REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

PONIEDZIAŁEK (16.11.2020) LAS JURAJSKI

PONIEDZIAŁEK (16.11.2020) LAS JURAJSKI

Witamy Was ponownie.

Niestety jeszcze się nie zobaczmy ale bardzo tęsknimy..

Naszym nowym tematem na ten tydzień jest: Tutaj rosły paprocie

Dowiecie się o kilka ciekawych informacji o lesie jurajskim, węglu czy górniku. Ale też pośpiewamy i poćwiczymy.

Temat dnia: Jurajski świat

Cel dzisiejszych zajęć: Dziecko wie, że węgiel powstał ze skamieniałych roślin

Drogi Rodzicu. Prosimy według potrzeb i możliwości dzieci dopasować poniższe treści.

Zaczynamy…

Poniżej w załączniku znajdziecie zdjęcie parku jurajskiego.

Obejrzyjcie go dokładnie i odpowiedzcie na pytania:

- Czym on się różni od obecnego lasu?

- Jak nazywają się zwierzęta, które tam widzicie?

- Czy takie lasy są też teraz?

 

A teraz posłuchajcie wiersza Marii Terlikowskiej Paprocie tutaj rosły i spróbujcie wspólnie z rodzicami odpowiedzieć na pytania:

Paprocie tutaj rosły,

paprocie wielkie jak sosny.

Aż spłynął lodowiec z północy,

wparł się w gęstwinę paproci.

Paprocie przyjęła ziemia.

 

Cały las w ziemi kamieniał.

Zapadał głębiej i głębiej, czerniał

 i twardniał na węgiel.

I tylko górnik dziś chodzi

wśród skamieniałych paproci.

− Co się stało z lasem jurajskim?

− Co się stało z zamarzniętymi paprociami, które przysypała ziemia?

− Co świadczy o tym, że węgiel powstał ze skamieniałych paproci i innych roślin (zwierząt)?

 

Dla chętnych opowiadanie o wycieczce do lasu jurajskiego (źródło: www.blizejprzedszkola.pl)

 

źródło zdjęcia parku jurajskiego: https://www.zdjecia-zwierzat.com/dinozaury-strumyk-las.html  

Do jutra

Data dodania: 2020-11-15 17:53:33
Data edycji: 2020-11-15 17:58:53
Ilość wyświetleń: 681
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej