64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
TEMAT DNIA: Na wielkanocnym stole.
CELE: dziecko wie jakie produkty, potrawy i ciasta znajdą się na wielkanocnym stole oraz w koszyczku wielkanocnym, dziecko śpiewa piosenkę pt.” Wielkanocny stół”
Przebieg zajęcia:
Rozmowa wstępna:
- Policzmy wspólnie z dzieckiem: ile dni zostało do Wielkanocy.
- W jakim dniu jemy świąteczne śniadanie?
- Kiedy święcimy pokarmy?
- Co trzeba przygotować na wielkanocny stół?
- Czym można ozdobić świąteczny stół?
Posłuchajmy teraz wspólnie piosenki pt.: „Wielkanocny stół” https://youtu.be/JMbbv83DgUM
1.Wielkanocny obrus, jajka malowane.
Jest też i kurczątko i cukrowy baranek.
Ref. Wielkanocny stół pełen jest pyszności,
Wielkanocny stół czeka już na gości.
2. Honorowe miejsce zajmuje święconka.
Jest też i mazurek no i baba wielkanocna.
3. W wazonie żonkile i też bazie kotki.
Krokusy i bukszpany to wszystko dzisiaj mamy.
4. Gdy cała rodzina do stołu zasiada,
podzielić się jajeczkiem to nie lada sprawa.
Pytania dotyczące treści piosenki:
- Co znalazło się na wielkanocnym stole?
- Co stało na honorowym miejscu?
- Jakie ciasta piecze się na Wielkanoc?
- Jakimi roślinami był ozdobiony wielkanocny stół?
- Kto zasiada do wielkanocnego stołu?
- Czym dzieli się rodzina?
Ponownie słuchamy piosenkę , a dziecko w tym czasie może namalować lub narysować wielkanocny koszyczek, albo wykonać wielkanocnego baranka z serwetki lub waty, które naklejamy na kartkę, a następnie wycinamy cztery nogi i głowę z czarnego papieru i doklejamy do tułowia z serwetki lub waty. Na koniec dziecko dorysowuje lub dokleja oczy i nos barankowi. Wzór zamieszczam poniżej. Zamieściłam również do obejrzenia zdjęcia koszyczków wielkanocnych przy rozmowie wstępnej. Miłej zabawy i pracy .
Do jutra. Pozdrawiam :)
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10