REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Poniedziałek - 30.03.2020

Poniedziałek - 30.03.2020

Witam wszystkich serdecznie.

 

Dzisiaj zaczynamy nowy tydzień.

Temat tygodnia: Wiosna na wsi.

Dzisiejszy temat: Zwierzęta na wsi.

 

Cele:

- utrwalenie pór roku i dni tygodnia

- dziecko wypowiada się na temat wiersza

- nazywa zwierzęta, naśladuje odgłosy zwierząt

- wymienia korzyści, jakie przynosi człowiekowi hodowla zwierząt

 

1. Na początku prosiłabym aby Państwo porozmawiali z dziećmi na temat pór roku i dni tygodnia.

Pytania pomocnicze:

- jaką teraz mamy porę roku?

- jaka była wcześniej?

- jaka będzie później?

- wymień wszystkie pory roku

- jaki mamy dzień tygodnia?

- jaki dzień był wczoraj?

- jaki będzie jutro?

- wymień w odpowiedniej kolejności wszystkie dni tygodnia

 

2. Słuchanie wiersza T. M. Massalskiej „W gospodarstwie” (tekst w załączniku, proszę nie drukować, za dużo koloru:) )

Pytania do wiersza:

- Kto pieje od świtu?

- Jak gdacze kura? Co robi kaczka? Co robi krowa?

- Od kogo opędza się koń?

- Kto chrumka? Kto cichutko miauczy?

- Kto głośno szczeka?

Dziecko odpowiada na pytania.

 

Rodzic pokazuje na ilustracji zwierzęta a dziecko nazywa je i naśladuje ich głosy. Może też naśladować sposób poruszania się zwierząt.

 

3. Zabawa dydaktyczna „Skąd to mamy”

 

Ilustracje zwierząt (kura, krowa, owca, pszczoła, gęś). Jeżeli mają Państwo książeczki ze zwierzętami można z nich skorzystać, jeśli nie wystarczy powiedzieć nazwę zwierzęcia. Proszę też uszykować to co jest w domu: jajka, mięso, piórka, sweter z wełny :), mleko, miód .

Dziecko dopasowuje produkty do danego zwierzęcia. Jakie mamy korzyści ze zwierząt? Kura – jajko, mięso; gęś – jajka, pierze, mięso; owca – mięso, wełna, mleko; krowa – mleko, mięso; pszczoły – miód.

 

4. Co pochodzi z mleka? (ilustracja w załączniku).

Dziecko opowiada co widzi na obrazkach. Próbuje wypowiadać się całym zdaniem. Następnie rozpoznaje i nazywa produkty pod ilustracjami i wskazuje te, które są zrobione z mleka.

 

 

Życzę miłej zabawy

Agnieszka Grolewska

Data dodania: 2020-03-30 09:51:13
Data edycji: 2020-03-30 09:53:28
Ilość wyświetleń: 273
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej