REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Poniedziałek 12.04.2021

Poniedziałek 12.04.2021

Temat kompleksowy: Mali strażnicy przyrody.

Temat dnia: Dbamy o las.

 

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • potrafi powiedzieć czym jest las, jak zbudowane są drzewa, jakie rodzaje drzew rozróżniamy
  • rozpoznaje pozytywne zachowania wobec przyrody i negatywne zachowania wobec przyrody

1.Dzieci podają swoje skojarzenia ze słowem las.

Odczytywanie wyrazu: las.

 

2.Rozwiązywanie zagadki:

Ma koronę, choć królem nie jest. W lecie chłodzi cię przyjemnie,

Pięknie szumi, gdy wiatr wieje. Czasem zimą stoi nagie, ale nadal piękne.

(drzewo)

 

3.Poznawanie ogólnej budowy drzewa.

Na planszy przedstawiona jest budowa drzewa. Pokaż palcem takie części drzewa jak: korzenie, pień, koronę. Jak sądzisz, z czego składa się korona drzewa?

Wszystkie te części pełnią bardzo ważna rolę np. korzenie służą do pobierania wody z gleby i przytwierdzają drzewo do ziemi. Dzieci nazywają poszczególne części drzewa. Określają, które części rośliny rosną pod ziemią, a które – nad nią.

 

4.Oglądanie zdjęć wybranych drzew iglastych i drzew liściastych; nazywanie ich, porównywanie wyglądu; zwracanie uwagi na różnice w wyglądzie liści.

 

Drzewa liściaste mają liście o różnych kształtach, które opadają na zimę.

Drzewa iglaste posiadają liście w postaci igieł, które u większości są zielone przez cały rok i nie opadają na zimę. Zapamiętajcie! Tak naprawdę igły to również liście.

 

Obejrzyjcie teraz plansze przedstawiające niektóre drzewa liściaste i iglaste rosnące w polskich lasach, ich liście, owoce lub szyszki. Powtarzajcie za rodzicem nazwy tych drzew, spróbujcie podzielić je na sylaby klaskając.

DRZEWA IGLASTE:

 

DRZEWA LIŚCIASTE:

 

 

 

  1. 3.Karta pracy, cz. 3, nr 77.

Oglądanie obrazków przedstawiających prawidłowe zachowania dzieci w lesie i nieprawidłowe zachowania dzieci w lesie. Opowiadanie, co się na nich dzieje. Określanie, czy dzieci zachowują się właściwie i jak wyglądał las po ich pobycie. Odpowiadanie na pytanie: Co należy zrobić, o czym należy pamiętać, aby nie szkodzić środowisku? Kolorowanie rysunków dzieci.

6.Karta pracy, cz. 3, nr 78.

Przeczytajcie tekst razem z rodzicem. Rodzic czyta wyrazy, a dzieci podają nazwy przedmiotów przedstawionych na zdjęciach.

7. Zestaw zabaw ruchowych (załącznik)  i odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej „Odgłosy natury”:  https://www.youtube.com/watch?v=dAMpXZBXzG0  

 

 

 

Spróbujcie dokończyć zdanie:

Jestem strażnikiem przyrody, ponieważ...

(np. nie depczę trawników, wrzucam śmieci do kosza, w lesie zachowuję ciszę.)

Dzisiejsze zajęcia koniecznie zakończyć musi zaproszenie na spacer do lasu. Do jutra!

 

 

 

 

 

Źródło zdjęć: pixabay, http://www.przedszkole.sp1rakszawa.itl.pl/index.php/3-4-latki/635-2020-06-08-poniedzialek-3-4-latki, macedukacja.pl

 

Data dodania: 2021-04-11 18:38:50
Data edycji: 2021-04-11 22:39:12
Ilość wyświetleń: 3251
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej