Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

KALENDARZ POGODY (26.03.2020r.)

KALENDARZ POGODY (26.03.2020r.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KALENDARZ POGODY

(26.03.2020r.)

 

Witam Wszystkich!

 

Dzisiaj chciałabym Wam zaproponować stworzenie własnego kalendarza pogody oraz zachęcić Was do prowadzenia obserwacji pogody przez siedem kolejnych dni :)

 

Na początek proszę, abyście spojrzeli przez okno w waszym domu, a następnie odpowiedzieli na pytania:

  • Czy dzisiaj jest ciepło?
  • Czy niebo jest zachmurzone?
  • Czy pada deszcz (śnieg)?
  • Czy wiatr jest silny, czy słaby?

(Określając pogodę, zwracamy uwagę na takie czynniki, jak: temperatura, zachmurzenie, opady, siła wiatru.)

 

Chciałabym, abyście takie obserwacje prowadzili każdego dnia przez okres jednego tygodnia, a swoje obserwacje zapisali       w kalendarzu pogody (posłuży on nam też do utrwalenia u dzieci nazw kolejnych dni tygodnia).

 

Kalendarz możemy stworzyć sami (potrzebujemy do tego kartkę oraz pisak) lub wydrukować (gotowy wzór do pobrania         w załączniku poniżej).

 

WYKONANIE:

  • Na początku musimy omówić z dziećmi, co powinno znaleźć się w takim kalendarzu (nazwy dni tygodnia, elementy pogody, temperatura).

 

  • Następnie ustalamy z dziećmi symboliczne oznaczenia elementów pogody. Dzieci mogą wymyślić same w jaki sposób chcą zaznaczyć w swoim kalendarzu np.: słońce, deszcz, chmury, drzewa kołysane przez wiatr itp. lub można skorzystać     z poniższej ilustracji (należy omówić z dzieckiem każdy rysunek, co oznacza).

 

 

  • Na końcu dzielimy kartkę na siedem części (tyle ile jest dni tygodnia). Z lewej strony umieszczamy nazwę dni tygodnia. Natomiast z prawej rysujemy codziennie zaobserwowaną pogodę.

 

Przykładowy kalendarz pogody:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=50

 

 

Rozmowa podsumowująca prace nad kalendarzem (proszę w rozmowie z dzieckiem poruszyć poniższe zagadnienia):

  • Co to jest pogoda?
  • Jakie znacie elementy pogody?
  • Czy w tym samym czasie wszędzie, np. w całej Polsce, jest taka sama pogoda?
  • Co oznacza określenie: dobra pogoda?
  • Kto zajmuje się badaniem pogody?
  • Po co obserwujemy, badamy pogodę? Czy zjawiska pogodowe są zawsze dobre dla ludzi?

 

 

I NA ZAKOŃCZENIE JESZCZE PROPOZYCJE ZABAW NA DZISIAJ:

 

Ćwiczenia oddechowe - Delikatny wiatr i mocny wiatr:

Dzieci dmuchają na kuleczki uformowane z papieru.

Lekki wiatr – delikatne wydmuchiwanie powietrza na kulki.

Silny wiatr – silne wydmuchiwanie powietrza.

 

Zabawa ruchowa – Liczymy krople deszczu:

Dzieci mają zamknięte/zasłonięte oczy, a rodzic w tym czasie wystukuje (można wyklaskać, wytupać) kilka dźwięków.

Zadaniem dzieci jest policzyć, ile było dźwięków i zapamiętać ich liczbę. Na hasło: „Deszcz”, dzieci otwierają oczy                       i podskakują tyle razy, ile usłyszeli dźwięków. Starają się podskakiwać, równocześnie głośno przy tym licząc.

 

 

Data dodania: 2020-03-26 01:00:03
Data edycji: 2020-03-26 21:08:32
Ilość wyświetleń: 121
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button