64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
GÓRALSKIE LICZENIE
(09.06.2020r.)
WAKACYJNE PODRÓŻE II
Dzień Dobry!
Dzisiaj będziemy rozwiązywać zadania matematyczne i porozmawiamy o środkach lokomocji, którymi możemy podróżować.
Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu:
POTRZEBUJEMY:
Zadanie 1.
Na hali, na hali
10 owiec juhas pasie.
Dwie w góry mu uciekły.
Ile teraz masz owiec, juhasie?
Dziecko układa 10 liczmanów (10 – owiec). Następnie odsuwa 2 (owce, które uciekły).
Układa działanie z kartoników:
10 – 2 = 8
Na końcu odpowiada na pytanie:
Teraz jest 8 owiec.
*juhas – młodszy pomocnik bacy podczas wypasu owiec.
*baca - starszy pasterz owiec, zwierzchnik juhasów dozorujących stada owiec.
Tak samo postępują przy innych zadaniach:
Zadanie 2.
Do zagrody 9 owiec
wpędził juhas młody.
Ale cztery starsze owce
uciekły z zagrody.
Policz teraz szybko mi –
ile owiec w zagrodzie śpi?
Zadanie 3.
Na hali, na hali
raz się tak zdarzyło,
że do 7 starszych owiec
3 młode przybyły.
Powiedz teraz mi –
Ile wszystkich owiec
w zagrodzie śpi?
Zadanie 4.
Na łące pod górą
juhas owce pasie;
cztery czarne owce
i pięć białych hasa.
Ile wszystkich owiec
jest w stadzie juhasa?
Karta pracy, cz. 4, s. 62 – 63:
Słuchanie, dokąd podróżują ludzie podanymi środkami lokomocji. Naklejanie obok obrazków środków lokomocji obrazków odpowiednich miejsc.
Kolorowanie na obu kartach wakacyjnego pociągu. Nawlekanie muszelek na nitkę według wzoru (rytmu).
Karta pracy, cz. 4, s. 66 – 67:
Określanie, dlaczego pętle są tak narysowane. Kończenie rysowania linii między kwiatami. Kolorowanie kwiatów. Otaczanie w pierwszej pętli obrazków kwiatów polnych, a w drugiej – obrazków zwierząt leśnych. Kończenie rysowania linii między kwiatami według wzoru z poprzedniej karty. Kolorowanie kwiatów.
Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 77:
Odszukanie w naklejkach nazw środków lokomocji przedstawionych na zdjęciach. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach.
Do Jutra!
Źródło ilustracji głównej: pixabay.com
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10