64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Witamy Wszystkich bardzo serdecznie w poniedziałek!
W tym tygodniu zapraszamy do zabawy z kotkiem. Codzienną propozycją porannych ćwiczeń w tym tygodniu będzie zabawa ruchowa: „Kotki”.
Dziecko spaceruje jak kotek – na czterech „łapach”. Na umówiony sygnał rodzica zatrzymuje się i robi „koci grzbiet” (rodzic wcześniej demonstruje dziecku jak należy wykonać „koci grzbiet”). Po kilku próbach dziecko wykonuje kolejne polecenie: wstaje i stara się chodzić jak najciszej, tak żeby nikt go nie usłyszał, ponieważ tak właśnie chodzą koty. Następnie dziecko siada „po turecku”, zaciska dłonie w pięści, a potem otwiera je, mocno rozprostowuje palce, próbuje tak jak koty chować i wysuwać pazury. Powtarza ćwiczenie kilka razy.
Rodzice, tymi ćwiczeniami zaczynajcie z dzieckiem w tygodniu, każdy nowy dzień!
Prosimy przygotować do zajęć: maskotkę kota, kartka papieru A4 z narysowaną sylwetą kota bez następujących części: wąsy, oczy, nos i buzię lub wydrukowaną.
Temat: Mały kotek.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Zabawa „Kotek ma…”
Rodzice, poproście swoje dzieci, aby na przykładzie maskotki wskazały uszy, łapy, pyszczek, ogon, oczy kota. Dziecko dzięki temu dowie się jak dokładnie wygląda kot i z jakich części składa się jego ciało. Jeśli dysponujecie Państwo książkami, ilustracjami o kotach, przejrzyjcie je proszę z dziećmi i również wskażcie części ciała kota dla utrwalenia wiadomości.
2. Pląsy przy piosence: „My jesteśmy kotki dwa”.
Dziecko ruchem wskazuje tekst piosenki włączonej przez Państwa: https://www.youtube.com/watch?v=09vI9gNRjP4
My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas dwa uszka ma. / 2x Dziecko przykłada otwarte dłonie do czoła, obrazując uszy kota.
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas dwa uszka ma.
My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas dwa oczka ma. / 2x Dziecko wskazuje swoje oczy.
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas dwa oczka ma.
My jesteśmy kotki dwa,
Każdy z nas wąsiki ma. /2x Dziecko łączy palec wskazujący z kciukiem i wykonuje ruch od nosa w stronę uszu.
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas wąsiki ma.
My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas pazurki ma. /2x Dziecko otwartymi dłońmi obrazuje pazury kota.
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas pazurki ma.
My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas dwie łapki ma. /2x Dziecko pokazuje dwie ręce.
A-a-a, kotki dwa,
dzieci-kotki, cha, cha, cha.
3. Praca plastyczna „Kotek” – poproście Państwo swoje dziecko, aby dorysowało do przygotowanej sylwety kota brakujące części ciała tj. oczy, wąsy, nos i buzię.
MIŁEJ ZABAWY!
P.S.
Zapraszamy wszystkich Przedszkolaków wraz z rodzinami do wspólnej akcji:
Źródła:
https://arena.pl/oferta/rudy-kotek-30x30cm-naklejka-dziecko-scienna-40905222
https://p58wroclaw.edupage.org/text/?text=text/text21&subpage=2
https://www.gov.pl/web/edukacja/szkola-do-hymnu-2020--odspiewaj-hymn-narodowy-we-wtorek-10-listopada-o-godz-1111
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10