64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Biedroneczki, dzisiaj jest poniedziałek. W tym tygodniu poznamy różne emocje.
Temat dnia: Nasze emocje.
Cele:
- wzbogaca słownictwo emocjonalne
- rozpoznaje i nazywa emocje i uczucia
- rozwija sprawność manualną
Potrzebne będzie: ilustracje, kartka, kredki lub farby
1. Rozmowa na temat emocji. (Załącznik)
Pomyśl przez chwilę i spróbuj odpowiedzieć CO TO SĄ EMOCJE?
Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytanie. Po wysłuchaniu wypowiedzi dziecka, proszę uzupełnić jego wypowiedź.
Emocje to coś co rodzi się w naszym sercu, poprzez różne sytuacje i okoliczności, których jesteśmy uczestnikami - ich źródłem jest wszystko co nas otacza. Emocje nie są ani dobre ani złe. Nie podlegają ocenie moralnej, zatem każdy ma prawo czuć się szczęśliwy jak i zły. Najważniejsze jest to co robimy z tymi emocjami czy i w jaki sposób pokażemy nasze emocje innym.
Teraz obejrzyj ilustracje przedstawiające emocje i powiedz jak one się nazywają.
2.Wiersz D. Jasicy „Jak się zmieniam”
Poproś rodzica aby przeczytał ci wiersz
W ciągu dnia miewam różne humory:
Inna jest mina wesoła,
inna, gdy jestem chora.
Gdy się boje krzyczę – Ooo!
Gdy zjadam cytrynę,
To mam kwaśną minę.
Gdy jestem zły,
Moja mina przypomina pysk rekina.
lub
SMUTNO MI, GDY JESTEM W DOMU SAM.
CIESZĘ SIĘ, GDY MAMĘ OBOK MAM.
DZIWI MNIE, GDY W ŁAZIENCE MYDŁA BRAK.
ZŁOŚCI MNIE, GDY WSZYSTKO JEST NIE TAK.
- O jakich emocjach jest mowa w wierszu? (radość, smutek, złość, zdziwienie)
- Która emocja towarzyszy Tobie najczęściej?
- Z którą emocją czujesz się najlepiej?
- Po czym można poznać, że ktoś jest smutny, zły, wesoły, czy boi się?
3. Zabawa „Moje emocje”
Pokaż jak się czujesz gdy: (dziecko postawą ciała, czy mimiką twarzy pokazuje swoją emocję)
4. Praca plastyczna – Emocje.
Na zakończenie, przedstaw na kartce emocje (sposób przedstawienia zależy od Ciebie), o których była dzisiaj mowa.
Życzę miłej zabawy
Agnieszka Grolewska
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10