64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
LICZENIE PISANEK
(08.04.2020r.)
Wielkanoc III
1.Zadania matematyczne – ćwiczenia z pisankami:
Do tego zadania potrzebne nam będą kartoniki z cyferkami (od 1 do 10) oraz znakami matematycznymi (<, >, +, -, =).
Można je bardzo szybko przygotować, potrzebujemy tylko nożyczki, kartkę i długopis. Rozcinamy kartkę na małe prostokąty, następnie w każdym prostokącie zapisujemy jedną cyfrę/ znak:
W załączniku I (na dole strony) gotowe kartoniki z cyferkami i znakami. Jeśli ktoś ma taką możliwość, to może kartoniki wydrukować i dać dziecku do wycięcia.
A teraz część właściwa :)
KOSZYCZEK I:
KOSZYCZEK II:
a) Przeliczanie pisanek znajdujących się w koszyczkach (wg koloru);
b) Liczenie wszystkich pisanek w koszyczkach;
c) Układanie zapisów matematycznych;
Pierwszy koszyczek:
6 (różowych) + 4 (pomarańczowe) = 10 pisanek
6+4=10
Drugi koszyczek:
5 (zielonych) + 3 (fioletowe) = 8 pisanek
5+3=8
d) Porównywanie liczebności pisanek w koszyczkach;
10 > 8
e) Możemy również porównać liczebność pisanek w każdym koszyku (wg koloru):
K1: 6 (różowe) > 4 (pomarańczowe)
6>4
Tak samo postępujemy z drugim koszykiem:
K2: 3 (fioletowe) < 5 (zielone)
3<5
UWAGA!
Do wykonania tych zadań można użyć również miski/talerza + kolorowe klocki lub klamerki.
2.Dzisiaj proponuje również trochę ćwiczeń:
Poniżej kilka ćwiczeń gimnastycznych, które rozwijają świadomość własnego ciała:
„Wirujący bączek” – dzieci ślizgają się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach.
„Chowamy się” – w siadzie, przyciągają kolana do głowy, chowają głowy; rozprostowują się
do pozycji leżącej.
„Gorąca podłoga” – chodzą z wysokim unoszeniem kolan.
„Na szczudłach” – chodzą na sztywnych nogach.
„Ugniatamy podłogę” – w leżeniu na plecach, wciskają wszystkie części ciała w podłogę.
Rozwijanie umiejętności dzielenia przestrzeni z innymi przez ćwiczenia w parach (rodzic + dziecko): z biernym partnerem, przeciwko partnerowi, razem z partnerem:
„Przesuwamy partnera”:
dziecko leży przodem, rodzic – poprzez chwycenie go za nadgarstki – stara się je przesunąć.
dziecko leży tyłem; rodzic chwyta dziecko za kostki nóg i stara się je przesunąć.
„Prowadzimy niewidomego” – dziecko zamyka oczy, rodzic staje zwrócony twarzą do
niego i podaje mu ręce; prowadzi dziecko z zamkniętymi oczami w różnych kierunkach,
a ono się temu poddaje. Potem zamieniają się rolami.
„Przekładamy naleśnik” – dziecko w leżeniu na brzuchu, przylega do podłoża; rodzic
próbuje przewrócić je na drugą stronę; potem zamieniają się miejscami.
„Wstajemy razem” – dziecko siedzi tyłem do rodzica (złączeni plecami); próbują razem wstać, nie odrywając się od siebie.
„Ćwiczymy razem” - dziecko i rodzic trzymają się za ręce; przykucają, a potem podnoszą się do wspięcia na palce i wracają do pozycji wyjściowej.
KARTY PRACY:
Kart Pracy Nowe Przygody Olka i Ady. Litery i Liczby, cz.2, s.62-63.
Karty Pracy, cz.3, s. 74.
Miłego dnia!
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10