64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Witam wszystkich w środę. Poniżej umieściłam zadania na dzisiaj.
Cele:
- rozpoznaje i nazywa literę U,u - małą i wielką, drukowaną i pisaną
- rozpoznaje i nazywa poznane litery
Potrzebne będą: załączniki, książka, cegiełki (6 białych, 4 czerwone, 2 niebieskie)
Pooglądajcie obrazki, które są w załączniku oraz odpowiedzcie na pytania.
- Co to za miejsce?
- Jak nazywają się te małe, drewniane domki?
- Kto w nich mieszka?
- Kto jest najważniejszy w ulu?
- Co powstaje w ulu?
- Dlaczego pszczoły są pożyteczne?
- Kto opiekuje się pasieką?
Rodzicu – można wyjaśnić dzieciom, że dawniej ule były w wydrążonych pniach drzew i nosiły nazwę BARCI.
Usiądźcie wygodnie i wykonajcie polecenia.
- podzielcie słowo ULE na sylaby i głoski (co słychać na początku wyrazu?)
- podajcie przykłady słów rozpoczynających się głoską u ( ubranie, ucho, umywalka, układ, uśmiech itd.), mających ją w środku (zupa, buda, mucha itd.)
Rodzicu – powiedz dziecku, że głoska u, na końcu wyrazu występuje tylko w wyrazach, które odmieniamy np. budynku, pokoju, ubraniu itd.
- z ilu głosek składa się wyraz ULE?
- wypowiedzcie głoskę u długo: uuuuuuu
- wypowiedzcie głoskę u krótko: u,u,u,
- czy to jest samogłoska czy spółgłoska? Dlaczego?
- z jakich głosek składa się słowo ULE?
- które to spółgłoski, a które to samogłoski?
- podzielcie imię Ula na sylaby i głoski
- podajcie przykłady imion rozpoczynających się głoską U
- budowanie schematu i modelu imienia ULA (wymieńcie głoski, które to samogłoski, a które to spółgłoski)
Wykonajcie polecenia z książki.
- Określcie co dzieje się na obrazku. Wskażcie, co w swojej nazwie ma głoskę u. Przeczytajcie tekst wyrazowo – obrazkowy.
- Podzielcie nazwy obrazków na głoski. Narysujcie odpowiednią liczbę okienek pod obrazkiem. Przeczytajcie połączenia litery u z poznanymi literami.
- Ułóżcie wyrazy z liter umieszczonych na rysunku uli. Odszukajcie wyrazy wśród naklejek i naklejcie je pod odpowiednim rysunkiem.
- Napiszcie literę u, U po śladach, a potem samodzielnie.
- Naklejcie w pustych polach pod obrazkiem litery odszukane wśród naklejek. Rysujcie obiema rękami równocześnie drogi dinozaurów do gniazd z jajami.
Ufffff. Na dzisiaj koniec. Życzę miłej pracy.
Pani Agnieszka
Żródło: wykorzystano pomoce dydaktyczne wydawnictwa MAC
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10