REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

POTRAWY Z JAJEK (09.04.2020r.)

POTRAWY Z JAJEK (09.04.2020r.)

"POTRAWY Z JAJEK"

 

(09.04.2020r)

Wielkanoc IV

 

DZIEŃ DOBRY!

 

 

1.ZABAWY BADAWCZE – WOKÓŁ JAJKA:

 

Zabawa badawcza – Poznajemy budowę jajka:

 

I

  • dzieci oglądają różne jajka: przepiórki, kury, gęsi, strusia (ilustracje w załączniku: Co to za jajka? – na dole strony);
  • porównują wielkość i kolorystykę jajek (Do kogo należy najmniejsze jajko? A największe jajko? Jaki kolor posiada jajko gęsi? Które jajko należy do kury? itp.)
  • wypowiadają się na temat ich kształtu;
  • podają przykłady zwierząt, które wykluwają się z jajek (np.: pingwin, żółw, wąż, krokodyl, ptaki itp.).

 

 

II

  • Rodzic rozbija przed dzieckiem jajko;
  • dziecko ogląda jego zawartość;
  • dziecko wraz z rodzicem nazywa poszczególne części składowe: skorupka, białko, żółtko.

 

 

III

  • Rodzic pokazuje dziecku dwa jednakowe jajka. Po czym można poznać, że jedno z nich jest surowe, a drugie gotowane? Dziecko podaje swoje propozycje.

 

  • Następnie rodzic wprawia w ruch obrotowy oba jajka. Dziecko obserwuje ich ruchy i określa, które z nich kręci się szybciej.

(Jajko surowe obraca się tylko przez chwilę, a potem się zatrzymuje. Powodem jest jego płynny środek, który porusza się wewnątrz skorupki w różne strony, co hamuje szybkie poruszanie się jajka).

 

 

Zabawa badawcza – Jajka i woda:

  • Dziecko bada zachowanie w wodzie jajka surowego i jajka ugotowanego – wkłada je kolejno do przezroczystego naczynia z wodą. Obserwuje ich zachowanie.

 

  • Następnie do wody w przezroczystym naczyniu wkłada surowe jajko i dosypuje stopniowo sól (około 10–12 łyżek soli). Obserwuje, co dzieje się z jajkiem.

 

 

2.ZABAWY POD HASŁEM: CO MOŻNA ZROBIĆ Z JAJKIEM?:

  • Porównywanie ciężaru jajek – surowego i ugotowanego.
  • Wypowiadanie się dziecka na temat: Co można zrobić z jajek? (np.: pomalować, ugotować, usmażyć itp.)
  • Wymyślanie przez dziecko przepisów na potrawy z jajek. Nadawanie im nazw. Przepis można przedstawić w formie rysunkowej.

 

 

3.Na zakończenie przed przystąpieniem do kart pracy proponuję krótką zabawę ruchową z wykorzystaniem rymowanki (wg M. Markowskiej).

 

Dzieci ćwiczą pod dyktando wypowiadanej przez rodzica lub wspólnie z rodzicem rymowanki:

 

„Ręce w przód,

ręce w górę,

i podskokiem aż pod chmurę.

Ręce w dół,

ręce w bok,

nogi wykonują skok.                     (Wykonują podskok obunóż w miejscu)

Wszyscy ćwiczą bez wyjątku,      (Maszerują w miejscu)

zaczynamy od początku”.            (Maszerują w miejscu)

 

 

 

KARTY PRACY:

Karty pracy cz.3, s. 78-79

 

 

Do jutra!

 

 

 

Data dodania: 2020-04-08 23:24:59
Data edycji: 2020-04-08 23:41:15
Ilość wyświetleń: 433
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej