64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Drodzy Rodzice,
Kolejny już raz w tym roku mierzymy się z zajęciami w formie zdalnej. Bardzo dziękuję
za pracę jaką wykonali państwo wraz z dziećmi wiosną i liczę na owocną współpracę także teraz.
Topic: Fruit and vegetables – owoce i warzywa utrwalenie słownictwa
Bardzo proszę o przygotowanie przez dziecko kolorowych kart obrazkowych z warzywami, które wypisane są poniżej.
Vocabulary (słownictwo)
apple – jabłko
pear – gruszka
banana – banan
orange – pomarańcza
strawberry – truskawka
lemon - cytryna
carrot – marchewka
tomato – pomidor
potato – ziemniak
pepper – papryka
corn – kukurydza
cucumber – ogórek
onion – cebula
W kwestii poprawności wymowy, mogą Państwo skorzystać z darmowych internetowych słowników pol-ang., ang.-pol. z lektorem (np. www.diki.pl)
https://www.youtube.com/watch?v=dy_BWXT6Fjc
Zalecam kilkakrotne powtarzanie słówek (np. raz wolno, raz szybko, raz głośno i raz cicho).
Stawiamy na stole 2 miseczki, jedna pusta druga z narysowanymi owocami i warzywami. Wyjmujemy po jednej karteczce, nazywamy owoc lub warzywo i odkładamy do drugiej miseczki.
Rodzic siada naprzeciw dziecka. Dziecko losuje karteczki i podaje nazwę owoców i warzyw w języku angielskim. Następnie rodzic pyta: „ What colour is your apple /tomato...?” – „Jakiego koloru jest twoje jabłko/pomodor…?” Dziecko nazywa kolor warzywa po angielsku.
Rzucają Państwo do dziecka piłkę i wymieniają nazwę np. banana. Dziecko ma za zadanie powtórzyć dane słowo i odrzucić piłkę. Mogą Państwo zabawę uatrakcyjnić wcześniej zaznaczając, że na nazwę któregoś z kolorów dziecko nie piłki nie łapie.
5. Zabawa „Fruit and vegetables-basket” – (Koszyk owoców i warzyw)
Do zabawy potrzebne będą: hula-hop, skakanka lub sznurek, z którego można zrobić koło, dowolna muzyka.
Dziecko wstaje, trzyma w ręku kartkę z owocem lub warzywem. Rodzic włącza muzykę,
w rytm której dziecko tańczy. Rodzic kładzie na podłodze, np. hula-hop, wycisza muzykę
i podaje nazwę jednego z owoców lub warzyw. Jeśli dziecko trzyma go w ręce wchodzi
do obręczy/”koszyka”, jeśli nie, porusza się dalej, wyczekując na swoje warzywo.
Wszystkie warzywa rozłożone są na dywanie, rodzic używa zwrotu: „Close your eyes.” (Zamknij oczy), w tym czasie chowa jeden obrazek, prosi dziecko „Open your eyes.” (Otwórz oczy) i pyta „What’s missing?” (Czego brakuje?). Do zabawy można również włączyć owoce. Możemy się bawić zarówno z kartami obrazkowymi jak i z rzeczywistymi warzywami i owocami.
https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU
Źródło obrazków: https://pl.pinterest.com/
Jeśli mają Państwo możliwość skorzystania z drukarki, proponuję wydrukowanie znajdujących się poniżej obrazków owoców oraz warzyw i zrobienie z nich puzzli.
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10