REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Mały kotek - 9.11.2020

Mały kotek - 9.11.2020

Witamy Wszystkich bardzo serdecznie w poniedziałek!

 

W tym tygodniu zapraszamy do zabawy z kotkiem. Codzienną propozycją porannych ćwiczeń w tym tygodniu będzie zabawa ruchowa: „Kotki”.

Dziecko spaceruje jak kotek – na czterech „łapach”. Na umówiony sygnał rodzica zatrzymuje się i robi „koci grzbiet” (rodzic wcześniej demonstruje dziecku jak należy wykonać „koci grzbiet”). Po kilku próbach dziecko wykonuje kolejne polecenie: wstaje i stara się chodzić jak najciszej, tak żeby nikt go nie usłyszał, ponieważ tak właśnie chodzą koty. Następnie dziecko siada „po turecku”, zaciska dłonie w pięści, a potem otwiera je, mocno rozprostowuje palce, próbuje tak jak koty chować i wysuwać pazury. Powtarza ćwiczenie kilka razy.

Rodzice, tymi ćwiczeniami zaczynajcie z dzieckiem w tygodniu, każdy nowy dzień!

 

Prosimy przygotować do zajęć: maskotkę kota, kartka papieru A4 z narysowaną sylwetą kota bez następujących części: wąsy, oczy, nos i buzię lub wydrukowaną.

 

Temat: Mały kotek.

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

 

1. Zabawa „Kotek ma…”

Rodzice, poproście swoje dzieci, aby na przykładzie maskotki wskazały uszy, łapy, pyszczek, ogon, oczy kota. Dziecko dzięki temu dowie się jak dokładnie wygląda kot i z jakich części składa się jego ciało. Jeśli dysponujecie Państwo książkami, ilustracjami o kotach, przejrzyjcie je proszę z dziećmi i również wskażcie części ciała kota dla utrwalenia wiadomości.

 

2. Pląsy przy piosence: „My jesteśmy kotki dwa”.

 

Dziecko ruchem wskazuje tekst piosenki włączonej przez Państwa: https://www.youtube.com/watch?v=09vI9gNRjP4

 

My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas dwa uszka ma. / 2x Dziecko przykłada otwarte dłonie do czoła, obrazując uszy kota.
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas dwa uszka ma.

My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas dwa oczka ma. / 2x Dziecko wskazuje swoje oczy.
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas dwa oczka ma.

My jesteśmy kotki dwa,
Każdy z nas wąsiki ma. /2x Dziecko łączy palec wskazujący z kciukiem i wykonuje ruch od nosa w stronę uszu.
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas wąsiki ma.

My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas pazurki ma. /2x Dziecko otwartymi dłońmi obrazuje pazury kota.
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas pazurki ma.

My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas dwie łapki ma. /2x Dziecko pokazuje dwie ręce.
A-a-a, kotki dwa,
dzieci-kotki, cha, cha, cha.

 

3. Praca plastyczna „Kotek” – poproście Państwo swoje dziecko, aby dorysowało do przygotowanej sylwety kota brakujące części ciała tj. oczy, wąsy, nos i buzię.

 

MIŁEJ ZABAWY!

 

P.S.

Zapraszamy wszystkich Przedszkolaków wraz z rodzinami do wspólnej akcji:

https://www.gov.pl/web/edukacja/szkola-do-hymnu-2020--odspiewaj-hymn-narodowy-we-wtorek-10-listopada-o-godz-1111

 

 

 

Źródła:

https://arena.pl/oferta/rudy-kotek-30x30cm-naklejka-dziecko-scienna-40905222

https://p58wroclaw.edupage.org/text/?text=text/text21&subpage=2

https://www.gov.pl/web/edukacja/szkola-do-hymnu-2020--odspiewaj-hymn-narodowy-we-wtorek-10-listopada-o-godz-1111

Data dodania: 2020-11-06 09:34:13
Data edycji: 2020-11-07 13:40:43
Ilość wyświetleń: 3165
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej