Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Poniedziałek 15.06.2020

Poniedziałek 15.06.2020

Witam w poniedziałek. Niedługo wakacje, zostały nam dwa tygodnie. W tym tygodniu zaczniemy rozmawiać o wakacjach.

 

Temat dnia: Co zabierzemy na wakacje?

Cele:

- rozwija mowę i logiczne myślenie

- wymienia nazwy przedmiotów potrzebnych podczas wakacyjnych wędrówek

- dzieli wyrazy na sylaby i wysłuchuje pierwszej głoski

 

Potrzebne będą załączniki, nożyczki i stare gazety

 

1. Wiersz „Wakacje” I. Salach.

Posłuchaj wiersza, który przeczyta ci rodzic.

 

Pojedziemy na wakacje

razem z mamą, razem z tatą.

Zabierzemy piłkę, namiot

i skakankę. Co ty na to?

Słońce, woda, las już czeka,

wszystkie dzieci woła.

Zabawimy się wesoło

przed powrotem do przedszkola.

 

- o jakiej porze roku jest mowa w wierszu?

- jakie jeszcze mamy pory roku?

- z kim jedziemy na wakacje?

- co zabieramy na wakacje?

- co zrobimy po wakacjach?

 

2. Zabawa dydaktyczna „Pakujemy plecak na wakacje”.

Do tej zabawy masz załączniki. Na pewno będziesz się dobrze bawić.

 

- W co się ubrać? - potrzebne będą stare gazety.

Powycinaj z gazet różne części ubrania (płaszcz, bluzka, kurtka, strój kąpielowy itp)

Przyjrzyj się ubraniom. Nazwij każdą rzecz. Powiedz, co ubieramy latem, a co w inne pory roku,

 

- Różowe okulary (załącznik Okulary).

Latem potrzebujemy okularów przeciwsłonecznych. Powiedz dlaczego ich potrzebujemy.

Zobacz jakie okulary znajdują się na ilustracji.

Zwróć uwagę jaki mają kształt, kolor, czy są jakieś takie same.

Wybierz te, które najbardziej ci się podobają. Powiedz dlaczego.

 

- Co na głowę? (załącznik Nakrycia głowy)

Przyjrzyj się wszystkim nakryciom głowy.

    • Czy wszystkie możemy nosić latem? Które nie.
    • Dlaczego latem musimy chronić głowę przed słońcem?
    • Opisz jak wygląda twoje nakrycie głowy (jaki ma kolor, wzory, z jakiego jest materiału, czy jest ciepłe, czy raczej przewiewne)

- Co powinno znaleźć się w plecaku, gdy wybieramy się na wakacje? (załącznik Na Wakacje)

Nazwij wszystkie przedmioty na obrazku. Podziel je na sylaby. Wysłuchaj pierwszej głoski w każdej nazwie przedmiotu. Wyszukaj wśród nich te, które przydadzą się podczas wakacyjnych wędrówek i uzasadnij swoją wypowiedź.

 

3. Karty pracy (w załączniku)

- s 70 - rysowanie tego, co chciałbyś zabrać w góry, nad morze, na wieś

- s 71 – rysowanie drogi w labiryncie

 

Pozdrawiam wszystkich

Agnieszka Grolewska

 

Data dodania: 2020-06-14 20:54:19
Data edycji: 2020-06-14 20:56:55
Ilość wyświetleń: 41
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button