REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

LICZENIE PISANEK (08.04.2020r.)

LICZENIE PISANEK (08.04.2020r.)

LICZENIE PISANEK

 

(08.04.2020r.)

Wielkanoc III

 

1.Zadania matematyczne – ćwiczenia z pisankami:

Do tego zadania potrzebne nam będą kartoniki z cyferkami (od 1 do 10) oraz znakami matematycznymi (<, >, +, -, =).

Można je bardzo szybko przygotować, potrzebujemy tylko nożyczki, kartkę i długopis. Rozcinamy kartkę na małe prostokąty, następnie w każdym prostokącie zapisujemy jedną cyfrę/ znak:

 

 

 

W załączniku I (na dole strony) gotowe kartoniki z cyferkami i znakami. Jeśli ktoś ma taką możliwość, to może kartoniki wydrukować i dać dziecku do wycięcia.

 

 

 

A teraz część właściwa :)

 

KOSZYCZEK I:

 

 

 

KOSZYCZEK II:

 

 

a) Przeliczanie pisanek znajdujących się w koszyczkach (wg koloru);

  • Ile pisanek jest w pierwszym koszyczku? (6 różowych, 4 pomarańczowe)
  • Ile pisanek jest w drugim koszyczku? (5 zielonych, 3 fioletowe)

 

b) Liczenie wszystkich pisanek w koszyczkach;

 

c) Układanie zapisów matematycznych;

 

Pierwszy koszyczek:

6 (różowych) + 4 (pomarańczowe) = 10 pisanek

6+4=10

 

Drugi koszyczek:

5 (zielonych) + 3 (fioletowe) = 8 pisanek

5+3=8

 

d) Porównywanie liczebności pisanek w koszyczkach;

  • najpierw pytamy dziecko, ile pisanek jest w pierwszym koszyku; dziecko odszukuje kartonik z odpowiednią cyfrą;
  • następnie pytamy, ile pisanek jest w drugim koszyku; dziecko również odszukuje prawidłowy kartonik;
  • dziecko określa, w którym koszyku jest więcej pisanek (w pierwszym, czy drugim);
  • na końcu wstawia pomiędzy te dwie cyfry odpowiedni znak:

10 > 8

 

e) Możemy również porównać liczebność pisanek w każdym koszyku (wg koloru):

  • najpierw pytamy dziecko, ile jest pisanek różowych w pierwszym koszyku - dziecko odszukuje kartonik z odpowiednią cyfrą;
  • następnie pytamy, ile jest pomarańczowych pisanek w pierwszym koszyku - dziecko również odszukuje prawidłowy kartonik;
  • dziecko określa, których pisanek jest więcej (różowych, czy pomarańczowych?) i wstawia odpowiedni znak:

 

K1:    6 (różowe) > 4 (pomarańczowe)

6>4

 

Tak samo postępujemy z drugim koszykiem:

 

K2:   3 (fioletowe) < 5 (zielone)

3<5

 

 

 

UWAGA!

Do wykonania tych zadań można użyć również miski/talerza + kolorowe klocki lub klamerki.

 

 

 

 

2.Dzisiaj proponuje również trochę ćwiczeń:

Poniżej kilka ćwiczeń gimnastycznych, które rozwijają świadomość własnego ciała:

 

„Wirujący bączek” – dzieci ślizgają się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach.

„Chowamy się” – w siadzie, przyciągają kolana do głowy, chowają głowy; rozprostowują się

do pozycji leżącej.

„Gorąca podłoga” – chodzą z wysokim unoszeniem kolan.

„Na szczudłach” – chodzą na sztywnych nogach.

Ugniatamy podłogę” – w leżeniu na plecach, wciskają wszystkie części ciała w podłogę.

 

Rozwijanie umiejętności dzielenia przestrzeni z innymi przez ćwiczenia w parach (rodzic + dziecko): z biernym partnerem, przeciwko partnerowi, razem z partnerem:

 

„Przesuwamy partnera”:

dziecko leży przodem, rodzic – poprzez chwycenie go za nadgarstki – stara się je przesunąć.

dziecko leży tyłem; rodzic chwyta dziecko za kostki nóg i stara się je przesunąć.

Prowadzimy niewidomego” – dziecko zamyka oczy, rodzic staje zwrócony twarzą do

niego i podaje mu ręce; prowadzi dziecko z zamkniętymi oczami w różnych kierunkach,

a ono się temu poddaje. Potem zamieniają się rolami.

Przekładamy naleśnik” – dziecko w leżeniu na brzuchu, przylega do podłoża; rodzic

próbuje przewrócić je na drugą stronę; potem zamieniają się miejscami.

Wstajemy razem” – dziecko siedzi tyłem do rodzica (złączeni plecami); próbują razem wstać, nie odrywając się od siebie.

Ćwiczymy razem” - dziecko i rodzic trzymają się za ręce; przykucają, a potem podnoszą się do wspięcia na palce i wracają do pozycji wyjściowej.

 

 

 

KARTY PRACY:

Kart Pracy Nowe Przygody Olka i Ady. Litery i Liczby, cz.2, s.62-63.

Karty Pracy, cz.3, s. 74.

 

 

Miłego dnia!

 

 

 

 

Data dodania: 2020-04-07 14:59:18
Data edycji: 2020-04-11 14:00:42
Ilość wyświetleń: 480
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej