Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

OCHROŃ PRZYRODĘ (29.04.2020r.)

OCHROŃ PRZYRODĘ (29.04.2020r.)

DBAMY O PRZYRODĘ II

"Ochroń przyrodę”

28.04.2020 r.

 

Dzień dobry Entliczki-Pentliczki! Witam drodzy Rodzice!

  1. Na początku proponuję wyjaśnianie słów „Lasy to płuca Ziemi
    Proszę wyjaśnić dziecku, że lasy to płuca Ziemi, ponieważ produkują tlen, którym oddychamy, zatrzymują także pył i kurz, oczyszczają powietrze, a drzewa iglaste wydzielają olejki eteryczne.
  2. Zabawa dydaktyczna – Co zanieczyszcza powietrze?
    Potrzebne będą: obrazki przedstawiające różne środki lokomocji, napisy: tak, nie.
    UWAGA! Jeśli nie mają Państwo możliwości wydruku, można poprosić dzieci, aby samodzielnie narysowały środki transportu, kominy fabryczne z dymem oraz zabawki na podstawie rysunków znajdujących się w pliku.


Rodzic rozkłada w różnych miejscach pomieszczenia obrazki (znajdą je Państwo w pliku) przedstawiające: różne środki lokomocji, zakłady z dymiącymi kominami zanieczyszczającymi powietrze, oraz przedmioty służące dzieciom do zabawy.

Dzieci oglądają odszukane obrazki i umieszczają je na tablicy. Pod napisem tak kładą te, które nie mają wpływu na zanieczyszczenie powietrza (np. rower, deskorolka, rolki, hulajnoga, żaglówka), a pod napisem nie – pozostałe (fabryka z dymiącym kominem, samochód, samolot, motor, lokomotywa spalinowa).
Rodzic uświadamia dziecku, że można przeciwdziałać zanieczyszczeniu powietrza poprzez stosowanie specjalnych filtrów, katalizatorów, benzyny bezołowiowej.

  1. Segregowanie opakowań.
    Potrzebne będą: opakowania po różnych materiałach.

    Rodzic przygotowuje różnego rodzaju opakowania papierowe, szklane, aluminiowe i plastikowe.
    Dzieci zastanawiają się, po czym są poszczególne opakowania, segregują je według materiału, z jakiego zostały wykonane.

    4. Zabawa -
    Do jakiego pojemnika?

    Rodzic pokazuje dzieciom obrazki specjalnych pojemników, których używa się do segregowania odpadów, i wyjaśnia, jakie odpady można do nich wkładać. Podkreśla znaczenie segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania w celu odzyskania materiału, który może zostać ponownie wykorzystany. Śmieci nie zanieczyszczają wtedy środowiska, tylko ponownie mogą zostać użyte. Wyjaśnia pojęcie recyklingu – metoda ochrony środowiska, która polega na wykorzystaniu zużytych opakowań do stworzenia nowych.
    Pojemnik (lub worek) niebieski – papier,

    pojemnik (lub worek) zielony – szkło,

    pojemnik (lub worek) żółty – metale i tworzywa sztuczne.


    5. Praca plastyczna
    Segregujemy śmieci.
    Potrzebne będą: wyprawka, karta 21, klej, nożyczki, kredki.

     Oglądanie rysunków pojemników służących do segregowania śmieci.
    • Wycinanie z karty elementów pojemników.
    • Kolorowanie pojemników na odpowiednie kolory, w zależności od rodzaju śmieci, jakie należy do nich wrzucać (przedstawione
       na rysunkach).
    • Składanie i sklejanie pojemników zgodnie z instrukcją.
    • Wykonanie prac przez dzieci.
    • Porządkowanie miejsc pracy.

Fotografie dzieci wraz z ich pracami mogą Państwo wysłać na adres e-mail moja.grupa@o2.pl . 
Nadesłane fotografie zostaną umieszczone na stronie naszego oddziału.

 

ZADANIA W KSIĄŻKACH NA DZIŚ

Karta pracy, cz. 4, s. 16-17

Wyprawka , karta 21



Miłego dnia!
Do jutra!


Źródło grafik:
https://pixabay.com/pl/vectors/śmietnik-segregacja-kosz-na-śmieci-285791/

https://pixabay.com/pl/vectors/śmietnik-segregacja-kosz-na-śmieci-285786/

https://pixabay.com/pl/vectors/śmietnik-segregacja-kosz-na-śmieci-285790/

zdjęcia głównego:
https://pixabay.com/pl/photos/odpadów-pojemnik-na-śmieci-384790/

 

Data dodania: 2020-04-28 21:45:22
Data edycji: 2020-04-28 21:49:29
Ilość wyświetleń: 104
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button