Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

KOŁO I KULA (27.03.2020r.)

KOŁO I KULA (27.03.2020r.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KOŁO I KULA

27.03.2020r.

 

Zadania:

Dzisiaj na początek proponuje trochę ruchu:

 

1. Zabawa ruchowa - poruszanie się pod dyktando rodzica:

Rodzic mówi, a dzieci wykonują odpowiednie ruchy:

  • Idź do przodu cztery kroki i zrób w miejscu dwa podskoki.
  • Teraz w lewo kroków pięć, przysiad, podskok, ściśnij pięść.
  • Idź do tyłu cztery kroki i zrób w miejscu trzy podskoki.
  • Teraz w prawo kroki dwa i od nowa – tralala.

 

2. Proszę przeczytać dzieciom wiersz „Kolorowe koła” – M. Terlikowskiej:

 

Spójrzcie uważnie dookoła,

wszędzie są kule i koła.

Kół co niemiara, kul co niemiara.

Jest koło! Tarcza zegara.

Wesoło koła turkocą

pod starodawną karocą.

Na drogach świecą się jasno,

błysną i gasną, błysną i gasną.

A tutaj koło przy kole:

wagon, semafor – to kolej.

A kiedy kół jest tak dużo,

po prostu pachnie podrożą.

Kulę każdy nadmucha –

od babci do malucha.

Zrobimy z mydła pianę

i będą bańki mydlane.

 

Ojej, przepraszam, omyłka.

To już nie bańka – to piłka.

Tu mamy kulę armatnią,

niemodną wprawdzie ostatnio.

Sypią się kule, kuleczki,

wiśnie, a może porzeczki.

Nitka, na nitce kulki.

Czyje korale? – Urszulki.

Balon

to kula z gondolą.

Lećmy!

Państwo pozwolą.

W balonie było przyjemnie,

lecz pora wracać na Ziemię.

Noc właśnie Ziemię otula.

A Ziemia – to co?

Też kula. (…)

 

* Semafor – sygnalizator kolejowy do sterowania ruchem kolejowym

 

3. Porozmawiajcie z dziećmi po przeczytaniu wiersza o:

  •  Jakie przedmioty w kształcie koła zostały wymienione w wierszu?
  • A jakie przedmioty w kształcie kuli zostały wymienione w wierszu?

 

4. Odszukaj w swoim domu jak najwięcej przedmiotów w kształcie koła oraz w kształcie kuli.

  • Jaka jest różnica między kołem, a kulą?
  • Udało Ci się znaleźć w domu więcej kół, czy kuli? O ile więcej/mniej?

 

5. Kula, czy koło?

 

Popatrz na zdjęcie:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=52    (strona 50)

 

  • Wskaż wszystkie przedmioty w kształcie koła oraz wszystkie w kształcie kuli?
  • Ile jest przedmiotów w kształcie kuli?
  • A w kształcie koła?
  • Więcej jest na obrazku przedmiotów w kształcie kuli, czy koła?
  • O ile więcej, mniej, a może tyle samo?

 

6. Zabawa na zakończenie - Marcowa pogoda:

Dziecko bierze fragment (jedną stronę) gazety. Następnie wykonuje poniższe zadania:

  • spaceruje z gazetą, wachlując się nią – wieje lekki wiatr,
  • zwija gazetę i uderz się nią w różne części ciała – wieje mocny wiatr,
  • rozkłada gazetę na podłodze, uderza w nią palcami – pada deszcz,
  • rozrywa gazetę na kawałki; robi to szybko i nerwowo – jest burza,
  • zbiera kawałki gazety, robi z nich kule – przyroda uspokaja się po burzy,
  • rzuca papierowe kule do kosza – powoli nadchodzi wiosna.

 

 

Do zobaczenia w poniedziałek! MIŁEGO WEEKENDU!

 

 

Data dodania: 2020-03-26 21:10:18
Data edycji: 2020-03-26 21:16:42
Ilość wyświetleń: 100
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button