REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Piątek - 15.05.2020

Piątek - 15.05.2020

Dzień dobry w piątek:)

 

Temat dnia:Ostatni dzień na łące.

 

Cele:

- rozwija mowę i logiczne myślenie

- poznaje życie mrówek

- wnikliwie obserwuje przyrodę

 

Potrzebne będzie: karty pracy, załącznik - mrówki

 

1. Mrówki i mrowisko. (załącznik)

 

- Gdzie mieszkają mrówki? (mrowiska na łące, w lesie)

- Kto rządzi w mrowisku? (królowa mrówek)

- Z czego słyną mrówki? (pracowitość)

 

Jednym z owadów, który można spotkać na łące to mrówka. Mrówki żyją w koloniach i każdy osobnik wykonuje ściśle określone funkcje.

Założycielką koloni jest samica – królowa.

W kolonii jest więcej samców niż samic. Samce właściwie poza adorowaniem królowej podczas rójki nie robią nic. Żyją bardzo krótko. Najliczniejszą grupę stanowią robotnice. Wykonują one wszelkie prace: zbierają i dostarczają do mrowiska pożywienie; budują i sprzątają mrowisko; bronią go przed intruzami, opiekują się potomstwem. Robotnice żyją od 4 do 7 lat i ich obowiązki zmieniają się wraz z wiekiem. Młode pracują w gnieździe, a starsze poza nim. Zajęciem królowej jest wybieranie miejsca na gniazdo i składanie jaj. Królowe są karmione i czyszczone przez robotnice. Mrówki pobierają pokarm pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. Są związane z mszycami. Jest to typowe współżycie, gdyż obie strony mają z tego korzyści (mrówki zlizują rosę miodową wydajaną przez mszyce, w zamian opiekują się nimi).

 

2. Zagadki o łące.

 

Spróbuj rozwiązać wszystkie zagadki. Powodzenia.

 

Skaczą po łące, pływają w wodzie,

żyją z bocianem w ciągłej niezgodzie (żaba)

 

Lata nad łąką w czerwonek kapotce,

a na tej kapotce jest kropka przy kropce. (biedronka)

 

Na zielonej łące rosną ich tysiące,

w swej nazwie „sto” mają. Jak się nazywają? (stokrotki)

 

Czy znacie takiego konika,

co pięknie w trawie cyka? (konik polny)

 

Krążę nad łąką, ile mam sił,

i zbieram z kwiatów złocisty pył. (pszczoła)

 

Pracowite, małe, budują wspaniałe

kopczyki, pałace. Szanujmy ich pracę. (mrówki)

 

Ten piękny owad odwiedza kwiateczki,

ma skrzydła tęczowe, niekiedy w kropeczki. (motyl)

 

3. Karty pracy (załącznik)

 

Zanim zobaczycie, co dzisiaj jest w książkach, spróbujcie odgadnąć imiona osób które spacerowały na łące.

 

(Rodzicu, proszę przeczytać dziecku wyrazy po kolei, dziecko wysłuchuje pierwsze głoski w wyrazach. Z tego powstanie imię)

np. arbuz, garnek, antena, torba, ananas – AGATA

 

- rak, oko, maska, ekran, kot

- miska, igła, lalka, ekran, narty, arbuz

- piłka, igła, ogórek, tenis, rower

- masło, alba, jajko, aura

 

Karty pracy cz 4, s 43,44,45

 

- s 43 – kolorowanie rysunku mrowiska

- s 44 – rysowanie

- s 45 – dorysowywanie brakujących części

 

Na dzisiaj to już wszystko. Zapowiadają ładny i pogodny weekend. Można wybrać się z rodzicami na łąkę :). Jakby już ktoś był na łące, można nazbierać różne rośliny i zrobić zielnik – to dla chętnych :). Pozdrawiam Was. Do zobaczenia w poniedziałek

Agnieszka Grolewska

 

 

Data dodania: 2020-05-14 19:41:00
Data edycji: 2020-05-14 19:42:55
Ilość wyświetleń: 674
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej