REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

PIĄTEK 16.04.2021r.

PIĄTEK 16.04.2021r.

Dzień dobry!

Temat dnia: W gospodarstwie agroturystycznym.

Cele:

- rozpoznaje i nazywa zwierzęta ze wsi i pomieszczenia, w których się znajdują

- wypowiada się na temat wsi i jej mieszkańców

- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych

Domyślam się, że jesteście już zmęczeni, ponieważ w tym tygodniu naprawdę ciężko pracowaliście. Dlatego też dziś chciałabym Was zaprosić na wirtualną wycieczkę do gospodarstwa agroturystycznego, którą odbędziecie klikając w poniższy link:

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

1. Po powrocie z „wycieczki” odpowiedzcie na poniższe pytania:

- Czy utrwaliliście sobie nazwy pomieszczeń gospodarczych i nazwy zwierząt?
- Czy podobało się wam na wsi?
- Czy byliście już kiedyś na wsi? Co ciekawego widzieliście?

2. Wysłuchaj opowiadania pt. „Praca rolnika” autorstwa Emilii Raczek:

W wiejskiej zagrodzie praca wre od świtu. Gospodarz skoro świt wstał, by zająć się zwierzętami. Najpierw wszedł do chlewika, gdzie w wielkich kotłach mieszał paszę dla świnek, nalewał wodę do zbiorników i poidełek. Wielkimi widłami poprzenosił do boksów belki słomy i siana. Następnie poszedł do stajni, gdzie wsypał owies dla koni i oczywiście nalał wodę do zbiorników. Nanosił również z kopy obok – świeżego siana. Na koniec poszedł do obory, gdzie czekały na niego już krowy. Stały i muczały, a on najpierw nakarmił je i wziął się do dojenia. Trzeba było dojść do każdej i na małym stołeczku usiąść obok niej. Obiema rękoma chwycił wymiona i zaczął doić krowę. Do wiaderka zaczęło płynąć ciepłe mleko.

Następnie gospodarz zjadł szybko śniadanie i wyprowadził z garażu traktor. Doczepił do niego pług i wyruszył w pole. Tam zaorał i zbronował całe pole równiutko, rządek przy rządku. Następnie w wielkie wiadro wsypał ziarno i zaczął siać – chodząc po polu w jedną i drugą stronę. Przyjechał do domu, zjadł obiad i wyszedł do stodoły, gdzie musiał poprzestawiać z miejsca na miejsce bardzo ciężkie worki z paszą dla zwierząt. Zaczęło zmierzchać, znowu doglądał swój dobytek: krowy, konie, świnki, kury oraz kaczki. Wieczorem po kolacji mógł nareszcie odpocząć.

Odpowiedz na poniższe pytania:

- Co robi rolnik o świcie?

- Co robi rolnik rano?

- Co robi rolnik w południe?

- Co robi rolnik po południu?

- Co robi rolnik o zmierzchu?

- Co robi rolnik wieczorem?

- O kogo dba rolnik?

- Praca rolnika jest…

3. Zabawa dydaktyczna „Gdzie kto mieszka?”
Zastanów się gdzie mieszkają wiejskie zwierzęta? Podziel nazwy ich domów na sylaby.

  • Kury, kogut – kurnik
  • Świnki – chlew
  • Koń – stajnia
  • Krowa – obora
  • Pies – buda

    4. Zabawa logopedyczna „Przeciąganie”.
    Powiedz głośno nazwy domów zwierząt, przeciągając w nich samogłoski np.: chleeeew, oooboooraaa, budaaa, staaajniiiaaa, kuuurniiik

    5. Zabawa ruchowa „Czarodziej”.
    Rodzic – czarodziej zamienia was chodzących na czworaka w różne zwierzęta. Waszym zadaniem jest naśladowanie odgłosów i ruchów danego zwierzęcia.

6. Ćwiczenia gimnastyczne:

Potrzebne będą: piłka, woreczek lub kulka zrobiona z papieru, pusta butelka z nakrętką

Rodzic/rodzeństwo i dziecko w parach leżą na przeciwko siebie:

  • Podawanie do siebie piłki rękami (ramiona ułożone w bok, łokcie uniesione)
  • Siłowanie – obie osoby trzymają piłkę. Na sygnał każdy ciągnie piłkę do siebie licząc np. do pięciu. Wygrywa ten, kto zabierze piłkę

    Rodzic/rodzeństwo i dziecko leżą obok siebie: 
  • Rzucanie – rzucamy jak dalej oburącz woreczek (lub np. kulkę papierową). Następnie czołgamy się po woreczek.
  • Ślizganie – leżąc na podłodze (lub na kocyku) ślizgi na brzuchu (ważne, by ręce odpychały się równocześnie). Zabawę można przeprowadzić w formie zawodów rodzic – dziecko.

Rodzic/ rodzeństwo i dziecko znajdują się w pozycji siedzącej:

  • Co narysowałem? – rysujemy zakrętką butelki (trzymaną przez palce stóp) litery, cyfry, figury, zadaniem drugiej osoby jest odgadnąć co zostało zapisane/narysowane.
  • Podaj butelkę! – turlanie stopami butelki od siebie a następnie do siebie.

    7. Praca z książką:

Potrzebne będą: KP, cz. 3, s. 94, 95,96.

  • Przypomnij nazwy narzędzi potrzebnych do pracy na działce oraz czynności, które wykonują rolnicy.
  • Obejrzyj obrazki narzędzi ogrodniczych: motyki, łopaty, wideł, konewki, sekatora, grabi (ZAŁĄCZNIK narzędzia)
    • Połącz luki w wyrazach z odpowiednimi literami.
  • Dokończ rysowanie, jak rozwija się cebula. Określ, czego potrzebuje cebula, żeby ro­snąć. Narysuj po prawej stronie cebuli większą cebulę, a po lewej – mniejszą.
    Dokończ rysowania szlaczków.
  • Odszukaj i zaznacz takie same znaki jak we wzorze.
    • Pokoloruj kwadraty i koła według wzoru.
    • Narysuj wzory po śladach.
    • Narysuj drogę do gospodarstwa agroturystycznego. Określ kierunki jazdy.

Życzę wszystkim miłego weekendu!

Do zobaczenia w poniedziałek już w przedszkolu.

Pani Asia

Data dodania: 2021-04-15 21:48:47
Data edycji: 2021-04-15 21:55:24
Ilość wyświetleń: 138
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej