64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Witam wszystkich serdecznie.
Dzisiaj zaczynamy nowy tydzień.
Temat tygodnia: Wiosna na wsi.
Dzisiejszy temat: Zwierzęta na wsi.
Cele:
- utrwalenie pór roku i dni tygodnia
- dziecko wypowiada się na temat wiersza
- nazywa zwierzęta, naśladuje odgłosy zwierząt
- wymienia korzyści, jakie przynosi człowiekowi hodowla zwierząt
1. Na początku prosiłabym aby Państwo porozmawiali z dziećmi na temat pór roku i dni tygodnia.
Pytania pomocnicze:
- jaką teraz mamy porę roku?
- jaka była wcześniej?
- jaka będzie później?
- wymień wszystkie pory roku
- jaki mamy dzień tygodnia?
- jaki dzień był wczoraj?
- jaki będzie jutro?
- wymień w odpowiedniej kolejności wszystkie dni tygodnia
2. Słuchanie wiersza T. M. Massalskiej „W gospodarstwie” (tekst w załączniku, proszę nie drukować, za dużo koloru:) )
Pytania do wiersza:
- Kto pieje od świtu?
- Jak gdacze kura? Co robi kaczka? Co robi krowa?
- Od kogo opędza się koń?
- Kto chrumka? Kto cichutko miauczy?
- Kto głośno szczeka?
Dziecko odpowiada na pytania.
Rodzic pokazuje na ilustracji zwierzęta a dziecko nazywa je i naśladuje ich głosy. Może też naśladować sposób poruszania się zwierząt.
3. Zabawa dydaktyczna „Skąd to mamy”
Ilustracje zwierząt (kura, krowa, owca, pszczoła, gęś). Jeżeli mają Państwo książeczki ze zwierzętami można z nich skorzystać, jeśli nie wystarczy powiedzieć nazwę zwierzęcia. Proszę też uszykować to co jest w domu: jajka, mięso, piórka, sweter z wełny :), mleko, miód .
Dziecko dopasowuje produkty do danego zwierzęcia. Jakie mamy korzyści ze zwierząt? Kura – jajko, mięso; gęś – jajka, pierze, mięso; owca – mięso, wełna, mleko; krowa – mleko, mięso; pszczoły – miód.
4. Co pochodzi z mleka? (ilustracja w załączniku).
Dziecko opowiada co widzi na obrazkach. Próbuje wypowiadać się całym zdaniem. Następnie rozpoznaje i nazywa produkty pod ilustracjami i wskazuje te, które są zrobione z mleka.
Życzę miłej zabawy
Agnieszka Grolewska
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10