REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

KALENDARZ POGODY (26.03.2020r.)

KALENDARZ POGODY (26.03.2020r.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KALENDARZ POGODY

(26.03.2020r.)

 

Witam Wszystkich!

 

Dzisiaj chciałabym Wam zaproponować stworzenie własnego kalendarza pogody oraz zachęcić Was do prowadzenia obserwacji pogody przez siedem kolejnych dni :)

 

Na początek proszę, abyście spojrzeli przez okno w waszym domu, a następnie odpowiedzieli na pytania:

  • Czy dzisiaj jest ciepło?
  • Czy niebo jest zachmurzone?
  • Czy pada deszcz (śnieg)?
  • Czy wiatr jest silny, czy słaby?

(Określając pogodę, zwracamy uwagę na takie czynniki, jak: temperatura, zachmurzenie, opady, siła wiatru.)

 

Chciałabym, abyście takie obserwacje prowadzili każdego dnia przez okres jednego tygodnia, a swoje obserwacje zapisali       w kalendarzu pogody (posłuży on nam też do utrwalenia u dzieci nazw kolejnych dni tygodnia).

 

Kalendarz możemy stworzyć sami (potrzebujemy do tego kartkę oraz pisak) lub wydrukować (gotowy wzór do pobrania         w załączniku poniżej).

 

WYKONANIE:

  • Na początku musimy omówić z dziećmi, co powinno znaleźć się w takim kalendarzu (nazwy dni tygodnia, elementy pogody, temperatura).

 

  • Następnie ustalamy z dziećmi symboliczne oznaczenia elementów pogody. Dzieci mogą wymyślić same w jaki sposób chcą zaznaczyć w swoim kalendarzu np.: słońce, deszcz, chmury, drzewa kołysane przez wiatr itp. lub można skorzystać     z poniższej ilustracji (należy omówić z dzieckiem każdy rysunek, co oznacza).

 

 

  • Na końcu dzielimy kartkę na siedem części (tyle ile jest dni tygodnia). Z lewej strony umieszczamy nazwę dni tygodnia. Natomiast z prawej rysujemy codziennie zaobserwowaną pogodę.

 

Przykładowy kalendarz pogody:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=50

 

 

Rozmowa podsumowująca prace nad kalendarzem (proszę w rozmowie z dzieckiem poruszyć poniższe zagadnienia):

  • Co to jest pogoda?
  • Jakie znacie elementy pogody?
  • Czy w tym samym czasie wszędzie, np. w całej Polsce, jest taka sama pogoda?
  • Co oznacza określenie: dobra pogoda?
  • Kto zajmuje się badaniem pogody?
  • Po co obserwujemy, badamy pogodę? Czy zjawiska pogodowe są zawsze dobre dla ludzi?

 

 

I NA ZAKOŃCZENIE JESZCZE PROPOZYCJE ZABAW NA DZISIAJ:

 

Ćwiczenia oddechowe - Delikatny wiatr i mocny wiatr:

Dzieci dmuchają na kuleczki uformowane z papieru.

Lekki wiatr – delikatne wydmuchiwanie powietrza na kulki.

Silny wiatr – silne wydmuchiwanie powietrza.

 

Zabawa ruchowa – Liczymy krople deszczu:

Dzieci mają zamknięte/zasłonięte oczy, a rodzic w tym czasie wystukuje (można wyklaskać, wytupać) kilka dźwięków.

Zadaniem dzieci jest policzyć, ile było dźwięków i zapamiętać ich liczbę. Na hasło: „Deszcz”, dzieci otwierają oczy                       i podskakują tyle razy, ile usłyszeli dźwięków. Starają się podskakiwać, równocześnie głośno przy tym licząc.

 

 

Data dodania: 2020-03-26 01:00:03
Data edycji: 2020-03-26 21:08:32
Ilość wyświetleń: 411
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej