REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

MAŁE MIASTECZKO (04.05.2020r.)

MAŁE MIASTECZKO (04.05.2020r.)

MAŁE MIASTECZKO

(04.05.2020r.)

Moja miejscowość, mój region I

 

Witajcie Entliczki-Pentliczki!

 

W tym tygodniu będziemy realizować tematy z zakresu: Moja miejscowość, mój region.

 

Dzisiejszy temat to: Małe miasteczko.

 

 

 

1.Wysłuchanie piosenki „Najpiękniejsze miejsce świata” (sł. i muz. Krystyna Gowik):

 

https://www.youtube.com/watch?v=31iMeePXKM8

 

(Tekst piosenki znajdziecie Państwo w załączniku)

 

Rozmowa z dziećmi na temat piosenki:

  • O jakim miejscu jest piosenka?
  • Jakie ono jest?
  • Co to znaczy, że mamy „swój kawałek Polski”?

 

 

2. Wiersz Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby ,,Małe miasteczko’’:

 

W małym miasteczku nie ma wieżowców,

schodów ruchomych ni zoo,

lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,

które śpiewają wesoło.

 

Dokoła rynku stoi rząd domów

w siedmiu kolorach tęczy;

ruch jest nieduży, spokojnie, miło,

czasami pszczoła zabrzęczy.

 

Czyste powietrze pachnie zielenią,

na niebie świeci słoneczko,

wszędzie jest blisko, ludzie się znają,

dbają o swoje miasteczko.

 

Rozmowa z dziećmi na temat wiersza:

  • Jak wygląda małe miasteczko?
  • Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku?

 

 

3. Wskazywanie różnic między miasteczkiem (wsią), a dużym miastem:

Jakie jest małe miasto/ wieś? Duże miasto?

  • Małe miasto/ wieś: jest spokojnie, dużo zieleni, nie ma smogu, mało hałasu…
  • Duże miasto: dużo hałasu, smog, pojazdy, dużo osób

 

 

 

 

 

Karta pracy, cz. 4, s. 20:

Dziecko rysuje szlaczki po śladach, a potem – samodzielnie.

Następnie nakleja w ramce widokówki, zdjęcia albo rysuje ważne miejsca ze swojej miejscowości.

Rysuje po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 21:

Dziecko rysuje po śladach. Określa, który rysunek kojarzy mu się z jego otoczeniem.

 

 

4. Zachęcamy wybrać się na spacer po swoim osiedlu:

Zadaniem dziecka na spacerze jest:

  • oglądanie i porównywanie budynków mieszkalnych,
  • zwracanie uwagi na budownictwo jedno- i wielorodzinne,
  • zachęcanie do obserwacji zmian jakie zaszły w najbliższej okolicy,
  • poznawanie nazw mijanych ulic,
  • przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i przepisów ruchu drogowego.

 

 

 

Źródła ilustracji:

Małe miasto/ miasto: https://pixabay.com/

Zdjęcie główne: https://pl.wikipedia.org/wiki/Czarnk%C3%B3w#/media/Plik:Rynek_w_Czarnkowie.jpg

 

 

 

Pozdrawiam! Do zobaczenia jutro!

 

 

 

 

Data dodania: 2020-05-03 22:32:13
Data edycji: 2020-05-04 08:00:55
Ilość wyświetleń: 355
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej