REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Środa 18.11.2020

Środa 18.11.2020

Kokoszki gotowe do pracy? Zapraszam.

 

Temat dnia: Wędrówka kropelki wody.

Cele:

    • dziecko rozwija mowę poprzez wypowiadanie się na temat krążenia wody w przyrodzie
    • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
    • utrwala strony: lewa, prawa

Potrzebne będzie: szklanka z wodą, pusta szklanka, załącznik 1, piłka, książka, przedmioty do doświadczenia z książki

1. Małe doświadczenie – określenie właściwości wody.

Nalej do szklanki wodę z kranu. Chwilę odczekaj. Teraz pooglądaj wodę w szklance, powąchaj, dotknij, przelej do drugiej szklanki, spróbuj.

Co możesz powiedzieć o wodzie – jakie wyciągnąłeś/łaś wnioski?

Wnioski:

- woda jest bez smaku, bez zapachu

- przyjmuje kształt naczynia, w którym się znajduje

- nie ma koloru – czyli jest bezbarwna

- jest cieczą

 

2. Opowiadanie „Wędrówka kropelki wody” S. Karaszewskiego (fragmenty).

Poproś rodzica aby przeczytał ci opowiadanie.

Jestem małą kropelką wody. Mam wiele sióstr. A wszystkie siostry kapka w kapkę podobne do mnie....Jak wszystkie kropelki, jestem zapaloną wędrowniczką. Przy każdej okazji wybieram się w podróż. Lubię zmieniać swoją postać. Przemieniać się, przybierać różne formy i bawić się w chowanego. Gdzie jesteś kropelko? A kuku, tu jestem! Schowałam się w zagłębieniu liścia! A teraz gdzie jesteś? Jestem mgiełką unoszącą się nad trawami rankiem! A w zimie? W zimie przemieniam się w śniegową gwiazdkę. Albo w ziarenko lodowej kaszy. Albo w kulę lodu.

Ale zacznijmy od początku.

Była sobie wysoka góra. Na górze stała pionowa skała. Kiedyś podczas mrozów skała pękła. Utworzyła się szczelina. W szczelinie gromadził się śnieg i lód. Wiosną kiedy śniegi i lody zaczęły topnieć, ze skały trysnęło źródełko. Tysiące drobnych kropelek….potoczyło się między kamienie…..Trochę dalej spotkałyśmy inną strużkę, wartko płynącą ku dolinie. Dołączyła się do nas jeszcze jedna strużka i jeszcze jedna: rwącym potokiem pędziłyśmy coraz szybciej i szybciej……. Było nas coraz więcej i więcej…..Niekiedy dopływałyśmy do stromego zbocza albo przepaści i spadałyśmy kaskadami i wodospadami, pieniąc się i tworząc wiry. A gdy spłynęłyśmy z góry, dołączyłyśmy do leniwie płynącej rzeki. I popłynęłyśmy przez dolinę, mijając góry, lasy, miasta, wsie. Wspomagały nas rzeki i rzeczki, strumienie i strumyczki, potoki i strużki. Aż urosłyśmy w dużą, szeroką rozlaną rzekę. …… Aż wreszcie pojawiła się przed nami ogromna masa wody, której nie było końca. Dopłynęłyśmy do morza….”

 

Spróbuj opowiedzieć drogę kropelki po wysłuchaniu opowiadania. Jak sprawi ci to trudności spójrz na załącznik nr 1 i opowiedz jeszcze raz.

A co potem stało się z kropelkami, gdy już były w morzu, oceanie?

Pod wpływem słońca, kropelki zamieniały się w parę, która parowała do góry. Tak powstawały chmury, z których powstał deszcz. A deszcz? A deszcz zaczął znowu spływać z gór i zabawa kropelki rozpoczynała się od nowa. Taka oto jest wędrówka kropelki.

 

3. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

Teraz przygotuj piłkę i możesz się przebrać w strój do ćwiczeń aby było ci wygodniej.

1. Maszeruj po obwodzie koła.

Najpierw na całych stopach. Następnie na palcach z rękoma w górze. Na końcu znowu na całych stopach.

2. Toczenie piłki do rodzica.

Dziecko leży przodem, trzymając piłkę w dłoniach przed głową. Rodzic siedzi na piętach, ok 1,5 – 2 metrów przed dzieckiem. Dziecko unosi łokcie nad podłogą i odepchnięciem toczy piłkę do rodzica.

3. Rzut piłki do rodzica.

Dziecko leży przodem i, tak jak poprzednio, trzyma piłkę. Przed nim siedzi na piętach rodzic. Dziecko przenosi piłkę nad kark, unosząc łokcie nad podłogę, następnie rzuca piłkę do rodzica.

4. Podawanie piłki bokiem.

Dziecko z rodzicem siedzą w rozkroku, z wyprostowanymi nogami, tyłem do siebie. Wykonują skręt tułowia z przekazaniem piłki drugiej osobie. Następnie wykonują skręt tułowia w przeciwną stronę z ponownym przekazaniem piłki. Dziecko mówi, w którą stronę się odwraca.

5. Rzucanie i łapanie piłki.

Dziecko podrzuca piłkę do góry i stara się ją złapać w dłonie. Następnie rzuca piłkę do rodzica i łapie jak rodzic odrzuci.

6. Podskoki z piłką między kolanami.

Dziecko stoi z piłką ułożoną między kolanami. Utrzymując piłkę w tej pozycji, podskokami posuwa się po pokoju. Następnie posuwa się po pokoju idąc z piłką umieszczoną między kolanami.

7. Toczenie piłki.

Dziecko siedzi z nogami wyprostowanymi i złączonymi. Dłonią trzyma piłkę leżącą na podłodze. Toczy piłkę po podłodze wokół bioder i wyprostowanych nóg. Najpierw wykonuje zadanie prawa ręką, następnie lewą ręką. Dziecko nazywa która ręka jest prawa, a która lewa.

Dziecko idąc powoli toczy piłkę przez pokój. Najpierw prawą ręką, następnie lewą ręką.

8. Ćwiczenie uspokajające.

Dziecko stoi w lekkim rozkroku. Nabiera powietrze nosem, następnie powoli wypuszcza ustami.

 

Każde ćwiczenie powtórz kilka razy.

5. Praca z książką.

    • Str. 21, 22

- Pokoloruj rysunki tych ubrań, w które powinna ubrać się dziewczynka idąca na jesienny spacer. Rysuj szlaczki po śladach, następnie samodzielnie.

- Wykonaj doświadczenie z książki. Zanim zanurzysz dany przedmiot, powiedz czy utonie czy nie. Po doświadczeniu, naklej zdjęcia pod odpowiednim podpisem.

Miłej pracy. Pozdrawiam.

Pani Agnieszka.

Data dodania: 2020-11-17 16:34:32
Data edycji: 2020-11-17 16:39:43
Ilość wyświetleń: 237
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej