbroi? To królewicz

przymknij oczy – widzisz chmury.                                                                                                    po księżniczkę w ciemność jedzie,

Wiatr się zrywa, dmucha lekko,                                                                                                        jego serce go tu wiedzie.

coraz szybciej, bardzo prędko.                                                                                                         A zza krzaków widać oczy:

Coś szeleści, coś furkocze,                                                                                                               duże oczy, wielkie oczy.

jakby jakieś zianie smocze…                                                                                                            Coraz głośniej, coraz szumniej,

Tam szeleści, tu podskoczy –                                                                                                            coraz ciemniej, coraz smutniej…

ktoś spod ziemi wnet wyskoczy.                                                                                                        Wiatr się zrywa, dmucha lekko,

A zza krzaków widać oczy:                                                                                                               coraz szybciej, bardzo prędko…

duże oczy, wielkie oczy.                                                                                                                    Skąd te oczy? Skąd królewicz i królewna?

Kto tu na swym koniu bieży?                                                                                                                Pomyśl sam – a bajka będzie piękna!

 

 

Zabawa ruchowa rozwijająca umiejętność współdziałania – Chodząca folia.

 

Dziecko chowa się pod folię, próbuje się poruszać po pokoju zgodnie z instrukcjami rodzica, np. Folia idzie do przodu, na prawo, do tyłu, na lewo… ale w taki sposób, aby folia z nich nie spadła i nie rozdarła się.

 

Zabawa matematyczna W sklepie muzycznym.

 

1. Prosimy o obejrzenie obrazka przedstawiającego wystawę sklepu muzycznego, na której znajdują się różne rodzaje instrumentów. Rozpoznawanie i nazywanie ich; przeliczanie wszystkich instrumentów; liczenie instrumentów danego rodzaju.

 

2. Zabawa Duże skrzypce i małe skrzypce.

Dziecko porównuje wielkość sylwet, na których są duże skrzypce i małe skrzypce; posługuje się pojęciami: duże, małe, mniejsze, większe.

 

3. Zabawa Kupujemy instrumenty.

Rodzic przedstawia dziecku zadanie z treścią; dziecko dokonuje obliczeń na palcach, a

potem na liczmanach; podaje wynik swoich obliczeń. Np.:

 

W sklepie muzycznym na półce leżało dziewięć grzechotek. Dziadek kupił dwie grzechotki dla swoich wnuków. Ile grzechotek zostało na półce w sklepie?

Do sklepu muzycznego przywieziono osiem trąbek. Cztery trąbki schowano do magazynu, a resztę wyłożono na wystawie. Ile trąbek wyłożono na wystawie?

 

Karta pracy, cz. 4, s. 24.

 

Ćwiczenie graficzne Dorysuj lub skreśl.

 

Przeliczenie kropek w kołach i sprawdzenie, czy w kolumnie, przy której się one znajdują, jest taka sama liczba instrumentów. (Jeśli jest ich zbyt mało, należy je dorysować, jeśli zbyt dużo – skreślić).

 

Zdjęcie źródło:

https://dzieckotolubi.wordpress.com/2017/02/17/scenariusz-zajec-z-folia-malarska-w-tle/

 

Pozdrawiamy i zapraszamy jutro:)

 

Data dodania: 2020-04-28 19:59:35
Data edycji: 2020-04-28 20:16:39
Ilość wyświetleń: 343
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej