REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

PONIEDZIAŁEK 12.04.2021r.

PONIEDZIAŁEK 12.04.2021r.

Witam po weekendzie kochane Kokoszki!
Mam nadzieję, że miło go spędziliście. Na pewno jesteście pełni energii i gotowi, aby trochę popracować.

Temat dnia: F jak farby.

Cele:

- rozpoznaje i nazywa literę f – małą i wielką, drukowaną i pisaną,

- rozpoznaje i nazywa poznane litery.

1. Na początek proponuję Wam kilka ćwiczeń:

  • Ćwiczenia głowy i szyi – Koń kiwa głową. Dziecko w siadzie skrzyżnym, z rękami ułożonymi na kolanach, wykonuje skłony głową w przód i w tył z wydłużeniem szyi i lekkim przyciąganiem brody.
    • Ćwiczenia zręczności – Koń na biegunach. Dziecko w siadzie skrzyżnym, chwyta za stopy od zewnętrznej strony, wygina plecy jak bieguny konia – lekko huśta się w tył, na plecy, i w przód, do siadu.
    • Ćwiczenia równowagi – Koń grzebie nogą. Dziecko maszeruje z wysokim unoszeniem kolan. Na hasło Koń zatrzymuje się, rży i grzebie nogą – lekko uderza o podłogę palcami lewej i prawej stopy, na zmianę.
    • Marsz po kole przy nagraniu piosenki "Na wiejskim podwórku", którą odtworzyć można korzystając z linku poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=LEYDpARDQMw

2. Eksperyment: Mieszanie kolorów.

Potrzebne będą; farby żółta, czerwona i niebieska, puste słoiki/miseczki, woda, pędzel, płatki kosmetyczne lub kartka.

Przygotujcie z pomocą rodziców roztwory farb (wymieszajcie w słoiczkach wodę z farbą).

Przypomnijcie proszę, jakie kolory powstaną przez zmieszanie farb:

  • żółtej i niebieskiej (zielony)
  • niebieskiej i czerwonej (fioletowy)
  • czerwonej i żółtej (pomarańczowy).
  • Sprawdźcie, rozprowadzając za pomocą pędzla na płatku kosmetycznym lub na kartce, czy faktycznie po zmieszaniu wybranych dwóch kolorów powstaną zielony, fioletowy i pomarańczowy.

3. Wprowadzenie litery F,f – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

  • Analiza i synteza słuchowa słowa FARBY

Potrzebne będą: załączniki, cegiełki (6 białych, 7 niebieskich, 4 czerwone)

Usiądźcie wygodnie i wykonajcie polecenia.

- podzielcie słowo FARBY na sylaby i głoski (co słychać na początku wyrazu?)

- podajcie przykłady słów rozpoczynających się głoską f (fotel, foka, fala, fontanna, flaga itd.), mających ją w środku (żyrafa, pufa, szafa, wafel itd.) oraz na końcu (elf, kilof, szef itd.)

 - z ilu głosek składa się wyraz FARBY?

  • Określenie rodzaju głoski

- wypowiedzcie głoskę u długo: fffffffff,

- wypowiedzcie głoskę u krótko: f, f, f,

- czy to jest samogłoska czy spółgłoska? Dlaczego? 

  • Nauka pisania głoski F, f (ZAŁĄCZNIK)
  • Budowa schematu i modelu słowa FARBY (ZAŁĄCZNIK NR 2)

- z jakich głosek składa się słowo FARBY?

- które to spółgłoski, a które to samogłoski?

  • Podajcie przykłady imion rozpoczynających się głoską f (Franek, Filip, Felicja, Florentyna…)
  • Analiza i synteza słuchowa imienia FRANEK (ZAŁĄCZNIK NR 2)

- podzielcie imię Franek na sylaby i głoski

- budowanie schematu i modelu imienia FRANEK (wymieńcie głoski, które to samogłoski, a które to spółgłoski)

  • Napiszcie literę f palcem w powietrzu, na stole. Ułóż literę f z kredek lub swoich ulubionych klocków.

4. Praca z książką: KP, cz. 3, s. 82, 83, 84, 85.

  • Obejrzyj obrazki. Wskaż ten, który w swojej nazwie ma głoskę f. Przeczytaj tekst.
  • Podziel nazwy obrazków na głoski. Narysuj pod obrazkami tylu okienek, z ilu głosek składają się ich nazwy. Przeczytaj połączenia litery f z poznanymi literami. Odczytaj wyrazy ukryte w plątaninkach.
  • Utwórz wyrazy poprzez naklejanie odpowiednich liter w pustych okienkach. Rozwiąż krzyżówkę. Odczytaj hasła.
  • Kreśl litery pisane f, F w powietrzu, na podłodze, na plecach rodzica/rodzeństw.

Napisz litery f, F po śladach, a potem samodzielnie.

5. Po ciężkiej pracy nadszedł czas na zabawę przy piosence „Kurczątka” (autor nieznany, melodia ludowa).

https://www.youtube.com/watch?v=JSdZjJxUArg

Kurczątka, kurczątka  

w stodole były,

malutką dziureczką

powychodziły.,

„Widziałeś,

chłopczyku?”

„Widziałem, panie.

Malutką dziureczką

patrzyłem na nie”.

 

Następnie możecie śpiewać Kaczątka, kaczątka w stodole były… Później śpiewają: gąsiątka, indyczątka…

Teraz czas na odpoczynek i zebranie sił na kolejny dzień.

Pozdrawiam i życzę przyjemnego popołudnia!

Pani Asia

Żródło: http://przedszkole2tg.pl/wprowadzenie-litery-f-duzej-i-malej-drukowanej-i-pisanej-na-podstawie-wyrazu-flet/

Data dodania: 2021-04-11 20:28:10
Data edycji: 2021-04-11 20:31:47
Ilość wyświetleń: 152
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej