REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Środa - 13.05.2020

Środa - 13.05.2020

Witajcie w środę:)

Temat: Biedronki, motyle i kwiaty

Cele:

rozwijanie umiejętności liczenia; przygotowanie do działań pieniężnych;

 

Karta pracy, cz. 4, s. 42.

Naklejanie obrazków zwierząt (odszukanych w naklejkach) w odpowiednich miejscach na karcie.

 

Biedronka- praca plastyczna

 

https://www.youtube.com/watch?v=r0mUU1IM9mM

 

Zabawy matematyczne

 

Gdzie znajdują się biedronki?dziecko układa sylwety biedronek zgodnie ze wskazówkami rodzica, np.

Połóż biedronkę z prawej strony kwiatka…

z lewej strony kwiatka…

nad kwiatkiem…

pod kwiatkiem…

między kwiatkami…

 

Określanie przez dziecko, gdzie znajduje się biedronka układana przez rodzica.

Układanie pod kwiatkami sylwet biedronek w taki sposób, aby ich liczba odpowiadała

liczbie płatków, które ma dany kwiatek.

 

Udzielanie odpowiedzi na pytania np.

Pod którym kwiatkiem znajdują się cztery biedronki?

Pod którym znajdują się trzy…?

 

Liczymy płatki kwiatów rodzic układa przed dzieckiem kwiaty z różną liczbą płatków (od 1 do 10); zadaniem dziecka jest:

policzenie, z ilu płatków składają się poszczególne kwiatki

ułożenie kwiatków w szeregu – od kwiatka z najmniejszą liczbą płatków do kwiatka z ich największą liczbą

po pomieszaniu kwiatków – ułożenie kwiatków od tego z największą liczbą płatków do tego z ich najmniejszą liczbą.

 

 

Kropki biedronki – dziecko sumuje kropki na skrzydełkach kolejnych biedronek na obrazkach; układa przed sobą odpowiednią liczbę liczmanów.

Układa kropki na skrzydełkach biedronki na swoim obrazku w taki sposób, aby ich suma na

obu skrzydełkach wyniosła siedem.

Dobiera sylwety biedronek w pary tak, aby razem miały siedem kropek (jedna ma dwie kropki, a druga pięć kropek).

 

 

Zabawa ruchowa orientacyjno - porządkowa Wiosenna pogoda.

Dziecko spaceruje po pokoju. Na hasło Burza zatrzymuje się, klaszcząc nad głową i równocześnie mówiąc: bum, bum, bum. Ponownie spaceruje, na hasło Lekki wiatr – podskakuje z nogi na nogę. Ponowny marsz, na hasło Słońce – unosi ręce w górę, porusza nimi w nadgarstkach.

 

Zapoznanie z monetami o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł i banknotem o nominale 10 zł.

 

Rozmowa na temat banku. Kim jest bankier? Czym się zajmuje? Do czego służy bankomat? Co to są banknoty ?Co to jest bank? Czy jest potrzebny? Dlaczego? Kto pracuje w banku? Co powinni umieć ludzie pracujący w banku?

 

Rozpoznawanie i nazywanie nominałów monet.

Rodzic pokazuje dziecku sylwety monet o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł. Dziecko nazywa

przedstawione monety.

 

Rozpoznawanie banknotu.

Rodzic mówi, że pieniądze drukowane na specjalnym papierze nazywamy banknotami.

Mamy banknoty o nominałach: 10 zł, 20 zł, 50 zł, 100 zł, 200 zł., 500zł (Rodzic pokazuje

sylwety banknotów).

 

Dziecko ogląda banknot 10-złotowy pod światło.

 

Podział liczby 10 na składniki, z wykorzystaniem sylwet monet.

Dziecko układa sylwety monet w różnych wariantach tak, aby dawały 10 zł.

5 zł 5 zł

2 zł 2 zł 2 zł 2 zł 2 zł

1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 5 zł

1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł 1 zł

2 zł 2 zł 1 zł 2 zł 2 zł 1 zł

2 zł 2 zł 1 zł 5 zł

 

Łąka wiosną.

 

Na zielonej polanie dzisiaj miłe spotkanie.

Od samego rana słychać klekot bociana.

Krążą wokół osy, osy żądlinosy...

Brzęczą głośno muszki, głodne pasibrzuszki...

Śpiewają skowronki srebrzyście jak dzwonki...

Małe żabki w trawie kumkają ciekawie...

Nawet wiatr wiosenny wcale nie jest senny.

Cóż to za spotkanie?

Wiosny powitanie!

 

Prosimy o wymienienie przez dziecko postaci występujących w tekście np: bocian, osy, muszki, skowronki, żabki, wiatr wiosenny.

 

Na zakończenie proponujemy Zabawę Prawda to czy plotka?

Dziecko ocenia, czy wypowiedziane przez rodzica zdania są zgodne z prawdą czy nie.

 

Prawda to czy plotka,

ryby pływają w stawie,

żaba urodziła kotka,

żaby skaczą po trawie,

ślimaki to ogromne zwierzaki,

dzięcioł stuka w korę drzewa i robaki z niej wybiera,

maki to kolorowe ptaki,

kiedy świeci słońce, jest ciepło na łące. Itp.

 

Zdjęcie: Mennica Polska

 

Miłej zabawy. Pozdrawiamy Was serdecznie:)

 

 

P.S Biedronki, pracowitych Biedronek :) : Kai, Martynki, Pawełka, Gabrysia, Zuzi, Franka, Antosia, Stasia, Grzesia, Piotrusia. Dziękuję

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-05-12 19:52:46
Data edycji: 2020-05-13 17:50:28
Ilość wyświetleń: 275
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej